Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ένα κομβόι από καράβια θα χρειαστεί η Ελλάδα για να έχει ρεύμα αν η Ρωσία κλείσει τη στρόφιγγα στο φυσικό αέριο

Ένα κομβόι από καράβια θα χρειαστεί η Ελλάδα για να έχει ρεύμα αν η Ρωσία κλείσει τη στρόφιγγα στο φυσικό αέριο
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την επάρκεια της αγοράς σε φυσικό αέριο
Σχετικά Άρθρα

Ορατός ο κίνδυνος ενός blackout στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας στην περίπτωση που η Ρωσία κλείσει την στρόφιγγα φυσικού αερίου προς το Σιδηρόκαστρο που εξυπηρετεί το 50% των αναγκών της εγχώριας κατανάλωσης εκ των οποίων το 40% της ποσότητας κατευθύνεται σε μονάδες παραγωγής ενέργειας.
Η πύλη εισόδου της Αγίας Τριάδας στη Ρεβυθούσα δεν μπορεί να καλύψει άμεσα τις ανάγκες της ζήτησης σε LNG διότι απαιτεί ένα κομβόι από καράβια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έξω από το νησάκι στον κόλπο της Πάχης.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι έχει λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την επάρκεια της αγοράς σε φυσικό αέριο κι από τις άλλες εισόδου όπως είναι η Νέα Μεσημβρία που υποδέχεται το Αζέρικο φυσικό αέριο ενώ οι εισαγωγές από τους Κήπους του Έβρου την Τουρκία είναι σχεδόν μηδενικές.
Η Ρεβυθούσα είναι ο μοναδικός πυλώνας αντικατάστασης του ρωσικού φυσικού αερίου. Η κάλυψη των εγχώριων αναγκών σε φυσικό αέριο απαιτούν την έλευση ενός καραβιού LNG κάθε δύο ημέρες και να είναι σε αναμονή άλλο ένα καράβι .
Δηλαδή να ρίχνουν άγκυρα στη Ρεβυθούσα όταν θα έχει προηγηθεί ένα ταξίδι πολλών ημερών ανάλογα από τη χώρα προέλευσης .
Την ίδια στιγμή αξιωματούχοι της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα επάρκειας σε ποσότητες φυσικού αερίου.

Στα 77,73 Twh οι εισαγωγές φυσικού αερίου

Να σημειωθεί ότι το 2021 οι εισαγωγές φυσικού αερίου έφθασαν τις 77,73 Twh εκ των οποίων οι 35,37 Twh προήλθαν από τη Ρωσία, οι 24,72 Twh από τη Ρεβυθούσα , οι 13,61 Twh ήταν αζέρικο φυσικό αέριο και από τους Κήπους του Έβρου 4,02 Twh.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 οι συνολικές εισαγωγές φυσικού αερίου ανήλθαν σε 21,33 Twh. Από τη Ρωσία παραλάβαμε 7,83 Twh, οι ποσότητες αζέρικου φυσικού αερίου ήταν 3,8 Twh και από του Κήπους του Έβρου μόλις 0,47 Twh έναντι 0,94 Twh πέρυσι.
Στο πρώτο τρίμηνο η Ρεβυθούσα βρέθηκε στην κορυφή των εισαγωγών φθάνοντας τα 9,22 Twh από 5,82 Twh του πρώτου τριμήνου του 2021.
Στην περίπτωση που κλείσει η στρόφιγγα από τη Ρωσία η Ρεβυθούσα πρέπει να ξεφορτώνει ένα καράβι ανά δύο ημέρες και οι ποσότητες που θα αποθηκεύει ανά καράβι θα πρέπει να ανέρχονται σε 180.000 κ.μ.
Να σημειωθεί οι συνολική χωρητικότητα της Ρεβυθούσας καλύπτει ανάγκες 15 ημερών σε φυσικό αέριο φυσικού αερίου με τη συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών να αγγίζει 280.000 κ.μ. Ο σχεδιασμός για νέα πλωτή δεξαμενή θα αυξήσει την αποθήκευση των ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου σε 460.000 κ.μ.

Υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας

Ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάϊ είπε ότι η νέα πλωτή δεξαμενή στη Ρεβυθούσα θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούλιο ενώ οι μονάδες παραγωγής ενέργειας που σήμερα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο είναι σε θέση ως ύλη καύσης να χρησιμοποιούν πετρέλαιο.
Στην περίπτωση αυτή θα απαιτείται έναν νέο κομβόι από βυτιοφόρα που θα μεταφέρουν πετρέλαιο στις αντίστοιχες θερμικές μονάδες.
Βέβαια το κόστος μεταφοράς τόσο του LNG όσο και του πετρελαίου δεν έχει μπει στην κυβερνητική ζυγαριά και πως θα διαμορφωθεί το τελικό κόστος της Mwh για τα νοικοκυρά και τις επιχειρήσεις.

Ο ΔΕΣΦΑ … ψάχνει για καράβι LNG

Στην αγορά του Λονδίνου έχει απευθυνθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω ειδικευμένου γραφείου broker που γνωρίζει την αγορά των LNG. Πρόκειται για διαγωνιστική διαδικασία ενοικίασης καραβιού για έναν χρόνο καθώς η αγορά είναι εξίσου δύσκολη άσκηση διότι τα αντίστοιχα πλοία είναι περιζήτητα και οι σημερινοί ιδιοκτήτες δύσκολα θα τα έβγαζαν στο σφυρί. Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη θα δοθούν οι αρχικές προσφορές με το γραφείο να επιλέγει τις πιο συμφέρουσες οι οποίες θα περάσουν στο τελικό στάδιο δίνοντας τις τελικές προσφορές. Ο χρόνος και η πολυπλοκότητα των εξελίξεων με τη Ρωσία καθιστούν ακόμη δύσκολη τη συμμετοχή διότι αν η Ε.Ε. δεν παραλαμβάνει φυσικό αέριο από τη Ρωσία όλες θα αναζητούν καράβια για μεταφορά LNG. Από την στιγμή που θα γίνει η επιλογή η ΡΑΕ θα πρέπει να εγκρίνει το κόστος της ενοικίασης το οποίο θα επιβαρύνει τους χρήστες του LNG.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης