Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ιωάννα Δρέττα: “Σε επίπεδο προϊόντος και επικοινωνίας μιλάμε πλέον με όρους εμπειριών”

Ιωάννα Δρέττα: “Σε επίπεδο προϊόντος και επικοινωνίας μιλάμε πλέον με όρους εμπειριών”
Της Στεφανίας Σούκη

Μία τελείως διαφορετική οπτική για τον τουρισμό. Αυτό είναι κι ένα από τα βασικά μαθήματα από την πανδημία για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος θα πρέπει να δει με μια πιο διεισδυτική ματιά και σε μεγαλύτερο βάθος την ίδια του την ύπαρξη.
Αυτό υποστηρίζει η κ. Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, της συμμαχίας του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος που έχει αποσπάσει ουκ ολίγες διακρίσεις το τελευταίο διάστημα με τις καμπάνιες της για την προβολή του ελληνικού τουρισμού ακόμη και μέσα στην πανδημία.
Το γνωστό πλέον μότο ‘’Greek summeris a state of mind’’ κατάφερε να επιτελέσει το βασικό στόχο, να υπενθυμίσει δηλαδή στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό την εμπειρία του ελληνικού καλοκαιριού που εμπεριέχει κάτι πιο βαθύ, πιο αληθινό, πιο ανθρώπινο, προτάσσοντας το συναίσθημα της ελευθερίας, της ευτυχίας και της επαφής με τη φύση.

  • Πού βασίστηκε η στρατηγική της MarketingGreeceμέσα στο 2021, υπό τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν;

“Η μετάβαση από το 2020 στο 2021 είχε σαν βασικό χαρακτηριστικό της την ήπια εξέλιξη της στρατηγικής που ακολουθήσαμε την πρώτη χρονιά της πανδημίας.
Το 2020 επιλέξαμε συνειδητά να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας λιτή και χαμηλών τόνων, βασισμένη στην ενσυναίσθηση και στο γεγονός ότι αντιλαμβανόμαστε την ιστορικότητα των στιγμών.
Το 2021, με την πανδημία να συνεχίζει να υφίσταται, δεν μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην επικοινωνία της προ covidεποχής, αλλά ήμασταν σίγουρα πιο αισιόδοξοι και πιο χαμογελαστοί. Αυτή η στρατηγική μας επιβεβαιώθηκε και από το γεγονός πως όσοι επέστρεψαν σε πρότερα μοτίβα επικοινωνίας δεν κατάφεραν να επιτύχουν τους στόχους τους.
Η επικοινωνία του τουρισμού, όπως και ο ίδιος ο τουρισμός, έχει αλλάξει και αυτό δεν χρειάζεται μόνο να το αντιλαμβανόμαστε αλλά και να προσπαθούμε να συμβαδίσουμε με αυτές τις αλλαγές και τους νέους κώδικες που προκύπτουν.
Εργαστήκαμε, λοιπόν υπό τις νέες αυτές συνθήκες, με μια νέα δημιουργική ματιά και παραμείναμε προσηλωμένοι στον στόχο μας που δεν είναι άλλος από το να διατηρήσουμε την Ελλάδα στο μυαλό των ταξιδιωτών και να την αναδείξουμε μέσα από τα νέα μοτίβα και τις φόρμες επικοινωνίας που η εποχή επιτάσσει”.

  • Ποια θεωρείτε ότι ήταν τα μαθήματα που πήρε ο ελληνικός τουρισμός σε ό,τι έχει να κάνει με τον δικό σας τομέα;

“Eδώ και δέκα χρόνια τώρα ο ελληνικός τουρισμός αποδεικνύει σε κάθε δύσκολη στιγμή την ανθεκτικότητα του, και κατ’ επέκταση την προσφορά του στην Ελλάδα.
Αυτό όμως δεν είναι ένα γεγονός το οποίο θα πρέπει να μας εφησυχάζει. Αντιθέτως θα πρέπει ο εμπλουτισμός του προϊόντος μέσω της διασύνδεσης του με άλλους τομείς, όπως η αγροδιατροφή και ο πολιτισμός, να αποτελεί το κύριο μέλημά μας.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ένα από τα βασικά μαθήματα που μας δίδαξε η πανδημία με κάθε δυνατό τρόπο είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε τον τουρισμό με μια τελείως διαφορετική οπτική.
Είναι απαραίτητο για τον ελληνικό τουρισμό να δει με μια πιο διεισδυτική ματιά και σε βάθος την ίδια του την ύπαρξη.
Πρέπει να αξιολογήσει εκ νέου τις πρακτικές που έχει υιοθετήσει μέχρι σήμερα, να θέσει νέες βάσεις πάνω στις οποίες θα αναπτυχθεί ο τομέας ουσιαστικά στο μέλλον, και να εντοπίσει, αξιοποιήσει και δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και αναβάθμισης του προϊόντος που παρέχει”.

  • Ποια θα είναι η στρατηγική σας για τη σεζόν του 2022;

“Η στρατηγική του 2022 διαμορφώνεται τώρα και θα ήταν ιδιαίτερα βιαστικό από μέρους μας να ανακοινώσουμε οτιδήποτε στην παρούσα φάση, καθώς η πανδημία είναι ακόμα στο προσκήνιο.
Το βέβαιο είναι πως οι αλλαγές που έχει επιφέρει μας προσφέρουν το πεδίο εκείνο να είμαστε ακόμα πιο δημιουργικοί και πιο ουσιαστικοί, αποφεύγοντας επιλογές του παρελθόντος.
Σε επίπεδο προϊόντος και επικοινωνίας μιλάμε πλέον με όρους εμπειριών, αφήνοντας πίσω μας την εποχή της επιφανειακής εικόνας και προσεγγίζοντας την εποχή της ουσίας.
Με την πανδημία να επιταχύνει μια σειρά από τάσεις στον τουρισμό, βλέπουμε την βιωματική εμπειρία να προηγείται, όπως υποδεικνύουν και όλες οι σχετικές μελέτες.
Γίνεται δηλαδή ξεκάθαρο ότι οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να ζήσουν έναν προορισμό μέσα από τα συναισθήματα, και όχι απλά να τον επισκεφθούν.
Η Ελλάδα διαθέτει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτή την νέα φάση του τουρισμού, με την προϋπόθεση φυσικά ότι θα οργανώσει και επανατοποθετήσει το προϊόν της κατάλληλα.
Η φύση, η γαστρονομία, η αυθεντικότητα και ο τρόπος ζωής της Ελλάδα δημιουργούν όλες εκείνες τις συνθήκες βάσει των οποίων το παραδοσιακό «ήλιος και θάλασσα» θα εμπλουτιστεί προσελκύοντας με νέο τρόπο το ενδιαφέρον του ταξιδιωτικού κοινού, βοηθώντας παράλληλα τη χώρα να διεκδικήσει μερίδιο και για άλλου είδους διακοπές”.

  • Υπάρχουν κάποιες αλλαγές- τάσεις τις οποίες βλέπετε εσείς ως αναγκαίες για τη μετάβαση στη μετά τον Covid 19 περίοδο;

“Έννοιες όπως βιώσιμη ανάπτυξη, αναβάθμιση υποδομών, ψηφιακός μετασχηματισμός, τουρισμός εμπειριών θα πρέπει να αποτελέσουν τους βασικούς πυλώνες για τον ελληνικό τουρισμό στη μετά Covid 19 εποχή.
Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η διορατικότητα και η υιοθέτηση μιας νέας αντίληψης για την πραγματικότητα που βιώνουμε μπορούν να κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την περαιτέρω εξέλιξη του τουριστικού τομέα.
Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε όλοι πως έχουμε διαβεί το κατώφλι μιας νέας εποχής, και εάν επιθυμούμε να παραμείνουμε πρωταγωνιστές του τουριστικού χάρτη οφείλουμε να επανατοποθετήσουμε το προϊόν μας”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης