Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Απόστολος Τζιτζικώστας-Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας: «Στόχος μας να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν»

Απόστολος Τζιτζικώστας-Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας: «Στόχος μας να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν»
Της Στεφανίας Σούκη
«Ο στόχος μας πλέον είναι, όχι να γυρίσουμε εκεί που ήμασταν το 2019, αλλά να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες, να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν».
Αυτό δηλώνει ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας εν όψει και της νέας 2022, έχοντας θέσει πλέον το δύσκολο στόχο για τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους «με τη δημιουργία μιας ξεχωριστής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη», όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Κύριε Τζιτζικώστα, ποιος ήταν ο αντίκτυπος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας όσον αφορά την πορεία του τουρισμού και ποια ήταν η στρατηγική σας;

“Η φετινή χρονιά ήταν πολύ κρίσιμη για τον τουρισμό και ο σχεδιασμός της στρατηγικής μας έγινε πάνω σε δύο βασικούς πυλώνες: την εξωστρέφεια και τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων στον κλάδο του τουρισμού.
Δημιουργήσαμε τη “Μεγάλη Συμμαχία” για τον τουρισμό, με όλους τους τουριστικούς φορείς του τόπου μας και σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ, τη FRAPORT, τη MarketingGreece και την AEGEAN, διοργανώσαμε μία μεγάλη ψηφιακή καμπάνια, για την ανάδειξη του τουριστικού μας προϊόντος. Πραγματοποιήσαμε επίσης, εξειδικευμένες καμπάνιες τουριστικής προβολής σε χώρες του εξωτερικού.
Συμμετείχαμε, διαδικτυακά σε όλες τις μεγάλες ,διεθνείς εκθέσεις τουρισμού. Φιλοξενήσαμε και περιηγήσαμε δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη, την Αμερική και τον Καναδά σε ιστορικά αρχαιολογικά μνημεία, τοπόσημα και τουριστικούς προορισμούς και στις επτά Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας.
Και παράλληλα, στηρίξαμε και συνεχίζουμε να στηρίζουν τις επιχειρήσεις του κλάδου και τις θέσεις εργασίας, τόσο με το πρόγραμμα “Διέξοδος” ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, όσο και με το Πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα”, όπου έχουν ενταχθεί και χρηματοδοτούμε 152 επενδύσεις στον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, συνολικού ύψους 48 εκατομμυρίων ευρώ”.

Ποια είναι τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνετε για τη σεζόν του 2022;

“Είναι πολύ σημαντικό ότι φέτος πετύχαμε την αντιστροφή της πτώσης που προκάλεσε το 2020, το ξέσπασμα της πανδημίας. Φυσικά, δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα, μπορούμε όμως να είμαστε πιο ικανοποιημένοι και πιο αισιόδοξοι.
Ο στόχος μας πλέον είναι, όχι να γυρίσουμε εκεί που ήμασταν το 2019, αλλά να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες, να κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό το τουριστικό μας προϊόν.
Η έκρηξη των τουριστών από το 2013 έως το 2019, η σταθερή πρωτιά στη χώρα, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σε αφίξεις τουριστών, που ξεπέρασαν τα 7 εκατομμύρια, ο διπλασιασμός των επισκεπτών στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς μας χώρους, οι 3.000 νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό την προηγούμενη πενταετία δεν είναι το ταβάνι μας, είναι η βάση, η αρχή, για να κάνουμε ακόμα πιο μεγάλη και ισχυρή τουριστικά, τη Μακεδονία, για να δημιουργήσουμε νέα έσοδα, νέο εισόδημα και πολλές καλές θέσεις εργασίας”.

Ποια ήταν τα μαθήματα που λάβατε με το βλέμμα και στη μετά Covid 19 περίοδο; Ποια θα είναι η στρατηγική της Περιφέρειας για το 2022 σε ό,τι έχει να κάνει με τον τουρισμό;

“Αναμφίβολα, ο τουρισμός, όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη και τον κόσμο, είναι ο κλάδος που χτυπήθηκε περισσότερο από την πανδημία.
Ταυτόχρονα όμως η πανδημία, πέρα από τις τραγικές οικονομικές επιπτώσεις, δημιούργησε και νέα δεδομένα, όπως την έμφαση στην ασφάλεια και τις προσεγμένες και αναβαθμισμένες υπηρεσίες, που θα γίνουν βασικό πλέον κριτήριο των τουριστών, οι οποίοι θα είναι ολοένα και πιο απαιτητικοί στις επιλογές τους.
Και αυτό ακριβώς μετατρέπουμε σε συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Κοιτάξτε, για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δεν αποτελεί μία επιμέρους θεματική ενότητα ανάμεσα στις πολλές, αλλά βρίσκεται στον πυρήνα των δεσμεύσεων μας, της δράσης μας και του οράματός μας για τη Μακεδονία του 2030.
Γιατί ο τουρισμός αποτελεί τον καθρέφτη, την τελική αντανάκλαση του έργου που κάνουμε. Όσα περισσότερα κάνουμε σε όλους τους τομείς, τόσο καλύτερος θα είναι και ο τουρισμός μας. Όσο μεγαλύτερη είναι η οικονομική ανάπτυξη, όσο καλύτερες είναι οι υποδομές μας, όσο βελτιώνουμε το επίπεδο ζωής στις πόλεις και τις γειτονιές μας, τόσο όλα αυτά θα αντανακλούν στο τουριστικό προϊόν που εξάγουμε.
Για αυτό και τα 8.514 έργα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, που υλοποιούμε ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και ειδικά οι στοχευμένες δράσεις μας για τον τουρισμό και τη σύνδεσή του με τον πολιτισμό και τον αγροδιατροφικό τομέα, φέρνουν προστιθέμενη αξία και ισχυρή δυναμική στον τουρισμό μας, ενώ ταυτόχρονα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γίνεατι ακόμα πιο ελκυστικός προορισμός για τους επισκέπτες της”.

Ποιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της επιμήκυνσης της σεζόν στην περιοχή σας; Ποιες νέες μορφές τουρισμού θα μπορούσαν να προσελκύσουν οι προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας;

“Τουρισμός 365 ημέρες το χρόνο και δημιουργία μιας ξεχωριστής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη, μιας μεγάλης εμπειρίας που θα θυμάται και θα μεταφέρει σε όλη του τη ζωή, αυτοί είναι οι στόχοι μας.
Γιατί ακριβώς αυτό είναι η Κεντρική Μακεδονία: Κάθε εικόνα, κάθε γεύση, κάθε μνημείο κουβαλάει μια μεγάλη ιστορία. Γιατί εδώ στον τόπο μας, ο επισκέπτης δεν περιηγείται απλώς σε ένα βουνό, αλλά στον Όλυμπο.
Δεν βλέπει απλώς ένα μνημείο, αλλά τη Βεργίνα, το Δίον, την Αρχαία Πέλλα. Δεν γεύεται απλώς τις τοπικές γεύσεις, αλλά την αυθεντική Μακεδονική Κουζίνα. Δεν επισκέπτεται απλώς μοναστήρια, αλλά το Άγιο Όρος.
Δεν αναβιώνει απλώς τη δόξα του παρελθόντος, αλλά ζει μια μοναδική εμπειρία, με κορυφαίες υποδομές φιλοξενίας, με σύγχρονες εκθεσιακές και συνεδριακές εγκαταστάσεις, με μοναδικές ακτές, σύγχρονες πόλεις και τους πιο φιλόξενους ανθρώπους, με όλες τις μορφές τουρισμού.
Και όλα αυτά τα στοιχεία, της μεγάλης και μοναδικής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη τα μετουσιώσαμε στο νέο τουριστικό σήμα και τη νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το “Do Something Great”.
Μία μεγάλη εμπειρία που ο κάθε ένας και η κάθε μία που θα την ζήσει θα γίνει πρεσβευτής του τόπου μας”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης