Τελευταία Νέα
Οικονομία

e-ΕΦΚΑ: Δέκα ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην διάθεση των αγροτών

e-ΕΦΚΑ: Δέκα ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην διάθεση των αγροτών
Ο φορέας έχει προχωρήσει στη διεύρυνση του δικτύου εξυπηρέτησης αγροτών, μέσω της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του τ. ΟΓΑ
Σχετικά Άρθρα
Συνολικά 10 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους αγρότες έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα 12 Ιουνίου 2021, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.
Ήδη, ο φορέας έχει προχωρήσει στη διεύρυνση του δικτύου εξυπηρέτησης αγροτών, μέσω της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του τ. ΟΓΑ και στη μεταφορά των αρμοδιοτήτων και της εξυπηρέτησής τους από τα τοπικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ-Μισθωτών σε κάθε πρωτεύουσα νομού.

Πενήντα συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην διάθεση των αγροτών

Όπως αναφέρει ο e-ΕΦΚΑ, οι 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους αγρότες είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική του σταδιακού περιορισμού των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών.
Μεσοπρόθεσμος στόχος του είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 8 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες.
Ειδικά, για την κατηγορία των απασχολουμένων στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση υπήρξε επιτακτική, καθώς οι συναλλαγές με τον e-ΕΦΚΑ είναι ζωτικές για την ομαλή λειτουργία των οικονομικών δραστηριοτήτων τους, αλλά και για ζητήματα καθημερινότητας, όπως η λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας, η βεβαίωση απογραφής και εισφορών, οι ρυθμίσεις οφειλών, κ.ά., ειδικά, αν ληφθεί υπ' όψιν πως μεγάλο ποσοστό αυτών των επαγγελματιών διαμένουν σε ορεινές, νησιωτικές ή απομακρυσμένες περιοχές, με περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης στα πλησιέστερα υποκαταστήματα».
Αναλυτικά, όπως επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ, οι υπηρεσίες προς τους αγρότες είναι οι εξής:

«1) Ψηφιακή απονομή σύνταξη ΑΤΛΑΣ.
Δείχνοντας έμπρακτα το σεβασμό και αναγνωρίζοντας τη μεγάλη σημασία του πρωτογενούς τομέα και κυρίως των ανθρώπων που τον υπηρετούν στην παραγωγική και αναπτυξιακή δραστηριότητα της χώρας, αυτοματοποιήθηκε η πολύμηνη και δαιδαλώδης διαδικασία απονομής σύνταξης για τους ασφαλισμένους του τ. ΟΓΑ και μετατράπηκε σε μία απλή ολιγόλεπτη ηλεκτρονική συναλλαγή.
Οι δικαιούχοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους με τη χρήση των κωδικών TAXIS.
Σε αγρότες με συμπληρωμένο το 67ο έτος και ασφάλιση στον τ. ΟΓΑ, καθώς και σε συζύγους και τέκνα αποβιώσαντος συνταξιούχου, αντλούνται αυτόματα τα αναγκαία δικαιολογητικά, εκδίδεται άμεσα η συνταξιοδοτική απόφαση και κοινοποιείται στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που έχει δηλωθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος "ΑΤΛΑΣ", πάνω από 6.000 συντάξεις έχουν απονεμηθεί ψηφιακά και εντός δύο μηνών από την ημερομηνία υποβολής αποκλειστικά σε αγρότες.

2) Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών, από 1/1/2021.
Μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, οι αγρότες και οι υπόλοιποι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να επιλέξουν αυτόματα την ασφαλιστική τους κατηγορία κάθε χρόνο χωρίς επίσκεψη στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν αλλάξουν την ασφαλιστική τους κατηγορία, παραμένει ενεργή η κατηγορία του προηγούμενου έτους.

3) Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών.
Μέσα στον Μάρτιο, ολοκληρώθηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αφορούν την έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης όλων των ασφαλισμένων μη μισθωτών.
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική ηλεκτρονική υπηρεσία που αντικαθιστά μία επίπονη και άκρως γραφειοκρατική διαδικασία, που υποχρέωνε τους ασφαλισμένους σε αλλεπάλληλες επισκέψεις είτε των ίδιων είτε των λογιστών τους στις οργανικές μονάδες του φορέα και προκαλούσε μεγάλες καθυστερήσεις.

4) Ασφαλιστική ικανότητα.
Κάθε μη μισθωτός, μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μπορεί να ελέγξει σε πραγματικό χρόνο το δικαίωμα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πάροχοι υγείας, φαρμακεία, συμβεβλημένοι γιατροί με τον ΕΟΠΥΥ, κτλ).

5) Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους και απογραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ.
Η υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους, σύνδεσής του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματης ενημέρωσης του μητρώου ασφαλισμένων.
Ως άμεσο αποτέλεσμα η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται και στο έμμεσο μέλος.

6) Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.
H υπηρεσία αυτή επιτρέπει σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, μεταξύ αυτών και στους αγρότες ασφαλισμένους, την αυτόματη λήψη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή.
Πάνω από 750.000 φυσικά (μισθωτοί και μη μισθωτοί) και νομικά πρόσωπα αξιοποίησαν την εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία το τρίμηνο Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος 2021.

7) Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση.
Η υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της άμεσης χορήγησης της εν λόγω βεβαίωσης για φορολογική χρήση τρέχοντος φορολογικού έτους χωρίς καμία αναμονή και ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας.

8) Βεβαίωση απογραφής.
Η υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ (αγρότες/μη μισθωτοί, μισθωτοί, έμμεσα ασφαλισμένοι) και μπορούν να λάβουν άμεσα την εν λόγω βεβαίωση, αποφεύγοντας την προσέλευση και το συνωστισμό στις οργανικές μονάδες του.

9) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).
Μέσα από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) παρέχονται μία σειρά από συναλλαγές, όπως πιστοποίηση οφειλετών, ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών, πίνακας χρεών οφειλέτη, ηλεκτρονική καρτέλα οφειλέτη, υπολογισμός δόσεων ρύθμισης και φυσικά ρύθμιση οφειλών.

10) Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού.
Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα.
Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, προσφέροντας στους ασφαλισμένους καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς αποφεύγουν πολύωρες αναμονές και συνωστισμό στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ.
Οι συναλλασσόμενοι με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.
Τα ηλεκτρονικά ραντεβού ξεπέρασαν τις 600.000 από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και σήμερα».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης