Επιχειρήσεις

Στον… αέρα η κοινοπραξία Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το Θριάσιο Πεδίο

Στον… αέρα η κοινοπραξία Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το Θριάσιο Πεδίο
«Σύννεφα» στη συνεργασία Goldair Cargo με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ
Σχετικά Άρθρα

«Σύννεφα» και αρκετά προβλήματα στη συνεργασία Goldair Cargo με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έφερε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) με την πρόσφατη απόφαση της για την αξιοποίηση του Θριάσιου Πεδίου καθώς ανέτρεψε την αρχική συμφωνία παραχώρησης τόσο για το τίμημα όσο και για το χρόνο αξιοποίησης.
Η DG Comp ζήτησε το τίμημα να ανέλθει στα 62 εκατ. ευρώ από 31 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης μειώνεται σε 37 χρόνια από 60 που ήταν αρχικά.
Η απόφαση της αρμόδιας Αρχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης άλλαξε τα δεδομένα για την κοινοπραξία που ανέλαβε την αξιοποίηση του Θριάσιου Πεδίου.
Οι δύο εταιρείες πρέπει να δώσουν απάντηση στις Βρυξέλλες και η καταληκτική ημερομηνία είναι η Δευτέρα 31 Μαΐου.
Η κοινοπραξία θα πρέπει έγκαιρα να ενημερώσει για τις προθέσεις της την ΓΑΙΑΟΣΕ που έκανε το διαγωνισμό και αυτή με τη σειρά της την DG Comp.
Οι δύο συνέταιροι της κοινοπραξίας πρέπει να αντιμετωπίσουν από κοινού το θέμα ενώ σε περίπτωση αποχώρηση της μιας εταιρείας από την κοινοπραξία πρέπει σε διάστημα ενός μηνός να αναζητηθεί νέος εταίρος ή σε αντίθετη περίπτωση ο διαγωνισμός θα βρεθεί στο αέρα!
Να σημειωθεί ότι μία τέτοια εξέλιξη θα κινητοποιήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο θα πρέπει να αποτρέψει ένα «ναυάγιο» διότι τα πρόστιμα θα πέσουν βροχή από την Κομισιόν που χρηματοδοτήσει το έργο με ευρωπαϊκά κονδύλια.

Ροκανίζουν το χρόνο

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ κ Θάνος Ψαθάς και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldair κ. Καλλίνικος Καλλίνικος πρέπει να αποδεχθούν την απόφαση της DG Comp.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο εταίροι ροκανίζουν το χρόνο με την ελπίδα να υπάρξει συμφωνία πριν την καταληκτική ημερομηνία.
Το αυξημένο τίμημα κατά 31 εκατ. ευρώ πέφτει πολύ « βαρύ» στην κοινοπραξία.
Η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ πιθανότητα να βρίσκεται σε μια πλεονεκτική θέση έναντι της Goldair καθώς ο βασικός μέτοχος είναι η Τράπεζα Πειραιώς που μπορεί πιο εύκολα να χρηματοδοτήσει την δική της εταιρεία.
Για την Goldair όμως είναι πιο σύνθετο το πρόβλημα καθώς πρέπει να αποδεχθεί ότι δημιουργεί μια νέα εταιρεία από την αρχή μέσα σε ένα μήνα. Η διοίκηση της Goldair θα αναζητήσει χρηματοδότηση σχεδόν στο σύνολο ενεργητικού της σημερινής εταιρείας που αποτιμάται σε 35 εκατ. ευρώ.
Αξιόπιστες πηγές από την Τράπεζα Πειραιώς λένε ότι δεν θα εγκαταλείψουν το project και θα γίνει ότι είναι αναγκαίο για να παραμένει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ στο «παιχνίδι». Μέχρι σήμερα η Goldair κρατά κλειστά τα χαρτιά της.
Τα σενάρια θέλουν τον κ. Καλλίνικο στα μέσα Μαίου να διατυπώσει τις προθέσεις του κάνοντας όμως κατανοητό ότι δεν πρόκειται να παραχωρήσει δικαιώματα και προσδοκίες χωρίς οικονομικό όφελος.
Στην περίπτωση που ο χρόνος ξοδεύεται χωρίς αποτέλεσμα δεν αποκλείεται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να πάρει την υπόθεση στα χέρια της διότι δεν προτίθεται να πληρώσει πρόστιμα και το έργο να μην υλοποιηθεί.
Άνθρωποι που νοιάζονται για την υπόθεση λένε ότι για όλα τα ζητήματα υπάρχει διέξοδος και ειδικά για αντίστοιχες υποθέσεις σαν του Θριάσιου Πεδίου, που η αξιοποίηση του ενδιαφέρει άμεσα την κυβέρνηση.
Οι λύσεις δεν είναι εύκολες αλλά θα αναζητηθούν όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι και μπορεί να οδηγήσει στην έξοδο τους ενός ή και των δύο εταίρων της κοινοπραξίας καθώς δεν μπορεί να ξεπεραστεί η πρόσφατη απόφαση της DG Comp.
Πάντως στην αγορά έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για να καλύψει τυχόν κενό που προκύψει στην κοινοπραξία καθώς η ολοκλήρωση της επένδυσης δημιουργεί μια νέα αγορά στα logistics που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης