Τουρισμός & Αερομεταφορές

Καλαφάτης (Υφυπ. Μακεδονίας - Θράκης) στο ΒΝ: Μας απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξει ο οδικός τουρισμός

Καλαφάτης (Υφυπ. Μακεδονίας - Θράκης) στο ΒΝ: Μας απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξει ο οδικός τουρισμός

Τεράστια η σημασία του για τον κλάδο σε Μακεδονία και Θράκη, λέει ο υφυπουργός

Την επιστροφή στην κανονικότητα περιμένουν διακαώς οι επιχειρηματίες του τουρισμού στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, για να αρχίσουν να βλέπουν με αισιοδοξία τη φετινή σεζόν.

Προορισμοί που εξαρτώνται κυρίως από τον οδικό τουρισμό στρέφουν το βλέμμα τους προς δύο βασικές κατευθύνσεις:
Προς τους Έλληνες που έχουν «κλειστεί» μέσα 14 ολόκληρους μήνες και έχουν ανάγκη να «ξεσκάσουν» και προς τα βόρεια σύνορά μας, όπου το άνοιγμα του οδικού τουρισμού θα ξαναγεμίσει με ελπίδες τον κόσμο της αγοράς,
«Ειδικά για τη Μακεδονία και τη Θράκη, η σημασία του οδικού τουρισμού είναι τεράστια.
Απασχολεί την κυβέρνηση -εξαιτίας της πανδημίας- ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξει, καθώς αναγνωρίζει τις ανάγκες και τις δυνατότητες του κλάδου στην περιοχή.
Εξετάζονται παράλληλα - και συζητήσαμε γι΄αυτό στην πρόσφατη συνάντηση με την υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη -δράσεις για τη στρατηγική ανάπτυξης Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού που θα αξιοποιεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής της Βόρειας Ελλάδας.
Μέρος του συνολικού σχεδιασμού ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος μπορεί να αποτελέσει και η αναβάθμιση του Δημόσιου ΙΕΚ Τουριστικών Επαγγελμάτων, στην Περαία», δηλώνει στο bankingnews.gr ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης.

«Ζυμώσεις» με στόχο το ασφαλές άνοιγμα όλων των χερσαίων συνόρων

Η έναρξη του οδικού τουρισμού είναι ένα ζήτημα που προβληματίζει κυβέρνηση και λοιμωξιολόγους, μιας και εντάσσεται στο συνολικότερο σχέδιο για την επανεκκίνηση με ορόσημο την 14η Μαΐου.
Οι παραδοχές είναι δύο: η πανδημία, η εξέλιξη και η διαχείρισή της δεν αφορούν μονάχα τους Έλληνες αλλά και τους επισκέπτες της και, ότι ο οδικός τουρισμός, ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα, είναι το «διαβατήριο» για να πάρουν μπροστά οι μηχανές της οικονομίας.
Προμαχώνας, Εύζωνοι και Νυμφαία είναι οι τρεις πρώτοι μεθοριακοί σταθμοί με το μεγαλύτερο όγκο κίνησης, ενώ οι φορείς ζητούν να επιτραπεί η διέλευση ταυτόχρονα από όλες τις χερσαίες διαβάσεις.
Το υπουργείο Τουρισμού συνεχίζει τις «ζυμώσεις», πάντα όμως στην πρώτη γραμμή θα βρίσκεται η εκτίμηση των επιδημιολογικών δεδομένων, κάθε ώρα και στιγμή.
Η χώρα μας θα επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει τα διδάγματα της περσινής εμπειρίας και ευελπιστεί να ανοίξει όλες τις χερσαίες διαβάσεις με οδηγό την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών, αλλά και να μην χρειαστεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του 2020.
Επιπλέον, σε σχέση με το ενδεχόμενο να εντοπιστεί κάποιο κρούσμα «εάν κάποιος έρθει με το αυτοκίνητό του στα οδικά σύνορα θα μπορεί να γυρίσει πίσω στην πατρίδα του, εφόσον βρεθεί κάποιος θετικός από την οικογένεια», σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο κ. Χάρης Θεοχάρης.

Σε τι ελπίζει και τι φοβάται η Βόρεια Ελλάδα

«Μονόδρομο» για να σώσουν το φετινό καλοκαίρι θεωρούν τον ασφαλή και με κάθε λεπτομέρεια «καλώς σχεδιασμένο» οδικό τουρισμό, οι επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας.
Εκεί στρέφουν και όλες τις προσπάθειες ώστε να πάρουν τη ρεβάνς και να αποφύγουν το περσινό πισωγύρισμα.
Στον οδικό τουρισμό θέτουν και τις βάσεις για τη μελλοντική τουριστική ανάκαμψη, την οποία προσδοκούν από το 2022 και έπειτα.
Εκτός από τα Βαλκάνια, η περιοχή θεωρεί ότι μπορεί να προσελκύσει οδικές ροές και από την Κεντρική Ευρώπη και «βάζει στο μάτι» κυρίως τουρίστες με υψηλότερα βαλάντια, άρα και με μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη.
Η Βόρεια Ελλάδα ξεχνά προς το παρόν το φετινό Πάσχα – ελπίδα για να ανοίξουν νωρίτερα οι επιχειρήσεις κυρίως με Βαλκάνιους – και απαιτεί το οριζόντιο άνοιγμα των χερσαίων συνόρων είτε με πιστοποιητικό εμβολιασμού, είτε με αρνητικό μοριακό τεστ, είτε με αρνητικό rapid test.
Όλα αυτά βέβαια, με προϋπόθεση το «πράσινο» επιδημιολογικό δεδομένο, γιατί χωρίς αυτό όπως λένε «δεν θα έρθει κανένας τουρίστας».
Η αγορά θέλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών που είτε έρχονται οργανωμένα είτε μεμονωμένα και βασίζει τις ελπίδες της στη διαπίστωση ότι υπάρχει μεγάλη διάθεση για διακοπές στην Ελλάδα από τους Βόρειους γείτονές μας και ειδικότερα στη Μακεδονία και τη Θράκη.
Όσο η κατάσταση παραμένει «ρευστή» οι μεγάλες προσδοκίες από τον οδικό τουρισμό «σκοντάφτουν» ακόμα στην περσινή ανάμνηση με τις τεράστιες ουρές και την ταλαιπωρία στον Προμαχώνα.
Οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου διεκδικούν ίση μεταχείριση σε χερσαία σύνορα και αεροδρόμια και απαιτούν «να μην υπάρχουν ταξιδιώτες δύο ταχυτήτων», αλλά ό,τι ισχύει με τους ελέγχους στα αεροδρόμια να ισχύσει και στις χερσαίες διαβάσεις.
Εκείνο που τους απασχολεί είναι η υλικοτεχνική υποδομή και η ενίσχυση σε κατάλληλο προσωπικό, ώστε να μην επαναληφθούν ίδιες εικόνες και να αποφύγει η περιοχή τους νέο πλήγμα από μαζικές ακυρώσεις.

Το road trip των Ελλήνων αυξάνει την πληρότητα στην Πελοπόννησο

Στο υπουργείο Τουρισμού εκτιμούν ότι η περσινή τάση για αύξηση του οδικού εσωτερικού τουρισμού λόγω πανδημίας και υγειονομικών δεδομένων θα διατηρηθεί και φέτος.
Πέρυσι, αρκετοί από τους Έλληνες που αποφάσισαν ολιγοήμερες διακοπές last minute κινήθηκαν σε περιοχές που μπορούσαν να επισκεφτούν με το αυτοκίνητο.
Σε μια από αυτές, την Πελοπόννησο, παρατηρήθηκε από τις αρχές Ιουλίου μέχρι και τις 20 Αυγούστου πληρότητα που άγγιξε το 90%.
Οι φορείς του τουρισμού πιστεύουν ότι το ίδιο σενάριο θα επαναληφθεί και φέτος.
Από εκεί, αναμένουν με ανυπομονησία να δοθεί σημαντική «ανάσα» στις επιχειρήσεις, στην τοπική αγορά και την οικονομία.
«Το πλαίσιο των μετακινήσεων πρέπει να διατυπωθεί με σαφήνεια.
Η περιοχή έχει το πλεονέκτημα να συνδυάζει πολλές επιλογές και απομόνωση και άρα, πιστεύουμε ότι και πάλι θα προτιμηθεί από τη μέση ελληνική οικογένεια και όχι μόνο.
Αλλά βλέπουμε σεζόν μόνο για… 45 μέρες», δηλώνει στο bankingnews.gr ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου κ. Κωνσταντίνος Μαρινάκος.
«Φέτος την παρτίδα θα τη «σώσουν» οι Έλληνες, όπως έγινε και το 2020 με μια διαφορά: Η «πίτα» θα μοιραστεί σε περισσότερες επιχειρήσεις, αφού πέρυσι λειτούργησαν έξι στα δέκα ξενοδοχεία και τώρα προετοιμάζονται να ανοίξουν όλα, γιατί δεν αντέχουν άλλη μια χρονιά με κατεβασμένα ρολά», εξηγεί ο κ. Μαρινάκος.
Ενδιαφέρον έχει όπως λέει, ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για το Πάσχα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως είναι το Λεωνίδιο, αλλά και σε άλλες περιοχές της Πελοποννήσου.

1 στους 3 έρχεται με αυτοκίνητο

Ο κύριος όγκος των τουριστών που προτιμούν το αυτοκίνητο (εκτός από τους Έλληνες) προέρχεται σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ από χώρες όπως Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία, ενώ στο πρόσφατο παρελθόν ικανός αριθμός Γερμανών και Γάλλων επισκέφτηκε περιοχές όπως η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα, η Ήπειρος και η Μακεδονία.
Εξάλλου, η διεθνής τάση που ενισχύθηκε πέρυσι, φανερώνει ότι οι συγκεκριμένοι τουρίστες επέλεξαν το αυτοκίνητο σε σεζόν covid ως το πιο ασφαλές και οικονομικό μέσο και για τους εξής κυρίως λόγους:

  • Παρέχει υψηλό επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας
  • Σε μια ρευστή κατάσταση από την εξέλιξη της πανδημίας σε πραγματικό χρόνο, είναι πιο εύκολο να προγραμματίσουν ταξίδια την τελευταία στιγμή ή να τα ακυρώσουν
  • Αποφεύγουν τις πολλές μετεπιβιβάσεις σε πλοία, αεροπλάνα, λεωφορεία, τρένα
  • Μπορούν να επισκεφτούν πολλαπλούς προορισμούς
  • Η μετακίνηση δεν έχει αυστηρά εποχικά όρια
  • Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο για μια καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία
  • Αισθάνονται περισσότερο αυτόνομοι

Στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ έδειξαν ότι η συνεισφορά του οδικού τουρισμού στον εισερχόμενο τουρισμό το 2019 ανήλθε σε 9,6 εκατ. αφίξεις, 38,2 εκατ. διανυκτερεύσεις και € 1,8 δισ. έσοδα, που αντιστοιχούν στο 30,6% του συνόλου των αφίξεων, στο 16,4% των διανυκτερεύσεων και στο 10,1% των εσόδων.

Νένα Ουζουνίδου
ww.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης