Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Εντός Απριλίου 2021 οι πρώτες διαβουλεύσεις μεταξύ εταίρων και κυβέρνησης για την αύξηση του κατώτατου μισθού

Εντός Απριλίου 2021 οι πρώτες διαβουλεύσεις μεταξύ εταίρων και κυβέρνησης για την αύξηση του κατώτατου μισθού
Την εκκίνηση της διαδικασίας για τον επανακαθορισμό του κατώτατου μισθού ο οποίος θα προσδιοριστεί μέσα στο Καλοκαίρι και θα αφορά 600.000 εργαζόμενους

Την εκκίνηση της διαδικασίας για τον επανακαθορισμό του κατώτατου μισθού ο οποίος θα προσδιοριστεί μέσα στο Καλοκαίρι και θα αφορά 600.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που αμείβονται ως ανειδίκευτοι εργαζόμενοι ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης.
Αρχές Απριλίου θα ξεκινήσει όπως προβλέπεται από το νόμο διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ θα ληφθούν υπόψιν οι απόψεις της ΤτΕ και του ΚΕΠΕ καθώς και τα όσα έχουν μεσολαβήσει την τελευταία διετία.
Η διαδικασία θα ξεκινήσει άμεσα και μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί», ανέφερε ο υπουργός, στη Βουλή και υπενθύμισε δε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ είχε επί 4,5 χρόνια την δυνατότητα να εκπληρώσει την προεκλογική του υπόσχεση για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 752 ευρώ, δεν το έκανε και αντ’ αυτού προχώρησε προεκλογικά το 2019 σε αύξηση στα 650 ευρώ.
Στην τοποθέτησή του σχετικά με την πρόταση Οδηγίας για τον προσδιορισμό επαρκών κατώτατων μισθών στις χώρες – μέλη της ΕΕ, ο υπουργός Εργασίας ανέφερε ότι έχει πολλά κοινά σημεία με το σύστημα ορισμού του κατώτατου μισθού που ισχύει ήδη σήμερα στη χώρα μας.
Ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι η πρόταση Οδηγίας δεν αποσκοπεί στην εναρμόνιση του επιπέδου των κατώτατων μισθών στην ΕΕ αλλά στη διαμόρφωση ενός πλαισίου το οποίο να διασφαλίζει την πρόσβαση των εργαζόμενων σε αξιοπρεπείς μισθούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, από τα 27 κράτη – μέλη της ΕΕ, τα 6 (Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, Ιταλία και Κύπρος) δεν έχουν κατώτατο μισθό και από τα υπόλοιπα 21, οι 10 έχουν υψηλότερο κατώτατο μισθό από την Ελλάδα και άλλες 10 χαμηλότερο.
Προβλέψεις της πρότασης Οδηγίας που ήδη εφαρμόζονται στη χώρα μας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • Την διασύνδεση του ύψους του κατώτατου μισθού με μια σειρά κριτηρίων όπως ανάπτυξη, παραγωγικότητα, τιμές, ανταγωνιστικότητα, απασχόληση, ανεργία, εισοδήματα, μισθοί.
  • Την απαίτηση για τακτική επικαιροποίηση του κατώτατου μισθού η οποία στη χώρα μας υπό κανονικές συνθήκες γίνεται σε ετήσια βάση.
  • Την πρόβλεψη για ευρεία δομημένη διαβούλευση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και της κυβέρνησης.

Επίσης, νέο στοιχείο αποτελεί η υποχρέωση συλλογής και αποστολής δεδομένων για τον κατώτατο μισθό στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στον τομέα αυτό όπως τόνισε ο υπουργός η χώρα μας με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από την πλειοψηφία των εταίρων και μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις της πρότασης.
Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, η εκ των υστέρων αξιολόγηση της αύξησης του κατώτατου μισθού κατά 10,9% καθώς και της κατάργησης του υποκατώτατου μισθού για τους νέους έως 25 ετών η οποία υλοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2019, βρίσκεται σε στάδιο προετοιμασίας από την Ε.Ε. με την τεχνική υποστήριξη και της Παγκόσμιας Τράπεζας και θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
Ο νέος κατώτατος μισθός πρέπει να θεσμοθετηθεί από το υπουργικό συμβούλιο στο τέλος Ιουνίου, με στόχο να τεθεί σε εφαρμογή από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021.
Πρόσφατα, ο ΣΕΒ στο οικονομικό του δελτίο συνέστησε «σύνεση» στην κυβέρνηση και στους κοινωνικούς εταίρους, υποστηρίζοντας πως παρά την εντεινόμενη οικονομική δραστηριότητα, η αύξηση της απασχόλησης των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα έχει αρχίσει να επιβραδύνεται.

Αντώνης Βασιλόπουλος
antonpaper@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης