Τελευταία Νέα
Speculator

Αποκάλυψη: Πως η NIKE εξαφανίζει τον ανταγωνισμό και κινδυνεύει να βρεθεί υπότροπη από την ΕΕ

Αποκάλυψη: Πως η NIKE εξαφανίζει τον ανταγωνισμό και κινδυνεύει να βρεθεί υπότροπη από την ΕΕ

Το πρόστιμο των 12,5 εκατ. ευρώ και η ιστορία που επαναλαμβάνεται στην Ελλάδα

Σχετικά Άρθρα
Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο η NIKE να βρεθεί υπότροπη για παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού στην ΕΕ μετά την προσφυγή των 91 ελληνικών εταιριών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στην τελική ευθεία.
Τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε ουσιαστικά η διαδικασία με την παροχή των σχετικών εξουσιοδοτήσεων σε κορυφαίο νομικό γραφείο των Βρυξελλών του οποίου επικεφαλής είναι Έλληνας δικηγόρος που έχει χειριστεί μεγάλες υποθέσεις παραβίασης των κανόνων του ανταγωνισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η NIKE ουσιαστικά με την πρακτική που εφάρμοσε στην Ελλάδα σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι ελληνικές εταιρίες δημιουργεί συνθήκες παρεμπόδισης του ανταγωνισμού και δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων.
Και η ενέργεια της πολυεθνικής έρχεται σε λιγότερο από δύο χρόνια από τότε που η ΕΕ της επέβαλε πρόστιμο ύψους 12,5 εκατ. ευρώ για παρεμπόδιση των κανόνων ανταγωνισμού, επειδή δεν επέτρεψε την πώληση προϊόντων που φέρουν λογότυπα κορυφαίων ποδοσφαιρικών ομάδων, σε χώρες της Ε.Ε.
Οι περιορισμοί που είχε επηρέασε προϊόντα ομάδων με το σήμα των Μπαρτσελόνα, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρόμα, Ίντερ και αφορά σε προϊόντα που φέρουν το σήμα των ομάδων, αλλά όχι της NIKE.
Η NIKE ουσιαστικά απαγόρευσε σε πολλούς από τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους της να πωλούν τα προϊόντα σε άλλη χώρα.
Έτσι περιόρισε την προσφορά και αύξησε τις τιμές
Η ίδια τακτική εφαρμόζεται και στην Ελλάδα σε άλλη version όπου έχουμε τον δραστικό περιορισμό των σημείων πώλησης κατά 300 ενώ έχουν προηγηθεί άλλα 200 καταστήματα που αγόραζαν προϊόντα μέσω Folli Follie και η συνεργασία διακόπηκε μόλις προέκυψαν προβλήματα στην εταιρία παρά το γεγονός ότι η Folli διατήρησε τα καταστήματα αποκλειστικής πώλησης προϊόντων NIKE.
Η NIKE ουσιαστικά μειώνει τα σημεία πώλησης στο 1/10 αυτών που είχε προ διετίας εφαρμόζοντας μάλιστα και την επιλεκτική διάθεση προϊόντων ανά κατάστημα. Με τον τρόπο αυτό συγκεκριμένα μοντέλα και μάλιστα προβεβλημένα βρίσκονται σε ελάχιστα σημεία πώλησης και συγκεντρωμένα σε μετρημένους στα δάχτυλα εντός χεριού μεταπωλητές με ότι αυτό συνεπάγεται για τον ανταγωνισμό και τις τιμές.
Ειδικά στην επαρχία η κατάσταση ξεφεύγει από κάθε λογική καθώς υπάρχουν περιοχές που έχουν ένα και μοναδικό μεταπωλητή.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης