Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός): Τεχνολογικά καινοτόμο το υβριδικό σύστημα διοδίων – Μειωμένη κατά 23% η κυκλοφορία από αρχές 2020

Παπανικόλας (Ολυμπία Οδός): Τεχνολογικά καινοτόμο το υβριδικό σύστημα διοδίων – Μειωμένη κατά 23% η κυκλοφορία από αρχές 2020
Το υβριδικό σύστημα χρέωσης διοδίων ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και είναι ένα τεχνολογικά καινοτόμο σύστημα που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
«Το υβριδικό σύστημα χρέωσης διοδίων ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και είναι ένα τεχνολογικά καινοτόμο σύστημα που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα».
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων στην εκπομπή «Μarket Watch του bankingnews στο Action 24, o Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, τονίζοντας ότι το νέο σύστημα θα ξεκινήσει την λειτουργία του από 1η Ιανουαρίου για όσους έχουν πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και κινούνται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.
Σύμφωνα με τον ίδιο «ο τρόπος λειτουργίας του είναι ο εξής:
Όταν κάποιος περνάει από ένα μετωπικό σταθμό όπως είναι αυτός της Ελευσίνας, δεν γνωρίζουμε που πηγαίνει, ούτε που θα βγει.
Έτσι μέχρι τώρα πλήρωνε με βάση την ζώνη και όχι τα χιλιόμετρα που διένυε.
Με το νέο σύστημα πλέον γνωρίζουμε από που μπαίνει και που βγαίνει ο χρήστης του αυτοκινητοδρόμου με βάση τον πομποδέκτη του.
Αρα αν ένας οδηγός θελήσει να μην χρησιμοποιήσει όλη τη ζώνη του αυτοκινητοδρόμου αλλά να βγει στον πρώτο κόμβο που θα συναντήσει έχοντας διανύσει το 1/3 της απόστασης, εμείς μπορούμε να τον εντοπίσουμε μέσω των αισθητήρων που έχουμε τοποθετήσει σε ένα μεταλλικό πλαίσιο, χωρίς να χρειάζεται το αυτοκίνητο να σταματήσει.
Μόλις περάσει το αυτοκίνητο από την έξοδο τότε αμέσως πιστώνονται στο λογαριασμό του τα χρήματα  το ποσό των χρημάτων από τα χιλιόμετρα που δεν διένυσε.

Η εξοικονόμηση των χρημάτων από το νέο σύστημα διοδίων, φτάνει μέχρι και το 77%....


Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος διοδίων όπως αναφέρει ο κ. Παπανικόλας «είναι πολύ σημαντικό για τις τοπικές μετακινήσεις καθώς η Ολυμπία Οδός διέρχεται από διάφορες πόλεις και επίσης θα υπάρξει μεγάλη ελάφρυνση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που συνεπάγεται μείωση του κόστους συντήρησης του».
Το κόστος της επένδυσης ανήλθε στα 10- εκατ ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο από τη τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος διοδίων θα επέλθει μία μείωση στα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου, ωστόσο προβλέπεται αύξηση της τοπικής κίνησης αφού για παράδειγμα κάποιος που μέχρι τώρα από τα Καλάβρυτα ήθελε να πάει στο Αίγιο θα κατέβαλλε στα διόδια 3,20 ευρώ, ενώ πλέον θα πληρώνει μόνο 0,90 λεπτά. Άρα γλυτώνει και χρόνο και χρήμα.
Όπως επισημαίνει «ήταν συμβατική η υποχρέωση της Ολυμπίας Οδού για τοποθέτηση υβριδικού συστήματος διοδίων, κάτι που δεν ισχύει για τους άλλους αυτοκινητοδρόμους», ενώ αναφορικά με το τι πρέπει να προσέξει ο χρήστης στο νέο τρόπο διεύλευσης, είναι ότι
ο πομποδέκτης πρέπει να είναι μόνιμα τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου για να διαβάζεται από τις ηλεκτρονικές πύλες του HYBRID που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητόδρομου και επίσης εάν υπάρχει στο αυτοκίνητο πομποδέκτης και άλλου αυτοκινητόδρομου, αυτός θα πρέπει να είναι τοποθετημένος μέσα στο ειδικό προστατευτικό σακουλάκι.
Σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό, στο μηνιαίο λογαριασμό του Ιανουαρίου οι χρήστες θα δουν για πρώτη φορά την εφαρμογή του νέου συστήματος, δηλαδή τις επιστροφές ποσού που πιστώθηκαν στο λογαριασμό τους ανάλογα με τις διαδρομές που έχουν κάνει.

Μειωμένη κατά 50% η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο στο δευτερο lockdopwn

Στο πρώτο lockdown που ήταν πολύ αυστηρά τα πράγματα η πτώση στον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα ήταν της τάξεως του 80%.
Τώρα στο δεύτερο lockdown υπάρχει περισσότερο κίνηση αλλά και πάλι έχουμε μία μείωση της τάξης του 50%. Άρα ο μέσος όρος μείωσης της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα ανέρχεται στο 23%.

Μέσα στο 2021 η έναρξη κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος

Αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα Πύργος, ο κ. Παπανικόλας αναφέρει ότι «αυτή τη στιγμή ο έργο βρίσκεται προς έγκριση στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Εχει πάρει ήδη δύο εγκρίσεις και τώρα είναι στο τελευταίο στάδιο έγκρισης από την DGCom και ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να ξεκινήσουν οι εργασίες κάποια στιγμή μέσα στο 2021.
Είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με το ελληνικό δημόσιο».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης