Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

“Περνάμε στην e-εποχή και πρέπει να εκπαιδευτούμε”, λέει στο tourismtoday ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής

tags :
“Περνάμε στην e-εποχή και πρέπει να εκπαιδευτούμε”, λέει στο tourismtoday ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής
Ο Γιάννης Τρουπής, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του Επιμελητηρίου Αρκαδίας εδώ και 6 χρόνια
Το μέλλον κατευθύνεται πλέον στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές, τονίζει σε συνέντευξη του στο tourismtoday, ο πρόεδρος Επιμελητηρίου Αρκαδίας Γιάννης Τρουπής.
Όπως υπογραμμίζει “θεωρώ ότι μόλις βγούμε από την πανδημία, όρθιοι, η αγορά θα αναπροσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στη λογική του e-επιχειρείν”.
Ο Γιάννης Τρουπής, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του Επιμελητηρίου Αρκαδίας εδώ και 6 χρόνια.
Σήμερα, από τη θέση του προέδρου του Επιμελητηρίου, ο Γιάννης Τρουπής μιλά στο tourismtoday για τις αλλαγές που έχει ενεργοποιήσει η πανδημία του κορωνοϊού στην επιχειρηματικότητα και εστιάζει στον πρωτογενή τομέα.
Επισημαίνοντας ότι η υγειονομική κρίση μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για τη στροφή στην πρωτογενή παραγωγή.

Τ.Τ: Πώς αντιμετωπίζει το Επιμελητήριο σας τις συνθήκες που επικρατούν με τον κορωνοϊό;

“Η πρώτη μας αντίδραση ήταν η προσαρμοστικότητα. Οι εναλλακτικές λύσεις που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες για την εξ αποστάσεως απασχόληση, έδωσαν τη δυνατότητα στο Επιμελητήριο να παραμείνει, στην παρούσα δύσκολη συγκυρία, σύμμαχος του επιχειρηματία.
Έτσι συνεχίζουμε δημιουργικά και με πολλή δουλειά. Δεν θα αναφερθώ στις παρεμβάσεις για τη στήριξη των επιχειρήσεων που αποδείχτηκαν καίριες και ουσιαστικές.
Αυτό είναι δεδομένο και δεν μένουμε σε αυτό. Από την πρώτη στιγμή δείξαμε και το κοινωνικό μας πρόσωπο, προσφέροντας εξοπλισμό σε άλλες υπηρεσίες όπως, αστυνομία, φυλακές κ.ά για τη διασφάλιση των εργαζομένων.
Ήδη από τον Απρίλιο ξεκινήσαμε καμπάνια για τη στήριξη των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών της Αρκαδίας.
Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, συνεχίζουμε με την προώθηση και προβολή των ηλεκτρονικών καταστημάτων, e shops, που διαθέτουν επιχειρήσεις της Αρκαδίας, οι οποίες, λόγω lockdown, μένουν κλειστές και τα προϊόντα τους άθικτα.
Με αυτή την καμπάνια υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι μπορούν να συνεχίζουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, αγοράζοντας από επιχειρήσεις της Αρκαδίας.
Επιπλέον, για την κατάρτιση των μελών μας, θα διοργανώσουμε σειρά δωρεάν επιμορφωτικών σεμιναρίων”.

Αναπροσαρμογή των μέτρων της κυβέρνησης

Τ.Τ: Tα οικονομικά μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση θεωρείτε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων;

“Η κυβέρνηση και στα δύο lockdowns αντέδρασε άμεσα και πήρε μέτρα προς όφελος των επιχειρήσεων, στο μέγιστο δυνατό που μπορεί, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εδώ και χρόνια είμαστε σε βαθιά οικονομική ύφεση.
Παρ’ όλ’ αυτά, πάντα θέλουμε κάτι παραπάνω γιατί οι υποχρεώσεις ολοένα και συσσωρεύονται την ίδια ώρα που οι τζίροι είναι μηδενικοί και οι επιταγές μένουν απλήρωτες, δημιουργώντας ένα ντόμινο δυσχερών οικονομικών εξελίξεων.
Οι αναστολές σε φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, το πρόγραμμα «Συνεργασία», η επιστρεπτέα προκαταβολή δίνουν μικρή ανάσα, αλλά δεν αρκούν για ανάκαμψη.
Χρειάζεται να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη παράταση των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο γιατί, εκτός από τις υποχρεώσεις από το παρελθόν, έχουμε και αυτές που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας, που είναι μεγαλύτερες.
Θεωρώ ότι η κυβέρνηση πρέπει να κάνει αναπροσαρμογή των νέων μέτρων σε δύο κατευθύνσεις. Σε αναστολή των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο και σε τονωτική ένεση ρευστότητας προς τους πραγματικά πληττόμενους επιχειρηματίες με βάση τον τζίρο τους”.

Περνάμε σε μία νέα εποχή

Τ.Τ: Τι αλλαγές πιστεύετε ότι έχει φέρει ο κορωνοϊός στην επιχειρηματικότητα;

“Αναμφίβολα οι οικονομικές επιπτώσεις του ιού στην Ελλάδα και διεθνώς θα είναι δεινές και η κανονικότητα θα αργήσει να επέλθει.
Οι αλλαγές, που ήρθαν στην κοινωνία, στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα, θεμελιώνουν με έναν βίαιο τρόπο την παρουσία τους.
Ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να το φανταστούμε ποτέ. Η ανεξέλεγκτη φύση της COVID-19 έχει σαφέστατα επηρεάσει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε.
Περνάμε σε μία νέα εποχή. Περνάμε στην e-εποχή και πρέπει άμεσα να εκπαιδευτούμε.
Οι παραδοσιακές αγορές θα παραμείνουν, αλλά το μέλλον κατευθύνεται πλέον στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.
Θεωρώ ότι μόλις βγούμε από την πανδημία, όρθιοι, η αγορά θα αναπροσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στη λογική του e-επιχειρείν.
Ίσως κάποιοι επιχειρηματίες θα τραβήξουν χειρόφρενο και άλλοι θα πατήσουν γκάζι, καθώς και αυτή, όπως κάθε κρίση, δεν αποτελεί μόνο απειλή, αλλά και ευκαιρία.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι οι εργαζόμενοι είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιό μας. Το αίσθημα της περηφάνιας για την επιχείρηση είναι κάτι που πρέπει να το μοιράζονται εργαζόμενοι και εργοδότες.
Είναι στο χέρι μας να καρπωθούμε τα διδάγματα της εποχής και να τα προσθέσουμε στο επιχειρηματικό μας οπλοστάσιο”.

“Είναι η ευκαιρία μας να στραφούμε στην παραγωγή”

Τ.Τ: Ο πρωτογενής τομέας μπορεί να επωφεληθεί από αυτές τις αλλαγές;

“Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ποσοστό απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα είναι υψηλό και η διασύνδεσή του με την μεταποίηση και τις εξαγωγές είναι πολύ σημαντική.
Αν σε αυτά προστεθούν η ιδιοκατανάλωση και οι κρατικές και ευρωπαϊκές ενισχύσεις, βλέπουμε ότι ο τομέας αντέχει.
Αλλά, δυστυχώς, τα προβλήματα είναι πολλά. Όπως η γήρανση του πληθυσμού, η εξάρτηση από αλλοδαπούς εργάτες, οι δυσκολίες προώθησης των προϊόντων κ.λπ., Αν αυτά λυθούν, πραγματικά θα δούμε τεράστια βελτίωση.
Αν προστεθεί και η κατάρτιση των αγροτών και η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στον αγροτικό τομέα, τότε το ποσοστό συμμετοχής του πρωτογενούς τομέα στη σύνθεση του ΑΕΠ θα αυξηθεί σημαντικά.
Είναι η ευκαιρία μας να στραφούμε στην παραγωγή, να επιστρέψουμε στην εργασία που μας δίνει η φύση απλόχερα.
Ο τόπος μας έχει τη δυνατότητα να παράξει, έχει προϊόντα και μάλιστα ΠΟΠ. Χέρια χρειάζονται. Χέρια, πολλή δουλεία και αγάπη για τον τόπο μας.
Το Επιμελητήριο Αρκαδίας είναι από τα πρώτα που έχει δημιουργήσει τμήμα πρωτογενούς τομέα. Το οποίο το προβάλαμε και το προωθήσαμε.
Στην έκθεση «Πελοπόννησος EXPO» έγινε ιδιαίτερη μνεία για αυτή την πρωτοβουλία μας, ενώ ό,τι συνέδριο και σεμινάριο πραγματοποιήθηκε έγινε κάτω από την ομπρέλα του τμήματος του Πρωτογενούς Τομέα.
Αλλά εδώ θέλω να επισημάνω ότι δυστυχώς παλεύουμε μόνοι μας στο Επιμελητήριο. Οι αγρότες δεν έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα μας και αυτό είναι και το μεγάλο μας παράπονο”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης