Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

IATA: “Χτυπήσαμε σε τείχος στην ανάκαμψη του κλάδου”

tags :
IATA: “Χτυπήσαμε σε τείχος στην ανάκαμψη του κλάδου”
Της Ρούλας Κωνσταντοπούλου
“Χτυπήσαμε σε τείχος στην ανάκαμψη του κλάδου”. Με αυτή την φράση ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), περιγράφει το vertigo του κλάδου. Και κάνει λόγο για ένα “σκοτεινό” χειμώνα.
Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου που ανακοινώθηκαν δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας. Σκιαγραφούν την ζοφερή πραγματικότητα που βρίσκεται ο παγκόσμιος τομέας των αερομεταφορών.
Όσον αφορά στην γειτονιά μας την Ευρώπη, η αναζωπύρωση των κρουσμάτων και το κλείσιμο των συνόρων έφερε μεγάλη επιδείνωση της αεροπορικής κίνησης τον Σεπτέμβριο στην περιοχή, σε σύγκριση με τον Αύγουστο.
Το δεύτερο κύμα του Covid-19, σε συνδυασμό με την καραντίνα, σταμάτησε την διεθνή ανάκαμψη της αεροπορίας, σύμφωνα με την IATA.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η συνολική ζήτηση (μετρούμενη σε έσοδα χιλιόμετρα επιβατών) παρέμεινε χαμηλή. Και βρέθηκε 72,8% κάτω από τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2019.
Αυτό ήταν λίγο καλύτερο από την πτώση 75,2% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Αύγουστο.
Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 63% από έτος σε έτος και οι συντελεστές φόρτωσης μειώθηκαν 21,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 60,1%.
Η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Σεπτέμβριο έπεσε 88,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη από την πτώση του 88,5% που καταγράφηκε τον Αύγουστο.
Η διεθνής χωρητικότητα έπεσε κατά 78,9% και ο συντελεστής φόρτωσης μαραμένος 38,2 εκατοστιαίες μονάδες σε 43,5%.

Πως…φτάσαμε στο τείχος

Ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ εξηγεί πως το…αλλαλούμ, μας οδήγησε στο τείχος και στην κατρακύλα της αεροπορικής κίνησης.
“Η αναζωπύρωση, τόνισε του Covid-19 (ιδιαίτερα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ) σε συνδυασμό με την καραντίνα και την απουσία παγκόσμιων ευθυγραμμισμένων καθεστώτων τεστ, έχει σταματήσει την ορμή για το άνοιγμα των συνόρων στα ταξίδια”.
Οι εγχώριες αγορές, σύμφωνα με τα στοιχεία τα πηγαίνουν καλύτερα. Κι αυτό σύμφωνα με τον επικεφαλής της IATA οφείλεται κυρίως “στις βελτιώσεις στην Κίνα και τη Ρωσία”.
Αλλά αυτό φαίνεται να μην σώζει την κατάσταση.
“Η εγχώρια κίνηση αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής κίνησης. Οπότε δεν αρκεί να διατηρηθεί μια γενική ανάκαμψη”, υπογραμμίζει ο ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ.

Ο “χάρτης” των διεθνών αγορών επιβατών

Ευρώπη

Η ζήτηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Σεπτέμβριο έπεσε 82,5% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο.
Γεγονός που σημαίνει οπισθοδρόμηση σε σύγκριση με την μείωση 80,5% τον Αύγουστο.
Η Ευρώπη ήταν η μόνη περιοχή που σημείωσε επιδείνωση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με τον Αύγουστο. Λόγω των λοιμώξεων που οδήγησαν σε κύμα κλεισίματος των συνόρων.
Η χωρητικότητα συρρικνώθηκε 70,7% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 35,1 ποσοστιαίες μονάδες σε 51,8%.

Ασία-Ειρηνικός

Η κυκλοφορία των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού τον Σεπτέμβριο έπεσε 95,8% σε σύγκριση με την περίοδο του προηγούμενου έτους. Σχεδόν αμετάβλητη από μια πτώση 96,2% τον Αύγουστο.
Η περιοχή συνέχισε να υποφέρει από την απότομη πτώση της κυκλοφορίας, καθώς οι περιορισμοί των πτήσεων παρέμειναν αυστηροί με ελάχιστο άνοιγμα των συνόρων.
Η χωρητικότητα έπεσε κατά 89,6% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε κατά 46,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 31,7%, το χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Μέση Ανατολή

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν πτώση της κίνησης κατά 90,2% για τον Σεπτέμβριο, βελτιωμένη από τη μείωση της ζήτησης κατά 92,3% τον Αύγουστο.
Η χωρητικότητα μειώθηκε 78,5% και ο συντελεστής φόρτωσης βυθίστηκε 40,9 εκατοστιαίες μονάδες σε 34,4%.

Βόρεια Αμερική

Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν πτώση της κυκλοφορίας κατά 91,3% τον Σεπτέμβριο, ελαφρά βελτίωση από μια πτώση κατά 92,0% τον Αύγουστο.
Η χωρητικότητα έπεσε 78,3% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 49,8 εκατοστιαίες μονάδες σε 33,4%.

Λατινική Αμερική

Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής αντιμετώπισαν πτώση ζήτησης κατά 92,2% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, έναντι πτώσης 93,4% τον Αύγουστο έναντι Αυγούστου 2019.
Η χωρητικότητα έπεσε 87,9% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 29,3 εκατοστιαίες μονάδες σε 53,3%, υψηλότερος στις περιφέρειες.

Αφρική

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών βυθίστηκε 88,5% το Σεπτέμβριο, μόλις μετά από πτώση 88,7% τον Αύγουστο.
Η χωρητικότητα συρρικνώθηκε 74,7% και ο συντελεστής φόρτωσης μειώθηκε 39,4 εκατοστιαίες μονάδες σε 32,6%, το οποίο ήταν το δεύτερο χαμηλότερο μεταξύ των περιφερειών.

Τι πρέπει να γίνει για τον “σκοτεινό χειμώνα” που έρχεται

Ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ, εμμένει στην άποψη πως για να “αποφευχθεί η οικονομική καταστροφή, οι κυβερνήσεις πρέπει να ευθυγραμμιστούν ως προς τον τρόπο ανοίγματος των συνόρων.
Να επιτρέψουν τα ταξίδια χωρίς καραντίνα. Και να παράσχουν περαιτέρω μέτρα ανακούφισης για την στήριξη της βιομηχανίας μέσα στον σκοτεινό χειμώνα.
Μια ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη είναι δυνατή μόνο μέσω της συνδεσιμότητας που παρέχει η αεροπορία”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης