Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ευρωζώνη: Απροσδόκητη άνοδο κατέγραψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Μάιο 2020 - Στς -18,8 μονάδες ο δείκτης της Κομισιόν

Ευρωζώνη: Απροσδόκητη άνοδο κατέγραψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Μάιο 2020 - Στς -18,8 μονάδες ο δείκτης της Κομισιόν
Οι αναλυτές προέβλεπαν περαιτέρω πτώση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις -23,4 μονάδες
Απροσδόκητη άνοδο κατέγραψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινα (28/5) στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παραμένοντας ωστόσο σε αρνητικό αρνητικός έδαφος, καθώς οι χώρες της ενιαίας νομισματικής ένωσης εξέρχονται σταδιακά από τα lockdowns.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταλανωτικού κλίματος της Κομισιόν διαμορφώθηκε στις -18,8 μονάδες, έναντι 22 μονάδων τον περασμένο μήνα, επιβεβαιώνοντας τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις που είχαν δημοσιευθεί πριν από μερικές ημέρες.
Παράλληλα, τα στοιχεία αποδείχθηκαν καλύτερα σε σχέση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι προέβλεπαν ότι θα σημειωθεί περαιτέρω πτώση του δείκτη στις -23,4 μονάδες.
Όσον αφορά τον δείκτη οικονομικού κλίματος της Ευρωζώνης, σημειώθηκε οριακή πτώση στις 67,5 μονάδες, έναντι των προκαταρκτικών εκτιμήσεων στις 64,9 μονάδες, και έναντι εκτιμήσεων των αναλυτών στις 70,6 μονάδες.
Ο δείκτης εμπιστοσύνης που σχετίζεται με τον μεταποιητικό κλάδο διαμορφώθηκε στις -27,5 μονάδες, έναντι -32,5 μονάδων προηγουμένως, ενώ αντίθετα ο δείκτης που αφορά τον κλάδο υπηρεσιών υποχώρησε στις -43,6 μονάδες, έναντι -38,6 μονάδων τον Απρίλιο.
Επιπλέον, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης για το σύνολο των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψε επίσης άνοδο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, και συγκεκριμένα στις -19,5 μονάδες, έναντι -22 μονάδων τον Απρίλιο.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διευκρίνισε ότι οι δείκτες καταναλωτικής εμπιροσύνης που αφορούν την Ευρωζώνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμειναν κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο των -11,1 και -10,4 μονάδων αντίστοιχα.
«Η βελτίωση στα επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάιο ωφείλεται στη σταδιακή επανεκκίνηση των οικονομιών, παρά την αύξηση της ανεργίας», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Bert Colijn, προσθέτοντας ότι «η ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης είναι βασική επειδή αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την άνοδο της ζήτησης».
Ο ίδιος επεσήμανε ωστόσο ότι «τα τελευταία στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη δε δείχνουν ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης στα επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί πριν από την κρίση του κορωνοϊού».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης