Τράπεζα έβαλε…χέρι σε αποζημίωση ειδικού σκοπού παραβιάζοντας Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Τράπεζα έβαλε…χέρι  σε αποζημίωση ειδικού σκοπού παραβιάζοντας Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου
Υπεράνω του νόμου είναι οι τράπεζες
Υπεράνω του νόμου είναι οι τράπεζες.
Δεν πρόκειται  για ρητορικό ερώτημα. 
Πάντως ο πολίτης με τα αρχικά Ε.Μ που έλαβε το οικονομικό βοήθημα από το κράτος εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοίου διαπίστωσε ότι η  δική του τράπεζα  δεν εφαρμόζει τη νομοθεσία.
Τα χρήματα πιστώθηκαν στον αντίστοιχο τραπεζικό λογαριασμό όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών  Χρήστος Σταϊκούρας αλλά το…μακρύ χέρι της τράπεζας άρπαξε ένα ποσό  διότι ο πελάτης  είχε κάποιες οφειλές οι οποίες όμως στη συνέχεια δεν επιβεβαιώθηκαν.    
Tο αξιοπερίεργο είναι ότι η διοίκηση της τράπεζας δεν προχωρά στην έκδοση μιας εσωτερικής οδηγίας έτσι ώστε οι υπάλληλοι να  γνωρίζουν πως πρέπει  να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο  λογαριασμό.
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στις 20 Μαρτίου 2020  και με αριθμό ΦΕΚ 68 Α΄ στο άρθρο 11 παράγραφος 2Αγ)  Ορίζει ρητά ότι η αποζημίωση ειδικού σκοπού είναι ακατάσχετη, αφορολόγητη και δεν συμψηφίζεται με οποιαδήποτε οφειλή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν κάνει  καμία αναφορά σε τράπεζες καθώς ο νομοθέτης αποκλείει τον οποιοδήποτε να απλώσει  χέρι  στα χρήματα ειδικού σκοπού όπως το περιγράφει στη ΠΝΠ.
Ο υπάλληλος της τράπεζας που δεν έλαβε εσωτερική οδηγία αφήνει το εσωτερικό ηλεκτρονικό σύστημα με βάση την συγκεκριμένη καταγγελία που έλαβε το ΒΝ  να παρακρατήσει το ποσό των 150 ευρώ από την αποζημίωση ειδικού σκοπού.
Ο πελάτης της τράπεζας υποχρεώθηκε να στείλει εξώδικο στην Τράπεζα για  να την επαναφέρει στην νομική τάξη αλλά η τράπεζα  δεν άλλαξε τακτική παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν προφορικά στον πελάτη.
Ο ενδιαφερόμενος πλήρωσε για το εξώδικο 200 ως νομική αμοιβή για να προστατέψει το ποσό των 150 ευρώ από την τράπεζα.
Μετά την εξώδικη επιστολή και αφού πέρασαν τρείς εργάσιμες ημέρες πιστώθηκε το ποσό των 150  ευρώ όμως αυτό «ενεχυριάστηκε»  την επομένη μέρα από την τράπεζα..
Οι τράπεζες και οι αρμόδιοι έχουν επίγνωση της νομοθεσίας αλλά όταν αυτές την παραβιάζουν πρέπει  ο ενδιαφερόμενος να εισέλθει σε μία νομική διαδικασία η οποία κοστίζει ενώ η τράπεζα  έχει μια στρατιά δικηγόρων που θα αναλάβει μια ακόμη υπόθεση.
Οι θιγόμενοι πελάτες  δεν επιθυμούν να ξοδέψουν χρήματα για να βρουν το δίκιο τους  με αποτέλεσμα η τράπεζα  να κάνει αυτό που θεωρεί σωστό για τα δικά της συμφέροντα παραβιάζοντας την ΠΝΠ που είναι  νόμος του κράτους.
Αν ο νομοθέτης προσδιόριζε υψηλά πρόστιμα στους νομικά υπευθύνους των τραπεζών  το ζήτημα θα είχε αντιμετωπιστεί άμεσα διότι  τα σπασμένα τα πληρώνει η τράπεζα καθώς δεν υφίσταται προσωπική ευθύνη.
Στην συγκεκριμένη καταγγελία  που δέχθηκε το ΒΝ δεν υπήρχαν οφειλές προς την τράπεζα καθώς ή ίδια η τράπεζα είχε ενημερώσει τον οφειλέτη για τρίμηνη αναστολή από την υποχρέωση της καταβολής της μηνιαίας δόσης του στεγαστικού δανείου.
Το πρόβλημα  με την  παρακράτηση του κρατικού  βοηθήματος δεν πήρε διαστάσεις αλλά υπήρξαν  με μεμονωμένα κρούσματα τα οποία δεν αντιμετωπίστηκαν άμεσα.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS