Επιχειρήσεις

Η τρικλοποδιά του κράτους στη Black Friday που έγινε.. Black Week - Προσφορές, όχι εκπτώσεις

tags :
Η τρικλοποδιά του κράτους στη Black Friday που έγινε.. Black Week - Προσφορές, όχι εκπτώσεις
Κώστας Γεράρδος Plaisio: Ο υγιής τζίρος του Δεκεμβρίου μεταφέρεται το Νοέμβριο χωρίς περιθώρια κέρδους.
Πέντε χρόνια ζωής κλείνει ο θεσμός της Black Friday αλλά στη συνέχεια μεταλλάχθηκε σε Black Week …χάρη στην ελληνική εφευρετικότητα, που θέλει να καταργεί κανόνες και παραδόσεις.
Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) για όλο τον κόσμο ενώ στην Ελλάδα έγινε Black Week ( Μαύρη εβδομάδα) λόγω του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ κ. Αντώνης Μακρής υποστηρίζει ότι η στρέβλωση αρχίζει από το ίδιο το κράτος που απαγορεύει το καθεστώς των εκπτώσεων και επιβάλλει αυτό των προσφορών περιορίζοντας εν πολλοίς την περαιτέρω πτώση των τιμών όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες και συγκεκριμένα στην Αμερική που τα προϊόντα σε μία μέρα πωλούνται πιο φθηνά έως 80%.
Στην Ελλάδα ο νομοθέτης προβλέπει ότι ένα κατάστημα  μπορεί να δώσει με προσφορές μόνο το 50% των προϊόντων του καταστήματος.
Προσθέτει ότι στην ελληνική αγορά οι προσφορές με τα βίας φτάνουν στο 50% διότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος  μεγαλύτερων προσφορών διότι δεν  συμμετέχουν όλοι οι συντελεστές της αλυσίδας αλλά μόνο το λιανεμπόριο και εν μέρει οι βασικοί προμηθευτές.
Ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» καθιερώθηκε από την αλυσίδα Public του Ομίλου Πάνου Γερμανού το 2016 για να ακολουθήσουν στη συνέχεια όλες οι μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις της χώρας, προκαλώντας φρενίτιδα στο καταναλωτικό κοινό που αναμένει  τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου να αγοράσει πιο φθηνά προϊόντα τεχνολογίας  όπως και άλλα είδη του λιανεμπορίου.
Ενδεικτικό  της υπομονής των καταναλωτών είναι ότι η πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου που τα καταστήματα ήταν  ανοιχτά, ήταν σχεδόν άδεια από πελάτες καθώς το καταναλωτικό κοινό  ..κράτησε  το πορτοφόλι του γα τη «Μαύρη Εβδομάδα» των προσφορών.
Όπως δείχνουν κάποια στοιχεία αξίζει τον κόπο.
Η διοίκηση του Public θα διαθέσει πάνω από 1.500.000 προϊόντα σε απίστευτες Black Friday τιμές. Πιο συγκεκριμένα θα δώσει :
28.000 Smartphones με έως -44%
25.000Τηλεοράσεις με έως -63%
6.000 Laptops με έως -54%
80.000 προϊόντα gaming με έως -68%
14.000 Wearables με έως -45%
9.000 Tablets με έως -34%
10.000 Φορητά ηχεία και ακουστικά με έως -50%
10 παιδικά βιβλία με 10 ευρώ για να διαλέξεις!
Προϊόντα marketplace (βρεφικά, προσωπική φροντίδα, ένδυση, υπόδηση, κοσμήματα, είδη διακόσμησης, έπιπλα και άλλα πολλά προϊόντα με έως -85%)
H Praktiker Hellas συμμετέχει στην Black Friday από χθες μέχρι τη Δευτέρα 2  Δεκεμβρίου. Οι προσφορές φτάνουν έως και 80% σε έπιπλα ηλεκτρικές συσκευές , εργαλεία και είδη σπιτιού Όταν οι αγορές ξεπερνούν τα 50 ευρώ δίνεται η δυνατότητα κα έως 24 άτοκες δόσεις.
Πρόσφατη έρευνα του ΣΕΛΠΕ αποκαλύπτει ότι δύο στα τρία νοικοκυριά κυνηγούν τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να αγοράσουν προϊόντα .
Τα 3 στα 4 νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του εισοδήματος τους  το μήνα και οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν: μηνιαίους λογαριασμούς (25%),αγορές προϊόντων (25%) και φόρους (19%).
Οι Έλληνες είναι έτοιμοι να ξοδέψουν 242 ευρώ κατά μέσο όρο.
Οι αναλυτές του Black Friday Global που παρακολουθούν τις τάσεις της «Μαύρης Παρασκευής» στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο διαπιστώνουν  ότι οι Έλληνες  είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα τη συγκεκριμένη μέρα.
Παράλληλα οι 6 στους 10 είναι πρόθυμοι να ψωνίσουν κατά μέσο όρο 4 προϊόντα.
Πάντως σε άλλες χώρες, οι αγοραστές έχουν μικρότερο προϋπολογισμό, όπως οι Γερμανοί (211 ), οι Σιγκαπουριανοί (232 ) ή Ισπανοί (210 ).
Οι αγοραστές που προβλέπουν να ξοδέψουν το περισσότερο είναι από τις ΗΠΑ (429 ), τον Καναδά (381 ), το Ηνωμένο Βασίλειο (351 ), στην Ιρλανδία (300 ) και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (257).
Χιλιάδες επιχειρήσεις συμμετέχουν στο θεσμό  της Black Friday και η γκάμα των  προσφορών αρχίζει από ένα ζευγάρι κάλτσες και  φτάνει έως  το αυτοκίνητο .
Ο τζίρος που γίνεται αυτές τις μέρες δεν έχει υπολογιστεί. Στελέχη της αγοράς μιλούν για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ  αλλά δεν είναι σε θέση  να  τον προσεγγίζουν.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Γιάννης Βασιλάκος  διευθύνων σύμβουλος  της  «Κωτσόβολος»  λέει στο BN ότι φέτος οι πρώτες ημέρες ήταν  λίγο κατώτερες των προσδοκιών εξαιτίας   των φυσικών καταστροφών  που εκδηλώθηκαν. Αναφορικά με τις προσφορές είπε ότι είναι  πάρα πολύ καλές και οι καταναλωτές  θα ψωνίσουν πλήθος προϊόντων  σε  χαμηλές τιμές. Ωστόσο διατύπωσε  ότι το φόβο του ότι όταν θα πέσει η αυλαία της Black Friday θα μειωθεί  κατακόρυφα  ο τζίρος , ο οποίος , αναμένει να κινηθεί χαμηλά και το  Δεκέμβριο.
Από τον πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Plaisio κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος  είπε στο BN  ότι μέχρι πρότινος ο Δεκέμβριος ήταν ο ένας από τους δύο πιο δυνατούς μήνες  του έτους.
Με την έλευση του θεσμού της Black Friday υπάρχει ανατροπή και ο τζίρος  του Χριστουγεννιάτικου μήνα, μεταφέρεται το Νοέμβριο.
Πρόσθεσε  ότι ο υγιής τζίρος  του Δεκεμβρίου, πραγματοποιείται  ένα μήνα νωρίτερα και μάλιστα με μειωμένα  περιθώρια  κέρδους με αποτέλεσμα στο μέλλον αρκετές επιχειρήσεις δεν θα μπορούν να βρεθούν σε τόσο έντονο ανταγωνισμό.
Ο κ Γεράρδος επισήμανε ότι οι καταναλωτές είναι κερδισμένοι αλλά  όχι οι επιχειρήσεις οι οποίες αναγκάζονται να ακολουθήσουν την τάση της αγοράς.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης