Τελευταία Νέα
Gun Room

RUGER Super GP-100: FORMULA 1

tags :
RUGER Super GP-100: FORMULA 1
Tο Super GP-100 είναι το ασυνήθιστο και μοναδικό μηχάνημα που δημιουργήθηκε για να κερδίσει έπαθλα

Οταν κανείς σκέφτεται περίστροφα, το μυαλό πάει σε εικόνες “παλαιολιθικών “ κατασκευών και κάουμπόϊς.
Τίποτα από αυτά δεν ισχύει για το Super GP-100, το ασυνήθιστο και μοναδικό μηχάνημα που δημιουργήθηκε για να κερδίσει έπαθλα.

Η Πρακτική Σκοποβολή

Η πλέον θεαματική και δημοφιλής μορφή σκοποβολής παγκόσμια είναι η λεγόμενη ως Πρακτική. Συνδυάζει την παραδοσιακή προσπάθεια για μέγιστη ακρίβεια με την ταχύτητα και την πνευματική πρόκληση λύσης προβλημάτων. Οι αθλητές έρχονται αντιμέτωποι με πίστες στόχων (κινούμενων ή σταθερών) και αναζητούν τρόπους να σκοράρουν τέλεια βαθμολογία υπό πίεση χρονόμετρου. Μέχρι το 2016 στην κατηγορία περιστρόφων οι κανονισμοί επέτρεπαν χωρητικότητα μέχρι έξι φυσιγγίων, φρενάροντας τεχνητά την ανάπτυξη βελτιωμένων μοντέλων. Με την αλλαγή των κανόνων, το τμήμα ειδικών κατασκευών της Ruger (Custom Shop) ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός περιστρόφου ικανού για πρωτιά.
1_111.jpg
Με γερές βάσεις

Το Super GP-100 είναι ένα “υβρίδιο.
Συνδυάζει το μηχανισμό πυρός και τη λαβή του GP-100 με το βαρύτερο σκελετό του Super Redhawk.
Σχεδιάστηκε αρχικά για το ισχυρό .44 Magnum, ένα διαμέτρημα που παράγει σχεδόν τριπλάσια δύναμη από το 9mm Luger.
Κατασκευάζεται από μασίφ ανοξείδωτο ατσάλι, χωρίς αδύναμα σημεία που θα υπέκυπταν στο στρές χρήσης.
Τα τοιχώματα του έχουν μεγαλύτερο πάχος από τα ανταγωνιστικά μοντέλα και η “γέφυρα” που συνδέει την κορυφή του κορμού και υποστηρίζει την κάνη είναι ενισχυμένη.
Το βυκίο κλειδώνει πάνω στον κορμό σε τρία σημεία.
Στην υποδοχή του εξωστήρα, στο μέσο πάνω στις εσοχές χρονισμού και εμπρός πάνω στο μπράτσο που το συγκρατεί.
Τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα κλειδώνουν σε δύο μόνο σημεία.
Το συγκρότημα της σκανδάλης κουμπώνει στο κάτω μέρος του σκελετού, ώστε να μην υπάρχουν ανοίγματα ή βίδες που θα υποβάθμιζαν την αντοχή.
Υπολογίζεται ότι αντέχει κοντά στις 80.000 βολές πλήρων γομώσεων .44 Magnum, πριν χρειαστούν επισκευές.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η χρήση φυσιγγίων 9mm, σε τέτοιο μηχανισμό προκαλεί αμελητέα φθορά.
2_153.jpg
Διαδικασία μεταμόρφωσης

Οι οπλουργοί του Ruger Custom Shop μετατρέπουν αυτό το “μποξέρ βαρέων βαρών” σε “σπρίντερ”.
Η πρώτη και οφθαλμοφανής αλλαγή γίνεται στο βυκίο. Αντί του μασίφ βαριού “μύλου” με τις έξι θαλάμες για φυσίγγια .44 Magnum, τοποθετούν έναν με διαμέτρημα 9Χ19mm Luger.
Λόγω της μικρότερης διαμέτρου και πίεσης, μπορούν να τοποθετηθούν 8 θαλάμες, αυξάνοντας τη χωρητικότητα κατά δύο φυσίγγια.
Με μήκος κάλυκα στα 19 χιλιοστά (14mm λιγότερα από το .44), το νέο διαμέτρημα αφήνει πολλή αχρείαστη διαδρομή στη θαλάμη, πριν το βλήμα φτάσει στις ραβδώσεις της κάνης.
Οι μηχανικοί για να μειώσουν το βάρος του βυκίου και να βοηθήσουν την επίτευξη ακρίβειας κατέφυγαν σε μια ασυνήθιστη λύση. Τοποθέτησαν ένα κοντύτερο βυκίο με ελαφρωμένες, ανάγλυφες θαλάμες.
Το βυκίο είναι μια περιστρεφόμενη μάζα που κινείται από την πίεση της σκανδάλης. Σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο τοποθετούμε ελαφρές ζάντες που μειώνουν την ανεπιθύμητη ροπή και αδράνεια.
Για τον ίδιο λόγο ένα ελαφρότερο βυκίο μειώνει τη δύναμη που απαιτείται για το χειρισμό της σκανδάλης και επιταχύνει την ταχυβολία.
Η προσαρμογή αυτή οδηγεί σε μια άλλη ιδιαιτερότητα. Η κάνη έχει υποχωρήσει περίπου 12 χιλιοστά εντός του παραθύρου που σχηματίζει ο σκελετός, έτσι ώστε να μην αφήνει κενό σε σχέση με το βυκίο.
Έτσι σχηματίζεται ένα οπτικό χάσμα στο σημείο όπου θα έφτανε ο μακρύτερος “μύλος”. Δίνει στο περίστροφο μια “αλλόκοτη” όψη αλλά εξυπηρετεί ένα σκοπό.
3_126.jpg

Κάνη και αισθητική

Ο σχεδιασμός της κάνης προσθέτει στη μοναδική εμφάνιση του αγωνιστικού Ruger.
Όπως προαναφέρθηκε είναι φτιαγμένη για το διαμέτρημα 9mm και αποτελείται από δύο τμήματα.
Το εσωτερικό με τις ραβδώσεις έχει μήκος 15,2 εκατοστά (6 ίντσες) και είναι από ανθρακούχο χάλυβα.
Περιβάλλεται από ένα εξωτερικό, ανοξείδωτο χιτώνιο με έξι πλάγιες τομές σε κάθε πλευρά.
Αυξάνουν την ψύξη και ταυτόχρονα δημιουργούν μια πρωτότυπη αντίθεση.
Το μαύρο χρώμα της “εσωτερικής” κάνης δένει οπτικά με τη βαφή PVD (Physical Vapor Deposition) που καλύπτει τον κύλινδρο και τον άξονα του.
Η επικάλυψη αυτή μειώνει τις τριβές και αυξάνει την αντοχή της επιφάνειας σε δίαβρωση και χαραγμούς κατά τη χρήση.
Στο στόμιο έχει φρεζαριστεί μια “κορώνα” με κλίση 11 μοιρών για προστασία των οκτώ ραβδώσεων, διαδικασία που συνηθίζεται στα χειροποίητα αγωνιστικά όπλα.
Το μοντέρνο σύνολο κοσμεί μια καλαίσθητη ξύλινη λαβή σχεδιασμένη από τη Hogue.
Στο επάνω μέρος αφήνει χώρο για χρήση ταχυγεμιστήρων τύπου moon clip. Μπορεί να αλλαχθεί με οποιαδήποτε λαβή που έχει φτιαχτεί για τα απλά GP-100.

Λεπτομέρειες

Για καλύτερη αίσθηση στη σκανδάλη, το Super GP-100 χρησιμοποιεί το βελτιωμένο μηχανισμό με δύο διαφορετικά ελατήρια να παρέχουν κίνηση. Όλα τα εσωτερικά ανταλλακτικά “γυαλίζονται” για μείωση της τριβής και εφαρμόζονται προσεκτικά.
Η έλξη της σκανδάλης είναι ομαλή και επαναλαμβανόμενη, ενώ η απόρριψη των καλύκων γίνεται μέσω ελασμάτων (moon clip) για μεγαλύτερη ταχύτητα.
Για να εκμεταλλευτεί την ακρίβεια, το περίστροφο εξοπλίζεται με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο σετ σκοπεττικών.
Η ακίδα αποτελείται από μια προστατευμένη οπτική ίνα που “τραβά” το φώς και βοηθά στην ιχνηλάτηση των στόχων.
Οι λαβές με τη λεία επιφάνεια βοηθούν στο ταχύτερο πιάσιμο και είναι σχεδιασμένες για βολές με τα δύο χέρια.
Εξυπακούεται ότι με μάζα 1.280 γραμμαρίων, το όπλο παρουσιάζει σχεδόν μηδενική ανάκρουση.
Μπορεί το βάρος να ακούγεται τεράστιο, ομως πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το συγκεκριμένο όπλο έχει μόνο ένα πεδίο εφαρμογής.
Το αγωνιστικό στάδιο. Δεν είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρεται με άνεση ούτε ενδιαφέρει η απόκρυψη του.
Όλα τα στοιχεία του συγκλίνουν στη μέγιστη ευστοχία και ευχρηστία για αγώνες.
Καθένα συναρμολογείται με προσοχή από έμπειρους τεχνίτες και απαιτεί πολύωρη χειρονακτική εργασία.
Αυτό αντικατοπτρίζεται και στην τιμή. Κάθε “Super” κοστίζει (στις ΗΠΑ) 1800 δολάρια, σχεδόν ογδόντα τοις εκατό περισσότερα από ένα κανονικό GP-100.
Αλλά σε αυτή την κατηγορία αγωνιστικών όπλων μπορεί να θεωρηθεί… ευκαιρία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης