Μόνο τη χρονιά που πέρασε απέτρεψε ηλεκτρονικές απάτες ύψους 260 εκατ. δολαρίων σε όλο τον κόσμο
Τη… μπάλα στην εξέδρα πέταξε ο κ. Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, όταν το bankingnews έβαλε το θέμα των προμηθειών, με τον κ. Πετράκη να εστιάζει στο περιεχόμενο της παρουσίασης που ήταν η ασφάλεια των συναλλαγών από τους χρήστες των καρτών Visa στο διαδίκτυο.
Την ίδια στιγμή, σε 12 ημέρες στην αγορά θα προστεθεί μια επιπλέον εφαρμογή για άμεσες πληρωμές, το γνωστό ελληνικό IRIS της ΔΙΑΣ Α.Ε.
Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι η Visa είναι σε θέση να προστατεύσει τους παγκόσμιους χρήστες της, καθώς έχει επενδύσει μέχρι σήμερα 12 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μόνο τη χρονιά που πέρασε απέτρεψε ηλεκτρονικές απάτες ύψους 260 εκατ. δολαρίων σε όλο τον κόσμο.
Ο επικεφαλής της Visa δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερα στοιχεία για τις απάτες που απετράπησαν επί ελληνικού εδάφους, όπως και το ύψος των συναλλαγών που πραγματοποιεί στη χώρα μας.
Η καλύτερη προστασία των καταναλωτών.
Οι ειδικοί ανέφεραν ότι καλύτερη ασφάλεια επί των συναλλαγών είναι ο χρήστης να έχει περάσει τις χρεωστικές και πιστωτικές του κάρτες στο κινητό του τηλέφωνο, ενώ για τις συναλλαγές μέσω του διαδικτύου πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να βασίζεται στα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει ο πολυεθνικός γίγαντας όπως είναι η VISA.
Το ύψος των προμηθειών
Πάντως, στο περιθώριο της εκδήλωσης η υπεύθυνη επικοινωνίας της VISA, μετά την επιμονή μας για τις προμήθειες, ανέφερε ότι έχει τη μικρότερη συμμετοχή έναντι των τραπεζών και των εταιρειών διαχείρισης των POS, για να σημειώσει ότι η προμήθεια εξαρτάται από την κάρτα, διευκρινίζοντας ότι έχει διαφορά αν πρόκειται για χρεωστική ή πιστωτική και τη χρυσή κάρτα.
Βέβαια, οι άλλοι συντελεστές που συμμετέχουν στις άμεσες πληρωμές της VISA, όπως είναι οι τράπεζες και οι διαχειριστές των POS, δείχνουν τη VISA ως τον πιο ισχυρό παίκτη στις άμεσες συναλλαγές.
Ο αμερικανικός πολυεθνικός όμιλος το 2024 είχε 16 τρισ. δολάρια από 15 τρισ. δολάρια το 2023 ως αξία συναλλαγών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η αξία των συναλλαγών με τη χρήση καρτών ανήλθε σε 112 δισ. ευρώ το 2024.
Οι εγχώριες επιχειρήσεις και ειδικά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ελπίζουν η εμφάνιση του IRIS να φέρει ανταγωνισμό στο ύψος των προμηθειών.
Η έρευνα για τις απάτες στο διαδίκτυο
Δυσπιστία απέναντι σε προσφορές που μοιάζουν «πολύ καλές για να είναι αληθινές»
Πάνω από 6 στους 10 συμμετέχοντες (63%) εμφανίζονται δύσπιστοι όταν μια προσφορά φαίνεται υπερβολικά καλή για να είναι αληθινή και 5 στους 10 όταν η ανάρτηση προέρχεται από άγνωστη πηγή ή brand.
Επιπλέον, το 46% είναι καχύποπτο όταν η ποιότητα του περιεχομένου είναι χαμηλή και όταν η μέθοδος πληρωμής μοιάζει ασυνήθιστη ή μη ασφαλής.
Το 44% είναι επιφυλακτικό απέναντι σε έναν λανθασμένο ή ύποπτο σύνδεσμο URL.
Οι 4 στους 10 πιστεύουν πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δυσκολέψει την αναγνώριση διαδικτυακής απάτης.
Το 34% θεωρεί πως θα δυσκολέψει την αναγνώριση σε κάποιες περιπτώσεις αλλά θα διευκολύνει την ανίχνευσή τους σε άλλες, ενώ ένα 10% δεν αναμένει καμία επίδραση.
Ελέγχουν τη νομιμότητα, κουράζονται από τον όγκο περιεχομένου
Το 83% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι ελέγχει τη νομιμότητα ενός διαδικτυακού πωλητή πριν προχωρήσει σε αγορά, ενώ το 76% δηλώνουν πως είναι απίθανο να κάνουν κλικ σε διαφήμιση που δημιουργεί «αίσθηση κατεπείγοντος».
Phishing: Η πιο διαδεδομένη μέθοδος εξαπάτησης
Σχεδόν 6 στους 10 συμμετέχοντες δηλώνουν ότι έχουν εξαπατηθεί μέσω phishing. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι απάτες που αξιοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη ή τεχνικές deepfake αναγνωρίζονται πλέον από το 7% του δείγματος.
Προκλήσεις σχετικά με την αποφυγή απάτης στα κοινωνικά δίκτυα
Σχεδόν 6 στους 10 θεωρούν ότι οι διαδικτυακές απάτες στα κοινωνικά δίκτυα γίνονται ολοένα και πιο εξελιγμένες, ενώ το 37% πιστεύει ότι οι απατεώνες μιμούνται επιτυχώς αξιόπιστα brands ή πρόσωπα και το 27% ότι ο μεγάλος όγκος διαφημίσεων και χορηγούμενου περιεχομένου που φαίνεται νόμιμο δυσχεραίνει την αναγνώριση απάτης.
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε:
«Η έρευνα καταγράφει την πολυπλοκότητα της διαδικτυακής απάτης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η Visa εντείνει τη μάχη της κατά της απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνδυάζοντας δεκαετίες εμπειρίας με προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και στενή συνεργασία με τράπεζες, εμπόρους και ψηφιακές πλατφόρμες, με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο να πληροί τις υψηλότερες προϋποθέσεις ασφαλείας. Για περισσότερα από 30 χρόνια, η Visa χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να διασφαλίζει τις πληρωμές και να παραμένει σταθερά μπροστά από τις εξελισσόμενες απειλές».
Η παρουσίαση της έρευνας έγινε με τη συνεργασία της ΕΣΕΕ. Ο κ. Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, δήλωσε:
«Η μελέτη της Visa και του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ αποτυπώνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία, από τα οποία μπορούν να διακριθούν τα ακόλουθα: Πρώτον, οι καταναλωτές εμφανίζονται σε εγρήγορση απέναντι σε πιθανές απάτες, ζητώντας ταυτόχρονα συμβουλευτική υποστήριξη από την Πολιτεία και τους θεσμοθετημένους φορείς.»
www.bankingnews.gr
Την ίδια στιγμή, σε 12 ημέρες στην αγορά θα προστεθεί μια επιπλέον εφαρμογή για άμεσες πληρωμές, το γνωστό ελληνικό IRIS της ΔΙΑΣ Α.Ε.
Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι η Visa είναι σε θέση να προστατεύσει τους παγκόσμιους χρήστες της, καθώς έχει επενδύσει μέχρι σήμερα 12 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μόνο τη χρονιά που πέρασε απέτρεψε ηλεκτρονικές απάτες ύψους 260 εκατ. δολαρίων σε όλο τον κόσμο.
Ο επικεφαλής της Visa δεν ήταν σε θέση να δώσει περισσότερα στοιχεία για τις απάτες που απετράπησαν επί ελληνικού εδάφους, όπως και το ύψος των συναλλαγών που πραγματοποιεί στη χώρα μας.
Η καλύτερη προστασία των καταναλωτών.
Οι ειδικοί ανέφεραν ότι καλύτερη ασφάλεια επί των συναλλαγών είναι ο χρήστης να έχει περάσει τις χρεωστικές και πιστωτικές του κάρτες στο κινητό του τηλέφωνο, ενώ για τις συναλλαγές μέσω του διαδικτύου πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να βασίζεται στα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει ο πολυεθνικός γίγαντας όπως είναι η VISA.
Το ύψος των προμηθειών
Πάντως, στο περιθώριο της εκδήλωσης η υπεύθυνη επικοινωνίας της VISA, μετά την επιμονή μας για τις προμήθειες, ανέφερε ότι έχει τη μικρότερη συμμετοχή έναντι των τραπεζών και των εταιρειών διαχείρισης των POS, για να σημειώσει ότι η προμήθεια εξαρτάται από την κάρτα, διευκρινίζοντας ότι έχει διαφορά αν πρόκειται για χρεωστική ή πιστωτική και τη χρυσή κάρτα.
Βέβαια, οι άλλοι συντελεστές που συμμετέχουν στις άμεσες πληρωμές της VISA, όπως είναι οι τράπεζες και οι διαχειριστές των POS, δείχνουν τη VISA ως τον πιο ισχυρό παίκτη στις άμεσες συναλλαγές.
Ο αμερικανικός πολυεθνικός όμιλος το 2024 είχε 16 τρισ. δολάρια από 15 τρισ. δολάρια το 2023 ως αξία συναλλαγών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η αξία των συναλλαγών με τη χρήση καρτών ανήλθε σε 112 δισ. ευρώ το 2024.
Οι εγχώριες επιχειρήσεις και ειδικά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ελπίζουν η εμφάνιση του IRIS να φέρει ανταγωνισμό στο ύψος των προμηθειών.
Η έρευνα για τις απάτες στο διαδίκτυο
Δυσπιστία απέναντι σε προσφορές που μοιάζουν «πολύ καλές για να είναι αληθινές»
Πάνω από 6 στους 10 συμμετέχοντες (63%) εμφανίζονται δύσπιστοι όταν μια προσφορά φαίνεται υπερβολικά καλή για να είναι αληθινή και 5 στους 10 όταν η ανάρτηση προέρχεται από άγνωστη πηγή ή brand.
Επιπλέον, το 46% είναι καχύποπτο όταν η ποιότητα του περιεχομένου είναι χαμηλή και όταν η μέθοδος πληρωμής μοιάζει ασυνήθιστη ή μη ασφαλής.
Το 44% είναι επιφυλακτικό απέναντι σε έναν λανθασμένο ή ύποπτο σύνδεσμο URL.
Οι 4 στους 10 πιστεύουν πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δυσκολέψει την αναγνώριση διαδικτυακής απάτης.
Το 34% θεωρεί πως θα δυσκολέψει την αναγνώριση σε κάποιες περιπτώσεις αλλά θα διευκολύνει την ανίχνευσή τους σε άλλες, ενώ ένα 10% δεν αναμένει καμία επίδραση.
Ελέγχουν τη νομιμότητα, κουράζονται από τον όγκο περιεχομένου
Το 83% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι ελέγχει τη νομιμότητα ενός διαδικτυακού πωλητή πριν προχωρήσει σε αγορά, ενώ το 76% δηλώνουν πως είναι απίθανο να κάνουν κλικ σε διαφήμιση που δημιουργεί «αίσθηση κατεπείγοντος».
Phishing: Η πιο διαδεδομένη μέθοδος εξαπάτησης
Σχεδόν 6 στους 10 συμμετέχοντες δηλώνουν ότι έχουν εξαπατηθεί μέσω phishing. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι απάτες που αξιοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη ή τεχνικές deepfake αναγνωρίζονται πλέον από το 7% του δείγματος.
Προκλήσεις σχετικά με την αποφυγή απάτης στα κοινωνικά δίκτυα
Σχεδόν 6 στους 10 θεωρούν ότι οι διαδικτυακές απάτες στα κοινωνικά δίκτυα γίνονται ολοένα και πιο εξελιγμένες, ενώ το 37% πιστεύει ότι οι απατεώνες μιμούνται επιτυχώς αξιόπιστα brands ή πρόσωπα και το 27% ότι ο μεγάλος όγκος διαφημίσεων και χορηγούμενου περιεχομένου που φαίνεται νόμιμο δυσχεραίνει την αναγνώριση απάτης.
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε:
«Η έρευνα καταγράφει την πολυπλοκότητα της διαδικτυακής απάτης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η Visa εντείνει τη μάχη της κατά της απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνδυάζοντας δεκαετίες εμπειρίας με προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και στενή συνεργασία με τράπεζες, εμπόρους και ψηφιακές πλατφόρμες, με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο να πληροί τις υψηλότερες προϋποθέσεις ασφαλείας. Για περισσότερα από 30 χρόνια, η Visa χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να διασφαλίζει τις πληρωμές και να παραμένει σταθερά μπροστά από τις εξελισσόμενες απειλές».
Η παρουσίαση της έρευνας έγινε με τη συνεργασία της ΕΣΕΕ. Ο κ. Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, δήλωσε:
«Η μελέτη της Visa και του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ αποτυπώνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία, από τα οποία μπορούν να διακριθούν τα ακόλουθα: Πρώτον, οι καταναλωτές εμφανίζονται σε εγρήγορση απέναντι σε πιθανές απάτες, ζητώντας ταυτόχρονα συμβουλευτική υποστήριξη από την Πολιτεία και τους θεσμοθετημένους φορείς.»
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών