Τα «μικρά» καταστήματα το μήλον της έριδος για τα σούπερ μάρκετ
Η γκρίνια για τις τιμές στην αγορά τροφίμων και το θέμα της ακρίβειας να παραμένει ψηλά στην ατζέντα, στο σύνολο σχεδόν των καταναλωτών, υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους για τα επόμενα χρόνια.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, ένα από τα βαριά ονόματα του λιανεμπορίου, ανοίγει νέα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές, οι οποίοι στην πράξη αμείβονται με χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Περίπου 500 εκατ. ευρώ έριξε η «ΑΒ» για πιο χαμηλές τιμές στα ράφια.
Μόνο το 2024, η διοίκηση του Νίκου Λαβίδα… θυσίασε στο βωμό της χαμηλότερης τιμής το ποσό των 250 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει τις ροές της πελατείας σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Λαβίδα, η χρηματοδότηση για πιο «χαμηλές» τιμές ανταμείφτηκε, διότι η προέλευση αυξήθηκε κατά 5% τη χρονιά που πέρασε σε σχέση με την προηγούμενη. Η στρατηγική των δύο τελευταίων ετών χρηματοδοτήθηκε από την αλυσίδα με το ποσό των 490 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, το πρόγραμμα επιστροφής χρημάτων στους καταναλωτές με τη δωροεπιταγή των 6 ευρώ απορρόφησε το ποσό των 30 εκατ. ευρώ για το 2024.
Το καθαρό περιθώριο στο 1,4%
Το μεικτό περιθώριο κέρδους της ΑΒ Βασιλόπουλος υποχώρησε στο 25% τη χρονιά που πέρασε, σημειώνοντας οριακή πτώση κατά 0,5%.
Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 1,4%, εκεί που κινείται το σύνολο της αγοράς του λιανεμπορίου.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 13,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της αλυσίδας ανήλθε στο 1,94 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά 1,8%.
Δεν υπάρχουν υπερ-κέρδη
Τα οικονομικά μεγέθη της «ΑΒ» δεν επιβεβαιώνουν ούτε στο ελάχιστο τα υπέρ-κέρδη που ακούγονται «αριστερά» και «δεξιά», αφού η πραγματικότητα για την αλυσίδα είναι διαφορετική.
Για το 2024 δεν υπάρχουν καθαρά κέρδη, ενώ ο ισολογισμός εμφανίζει ζημιές ύψους 15,4 εκατ. ευρώ, από 19,5 εκατ. το 2023.
Οι μισθοί – το πιο ακριβό κόστος
Ο κ. Νίκος Λαβίδας ανέφερε ως το μεγαλύτερο κόστος το εργατικό, καθώς αντιπροσωπεύει το 14% μετά και την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, που επιβαρύνει τα οικονομικά αποτελέσματα κατά 3,5 εκατ. ευρώ. Οι μεταφορές και η αποθήκευση είναι το 5%, τα ενοίκια με 3% και ο τομέας της ενέργειας με 2%. Σημείωσε ότι οι ζημιές ήταν αποτέλεσμα αποσβέσεων παγίων της εταιρείας.
Η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 από τον κ. Λαβίδα ανέδειξε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι η επέκταση της παρουσίας της σε όλη τη χώρα, δίνοντας έμφαση στα νησιά και στη Βόρεια Ελλάδα.
Τα «μικρά» καταστήματα – το νέο success story
Το σενάριο προβλέπει ότι στα τέλη του 2028 ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων θα ανέλθει στα 900, μαζί με τα καταστήματα franchise.
Σήμερα, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων είναι 670, από 640 το 2023.
Η διοίκηση ενθαρρύνει το franchise, το οποίο αυξάνεται σε σχέση με τα εταιρικά καταστήματα, συμβάλλοντας στη μείωση του εργατικού κόστους, που θεωρείται «κλειδί» για μία αλυσίδα που θέλει να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές.
Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι το 50% των καταστημάτων συνεισφέρει το 80% του συνολικού τζίρου.
Τα καταστήματα ως σημεία υπεροχής
Η δημιουργία νέων καταστημάτων, με οργανική ανάπτυξη ή με εξαγορές, έχει ως σκοπό να δυσκολέψουν τον αντίπαλο ή τους αντίπαλους, αφού όλοι αναζητούν ένα καλό σημείο πώλησης για να βάλουν τη δική τους ταμπέλα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος υπέγραψε συμφωνία εξαγοράς τοπικής αλυσίδας στην Πτολεμαΐδα με 8 καταστήματα, εκ των οποίων θα απαντηθούν τα πέντε.
Ανάλογη κίνηση έγινε και στον Πύργο της Ηλείας.
Όλες οι αλυσίδες εντείνουν τις προσπάθειές τους να αποκτήσουν τοπικά μαγαζιά τροφίμων στην επαρχία, που είναι σωστά τοποθετημένα μέσα σε μία πόλη. Τα «μικρά» καταστήματα, κατά περίεργο τρόπο, προσελκύουν πελατεία σε βαθμό που τα στοιχεία δείχνουν άνοδο των πωλήσεων στα επίπεδα του 7%, όταν τα hypermarket είχαν άνοδο κατά 6% στο εννεάμηνο του 2025.
Το μοσχάρι της Νιτσιάκος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ανακοινώσει αποκλειστική συνεργασία με τη Νιτσιάκος για την προμήθεια μοσχαρίσιου κρέατος, το οποίο θα καλύπτει όλη την αλυσίδα. Πρόκειται για σημαντική κίνηση, παρότι η τιμή του έχει… πετάξει στα 20 ευρώ το κιλό, με τη διοίκηση να επιδιώκει να προμηθεύει τα καταστήματά της με ελληνικό μοσχαρίσιο κρέας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, ένα από τα βαριά ονόματα του λιανεμπορίου, ανοίγει νέα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές, οι οποίοι στην πράξη αμείβονται με χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Περίπου 500 εκατ. ευρώ έριξε η «ΑΒ» για πιο χαμηλές τιμές στα ράφια.
Μόνο το 2024, η διοίκηση του Νίκου Λαβίδα… θυσίασε στο βωμό της χαμηλότερης τιμής το ποσό των 250 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει τις ροές της πελατείας σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Λαβίδα, η χρηματοδότηση για πιο «χαμηλές» τιμές ανταμείφτηκε, διότι η προέλευση αυξήθηκε κατά 5% τη χρονιά που πέρασε σε σχέση με την προηγούμενη. Η στρατηγική των δύο τελευταίων ετών χρηματοδοτήθηκε από την αλυσίδα με το ποσό των 490 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, το πρόγραμμα επιστροφής χρημάτων στους καταναλωτές με τη δωροεπιταγή των 6 ευρώ απορρόφησε το ποσό των 30 εκατ. ευρώ για το 2024.
Το καθαρό περιθώριο στο 1,4%
Το μεικτό περιθώριο κέρδους της ΑΒ Βασιλόπουλος υποχώρησε στο 25% τη χρονιά που πέρασε, σημειώνοντας οριακή πτώση κατά 0,5%.
Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 1,4%, εκεί που κινείται το σύνολο της αγοράς του λιανεμπορίου.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 13,8 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της αλυσίδας ανήλθε στο 1,94 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά 1,8%.
Δεν υπάρχουν υπερ-κέρδη
Τα οικονομικά μεγέθη της «ΑΒ» δεν επιβεβαιώνουν ούτε στο ελάχιστο τα υπέρ-κέρδη που ακούγονται «αριστερά» και «δεξιά», αφού η πραγματικότητα για την αλυσίδα είναι διαφορετική.
Για το 2024 δεν υπάρχουν καθαρά κέρδη, ενώ ο ισολογισμός εμφανίζει ζημιές ύψους 15,4 εκατ. ευρώ, από 19,5 εκατ. το 2023.
Οι μισθοί – το πιο ακριβό κόστος
Ο κ. Νίκος Λαβίδας ανέφερε ως το μεγαλύτερο κόστος το εργατικό, καθώς αντιπροσωπεύει το 14% μετά και την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, που επιβαρύνει τα οικονομικά αποτελέσματα κατά 3,5 εκατ. ευρώ. Οι μεταφορές και η αποθήκευση είναι το 5%, τα ενοίκια με 3% και ο τομέας της ενέργειας με 2%. Σημείωσε ότι οι ζημιές ήταν αποτέλεσμα αποσβέσεων παγίων της εταιρείας.
Η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 από τον κ. Λαβίδα ανέδειξε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι η επέκταση της παρουσίας της σε όλη τη χώρα, δίνοντας έμφαση στα νησιά και στη Βόρεια Ελλάδα.
Τα «μικρά» καταστήματα – το νέο success story
Το σενάριο προβλέπει ότι στα τέλη του 2028 ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων θα ανέλθει στα 900, μαζί με τα καταστήματα franchise.
Σήμερα, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων είναι 670, από 640 το 2023.
Η διοίκηση ενθαρρύνει το franchise, το οποίο αυξάνεται σε σχέση με τα εταιρικά καταστήματα, συμβάλλοντας στη μείωση του εργατικού κόστους, που θεωρείται «κλειδί» για μία αλυσίδα που θέλει να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές.
Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι το 50% των καταστημάτων συνεισφέρει το 80% του συνολικού τζίρου.
Τα καταστήματα ως σημεία υπεροχής
Η δημιουργία νέων καταστημάτων, με οργανική ανάπτυξη ή με εξαγορές, έχει ως σκοπό να δυσκολέψουν τον αντίπαλο ή τους αντίπαλους, αφού όλοι αναζητούν ένα καλό σημείο πώλησης για να βάλουν τη δική τους ταμπέλα.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος υπέγραψε συμφωνία εξαγοράς τοπικής αλυσίδας στην Πτολεμαΐδα με 8 καταστήματα, εκ των οποίων θα απαντηθούν τα πέντε.
Ανάλογη κίνηση έγινε και στον Πύργο της Ηλείας.
Όλες οι αλυσίδες εντείνουν τις προσπάθειές τους να αποκτήσουν τοπικά μαγαζιά τροφίμων στην επαρχία, που είναι σωστά τοποθετημένα μέσα σε μία πόλη. Τα «μικρά» καταστήματα, κατά περίεργο τρόπο, προσελκύουν πελατεία σε βαθμό που τα στοιχεία δείχνουν άνοδο των πωλήσεων στα επίπεδα του 7%, όταν τα hypermarket είχαν άνοδο κατά 6% στο εννεάμηνο του 2025.
Το μοσχάρι της Νιτσιάκος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ανακοινώσει αποκλειστική συνεργασία με τη Νιτσιάκος για την προμήθεια μοσχαρίσιου κρέατος, το οποίο θα καλύπτει όλη την αλυσίδα. Πρόκειται για σημαντική κίνηση, παρότι η τιμή του έχει… πετάξει στα 20 ευρώ το κιλό, με τη διοίκηση να επιδιώκει να προμηθεύει τα καταστήματά της με ελληνικό μοσχαρίσιο κρέας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών