Νέα υψηλά 52 εβδομάδων για τις δυο εταιρείες μετά την συμφωνία της Utility Co στις 10 Ιουλίου
Η στρατηγική σύμπραξη Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην παραγωγή και προμήθειας ενέργειας, όχι μόνο θα δημιουργήσει συνέργειες όταν το σχήμα συνενωθεί πλήρως (2026), αλλά, όπως θα δούμε, αναμένεται να “ξεκλειδώσει” και την υποτιμημένη αξία και στις βασικές δραστηριότητες των δυο ομίλων.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την κοινή εταιρεία Utility Co στις 10 Ιουλίου και οι μετοχές των εταιρειών βρέθηκαν σε νέα υψηλά 52 εβδομάδων.
Πρώτα, η Motor Oil έφθασε στα 27,42 ευρώ και χθες ο τίτλος της Γεκ – Τέρνα ο οποίος σημείωσε νέο υψηλό 52 εβδομάδων στα 23,20 ευρώ.
Οι δε αποδόσεις των τίτλων από τις 10 Ιουλίου μέχρι χθες ήταν 10,4% για την Γεκ- Τέρνα και 6,9% για την Motor Oil, ωστόσο όπως προαναφέρθηκε η συμφωνία και η δομή της δίνει τις ευκαιρίες για μια συνολικότερη ανατιμολόγηση.
Τι αποτίμηση μένει για Παραχωρήσεις, κατασκευές και διυλιστήριο, ΑΠΕ
Η αποτίμηση της κοινής εταιρείας υπολογίζεται σε 1,4 δισ. ευρώ (Wood & Co) και σύμφωνα με παρουσιάσεις τα λειτουργικά κέρδη της θα κυμανθούν μεταξύ 152 εκατ. και 200 εκατ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψιν και τον καθαρό δανεισμό της νέας οντότητας και τα μετρητά που θα λάβει η ΓΕΚ Τέρνα, η αξία του ενεργειακού χαρτοφυλακίου ανέρχεται περί τα 600 εκατ. ευρώ.
Με βάση την τελευταία αυτή αξία, η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της ΓΕΚ Τέρνα αποτιμά τις παραχωρήσεις και κατασκευές σε 1,79 δισ. ευρώ, επίπεδο τα οποίο μπορούν να χαρακτηριστούν ως υποτιμημένο – παρά την πρόσφατη άνοδο της μετοχής.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και από την πλευρά της Μotor Oil.
Εάν υπολογιστούν το διυλιστήριο, οι Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η εμπορία, η κυκλική οικονομία τότε δεν αποτυπώνονται πλήρως οι παραπάνω τομείς στην σημερινή χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση.
Από την δομή της συμφωνίας, όμως, προκύπτουν συνέργειες της κοινής εταιρείας στην προμήθεια φυσικού αερίου, μια μεγαλύτερη λειτουργία των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος (όταν θα σταματήσει η λιγνιτική παραγωγή το 2026), αλλά και οφέλη στην προμήθεια ρεύματος.
Όλα τα παραπάνω θα έχουν θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα και δημιουργούν οικονομικό “χώρο”.
Και από αυτή την πλευρά, κερδισμένες είναι αμφότερες οι εταιρείες ενισχύοντας περαιτέρω τις βασικές τους δραστηριότητες.
Η ΓΕΚ Τέρνα, θα στραφεί περισσότερο προς τις παραχωρήσεις- κατασκευές και η Motor Oil προς το διυλιστήριο και τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
Επιπρόσθετα, εξαρχής, η σύμπραξη πραγματοποιήθηκε εξαιτίας του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος στην ενέργεια που απαιτεί μεγαλύτερα σχήματα τα οποία αφενός μπορούν να ανταπεξέλθουν σε περιόδους κρίσης (2022) και αφετέρου να εκμεταλλευθούν ευκαιρίες από την συγκέντρωση του κλάδου. Όσο, όμως, η συμφωνία θα προχωρεί στην πλήρη υλοποίηση της στις αρχές του 2026, πιθανότατα τα οφέλη να διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα από τα αρχικώς αναμενόμενα διότι οι εταιρείες τείνουν συνήθως να παρέχουν συντηρικότερες εκτιμήσεις.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την κοινή εταιρεία Utility Co στις 10 Ιουλίου και οι μετοχές των εταιρειών βρέθηκαν σε νέα υψηλά 52 εβδομάδων.
Πρώτα, η Motor Oil έφθασε στα 27,42 ευρώ και χθες ο τίτλος της Γεκ – Τέρνα ο οποίος σημείωσε νέο υψηλό 52 εβδομάδων στα 23,20 ευρώ.
Οι δε αποδόσεις των τίτλων από τις 10 Ιουλίου μέχρι χθες ήταν 10,4% για την Γεκ- Τέρνα και 6,9% για την Motor Oil, ωστόσο όπως προαναφέρθηκε η συμφωνία και η δομή της δίνει τις ευκαιρίες για μια συνολικότερη ανατιμολόγηση.
Τι αποτίμηση μένει για Παραχωρήσεις, κατασκευές και διυλιστήριο, ΑΠΕ
Η αποτίμηση της κοινής εταιρείας υπολογίζεται σε 1,4 δισ. ευρώ (Wood & Co) και σύμφωνα με παρουσιάσεις τα λειτουργικά κέρδη της θα κυμανθούν μεταξύ 152 εκατ. και 200 εκατ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψιν και τον καθαρό δανεισμό της νέας οντότητας και τα μετρητά που θα λάβει η ΓΕΚ Τέρνα, η αξία του ενεργειακού χαρτοφυλακίου ανέρχεται περί τα 600 εκατ. ευρώ.
Με βάση την τελευταία αυτή αξία, η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της ΓΕΚ Τέρνα αποτιμά τις παραχωρήσεις και κατασκευές σε 1,79 δισ. ευρώ, επίπεδο τα οποίο μπορούν να χαρακτηριστούν ως υποτιμημένο – παρά την πρόσφατη άνοδο της μετοχής.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και από την πλευρά της Μotor Oil.
Εάν υπολογιστούν το διυλιστήριο, οι Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η εμπορία, η κυκλική οικονομία τότε δεν αποτυπώνονται πλήρως οι παραπάνω τομείς στην σημερινή χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση.
Από την δομή της συμφωνίας, όμως, προκύπτουν συνέργειες της κοινής εταιρείας στην προμήθεια φυσικού αερίου, μια μεγαλύτερη λειτουργία των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος (όταν θα σταματήσει η λιγνιτική παραγωγή το 2026), αλλά και οφέλη στην προμήθεια ρεύματος.
Όλα τα παραπάνω θα έχουν θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα και δημιουργούν οικονομικό “χώρο”.
Και από αυτή την πλευρά, κερδισμένες είναι αμφότερες οι εταιρείες ενισχύοντας περαιτέρω τις βασικές τους δραστηριότητες.
Η ΓΕΚ Τέρνα, θα στραφεί περισσότερο προς τις παραχωρήσεις- κατασκευές και η Motor Oil προς το διυλιστήριο και τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
Επιπρόσθετα, εξαρχής, η σύμπραξη πραγματοποιήθηκε εξαιτίας του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος στην ενέργεια που απαιτεί μεγαλύτερα σχήματα τα οποία αφενός μπορούν να ανταπεξέλθουν σε περιόδους κρίσης (2022) και αφετέρου να εκμεταλλευθούν ευκαιρίες από την συγκέντρωση του κλάδου. Όσο, όμως, η συμφωνία θα προχωρεί στην πλήρη υλοποίηση της στις αρχές του 2026, πιθανότατα τα οφέλη να διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα από τα αρχικώς αναμενόμενα διότι οι εταιρείες τείνουν συνήθως να παρέχουν συντηρικότερες εκτιμήσεις.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών