σύμβολα :
JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Χαρακτηρίζει «λεπίδα» τους δασμούς
Δύο νέες πρωτοβουλίες on – off αποφάσισε ο Mr Jumbo, Απόστολος Βακάκης, καθώς διαπιστώνει κόπωση στην αγορά παρότι οι «μηχανές» δουλεύουν στο 100%, με σκοπό να κρατηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης στα επίπεδα του 8%, σημειώνοντας ότι «θα είμαστε τυχεροί να πιάσουμε φέτος την κερδοφορία του 2024».
Η πρώτη πρωτοβουλία ήταν να χρηματοδοτήσει για πρώτη φορά καλοκαιρινή διαφημιστική – τηλεοπτική καμπάνια με το τραγούδι να λέει «Να ήταν όλα Jumbo».
Ο κ. Απόστολος Βακάκης αποκάλυψε ότι «πρώτη φορά κάναμε καλοκαιρινή καμπάνια» με σκοπό να διατηρηθούν οι πωλήσεις σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η έκπληξη ήταν ότι το κόστος της καμπάνιας καλύφθηκε από την κερδοφορία που είχε η εταιρεία από τη διαφορά της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Υπέρ των μετόχων
Στο σημείο αυτό εμφανίστηκε αρκετά προστατευτικός για τα συμφέροντα των μετόχων, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να ξοδεύουμε λεφτά τα οποία δεν φέρνουν λεφτά». Τόνισε πως διαφωνεί με τις φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες που κάνουν βασικοί μέτοχοι εταιρειών με τα χρήματα των μετόχων.
Η δεύτερη πρωτοβουλία που αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο και ενέκρινε η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ήταν η διανομή άνω των 2 εκατ. ευρώ από την κερδοφορία της εταιρείας σε 200 εργαζόμενους, οι οποίοι απέδειξαν ότι είναι καλοί εργαζόμενοι, με τον κ. Βακάκη να λέει ότι «οι καλοί εργαζόμενοι πρέπει να ανταμείβονται», για να διευκρινίσει ότι «ψάχνουμε για καλούς εργαζόμενους», ενώ δεν τον ενδιαφέρει τι λένε για το αν η Jumbo είναι καλός ή κακός εργοδότης. Πρότεινε στους εργαζόμενους να φεύγουν όταν δεν τους ικανοποιούν οι αποδοχές που λαμβάνουν.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Βακάκης δεν ήταν σε θέση να δεσμευτεί για το μπόνους των 2 εκατ. ευρώ που μοιράστηκε φέτος, εάν θα επαναληφθεί και το 2026.
Δεν μας αρέσουν τα έθιμα
Σημείωσε ότι «δεν μας ταιριάζει το εθιμικό δίκαιο, αφού έγινε μία φορά, θα επαναληφθεί». «Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε την επόμενη χρονιά».
Σημείωσε ότι ο όμιλος Jumbo δεν δίνει κάποιες παροχές, όπως είναι αυτοκίνητο για κάποιες διευθυντικές θέσεις, όπως κάνουν άλλες επιχειρήσεις. Ακόμη, δεν παρέχει ασφαλιστικές καλύψεις, διότι πρόκειται για κόστη τα οποία δεν πρέπει να πέφτουν στις πλάτες των μετόχων.
Η μετοχή της Jumbo είναι αποταμίευση
Ο κ. Απόστολος Βακάκης ανέφερε αρκετές φορές ότι η εταιρεία έχει αποταμιευτικό προσανατολισμό και κυρίως επιβραβεύει τους μακροπρόθεσμους επενδυτές, ενώ αυτοί που βιάζονται να κατοχυρώσουν τα κέρδη τους – κάτι που είναι δική τους επιλογή – θα χάσουν τις μελλοντικές επιπλέον υπεραξίες.
Η τιμή της μετοχής έχει φτάσει τα 30 ευρώ, όταν στα τέλη του 2010 ήταν στα 6 ευρώ, δίνοντας ποσοστιαίες υπεραξίες 400%, χωρίς να υπολογιστούν τα οικονομικά οφέλη που ήρθαν από τη διανομή των μερισμάτων.
Η ακύρωση της επαναγοράς μετοχών
Η τακτική γενική συνέλευση ακύρωσε τις ίδιες μετοχές της εταιρείας, με τον συνολικό τους αριθμό να ξεπερνά το 1,6 εκατ μετοχές.
Η ανάκληση της απόφασης για επαναγορά μετοχών επιβλήθηκε από την αγορά, όταν οι επενδυτές δεν άφησαν την τιμή της να υποχωρήσει προς τα 26 ευρώ ανά μετοχή.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση της γενικής συνέλευσης δεν ανακλήθηκε.
Παραμένει η εντολή των μετόχων για επαναγορά μετοχών, με τον κ. Βακάκη να λέει χαρακτηριστικά ότι «όταν η εταιρεία θα αξίζει τα 40 ευρώ ανά μετοχή, εμείς θα βάλουμε ως κατώτατο όριο τα 30 ευρώ».
Απέφυγε τις προβλέψεις
Ο κ. Βακάκης δεν έκανε προβλέψεις για την πορεία των μεγεθών της εταιρείας, διότι «το περιβάλλον δεν μας δίνει σαφή μηνύματα», με τους πολέμους γύρω από την περιοχή μας να μη λένε να τελειώσουν.
«Το περιβάλλον δεν βελτιώνεται, αλλά δεν χειροτερεύει».
Πάντως, ήταν απόλυτος όταν μίλησε για τους δασμούς, τους οποίους παρομοίασε με «λεπίδα», λέγοντας ότι «παίζουν με τη λεπίδα που κόβει».
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ δεν αποδέχονται να πληρώνουν πιο ακριβά τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε σχέση με πέρυσι.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η γενική συνέλευση έδωσε έγκριση για τη διανομή μερίσματος ύψους 0,50 ευρώ ανά μετοχή, με την ημέρα αποκοπής να ορίζεται στις 21 Ιουλίου και η διανομή να γίνεται στις 24 Ιουλίου.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η πρώτη πρωτοβουλία ήταν να χρηματοδοτήσει για πρώτη φορά καλοκαιρινή διαφημιστική – τηλεοπτική καμπάνια με το τραγούδι να λέει «Να ήταν όλα Jumbo».
Ο κ. Απόστολος Βακάκης αποκάλυψε ότι «πρώτη φορά κάναμε καλοκαιρινή καμπάνια» με σκοπό να διατηρηθούν οι πωλήσεις σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η έκπληξη ήταν ότι το κόστος της καμπάνιας καλύφθηκε από την κερδοφορία που είχε η εταιρεία από τη διαφορά της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου.
Υπέρ των μετόχων
Στο σημείο αυτό εμφανίστηκε αρκετά προστατευτικός για τα συμφέροντα των μετόχων, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να ξοδεύουμε λεφτά τα οποία δεν φέρνουν λεφτά». Τόνισε πως διαφωνεί με τις φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες που κάνουν βασικοί μέτοχοι εταιρειών με τα χρήματα των μετόχων.
Η δεύτερη πρωτοβουλία που αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο και ενέκρινε η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ήταν η διανομή άνω των 2 εκατ. ευρώ από την κερδοφορία της εταιρείας σε 200 εργαζόμενους, οι οποίοι απέδειξαν ότι είναι καλοί εργαζόμενοι, με τον κ. Βακάκη να λέει ότι «οι καλοί εργαζόμενοι πρέπει να ανταμείβονται», για να διευκρινίσει ότι «ψάχνουμε για καλούς εργαζόμενους», ενώ δεν τον ενδιαφέρει τι λένε για το αν η Jumbo είναι καλός ή κακός εργοδότης. Πρότεινε στους εργαζόμενους να φεύγουν όταν δεν τους ικανοποιούν οι αποδοχές που λαμβάνουν.
Να σημειωθεί ότι ο κ. Βακάκης δεν ήταν σε θέση να δεσμευτεί για το μπόνους των 2 εκατ. ευρώ που μοιράστηκε φέτος, εάν θα επαναληφθεί και το 2026.
Δεν μας αρέσουν τα έθιμα
Σημείωσε ότι «δεν μας ταιριάζει το εθιμικό δίκαιο, αφού έγινε μία φορά, θα επαναληφθεί». «Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε την επόμενη χρονιά».
Σημείωσε ότι ο όμιλος Jumbo δεν δίνει κάποιες παροχές, όπως είναι αυτοκίνητο για κάποιες διευθυντικές θέσεις, όπως κάνουν άλλες επιχειρήσεις. Ακόμη, δεν παρέχει ασφαλιστικές καλύψεις, διότι πρόκειται για κόστη τα οποία δεν πρέπει να πέφτουν στις πλάτες των μετόχων.
Η μετοχή της Jumbo είναι αποταμίευση
Ο κ. Απόστολος Βακάκης ανέφερε αρκετές φορές ότι η εταιρεία έχει αποταμιευτικό προσανατολισμό και κυρίως επιβραβεύει τους μακροπρόθεσμους επενδυτές, ενώ αυτοί που βιάζονται να κατοχυρώσουν τα κέρδη τους – κάτι που είναι δική τους επιλογή – θα χάσουν τις μελλοντικές επιπλέον υπεραξίες.
Η τιμή της μετοχής έχει φτάσει τα 30 ευρώ, όταν στα τέλη του 2010 ήταν στα 6 ευρώ, δίνοντας ποσοστιαίες υπεραξίες 400%, χωρίς να υπολογιστούν τα οικονομικά οφέλη που ήρθαν από τη διανομή των μερισμάτων.
Η ακύρωση της επαναγοράς μετοχών
Η τακτική γενική συνέλευση ακύρωσε τις ίδιες μετοχές της εταιρείας, με τον συνολικό τους αριθμό να ξεπερνά το 1,6 εκατ μετοχές.
Η ανάκληση της απόφασης για επαναγορά μετοχών επιβλήθηκε από την αγορά, όταν οι επενδυτές δεν άφησαν την τιμή της να υποχωρήσει προς τα 26 ευρώ ανά μετοχή.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση της γενικής συνέλευσης δεν ανακλήθηκε.
Παραμένει η εντολή των μετόχων για επαναγορά μετοχών, με τον κ. Βακάκη να λέει χαρακτηριστικά ότι «όταν η εταιρεία θα αξίζει τα 40 ευρώ ανά μετοχή, εμείς θα βάλουμε ως κατώτατο όριο τα 30 ευρώ».
Απέφυγε τις προβλέψεις
Ο κ. Βακάκης δεν έκανε προβλέψεις για την πορεία των μεγεθών της εταιρείας, διότι «το περιβάλλον δεν μας δίνει σαφή μηνύματα», με τους πολέμους γύρω από την περιοχή μας να μη λένε να τελειώσουν.
«Το περιβάλλον δεν βελτιώνεται, αλλά δεν χειροτερεύει».
Πάντως, ήταν απόλυτος όταν μίλησε για τους δασμούς, τους οποίους παρομοίασε με «λεπίδα», λέγοντας ότι «παίζουν με τη λεπίδα που κόβει».
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ δεν αποδέχονται να πληρώνουν πιο ακριβά τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε σχέση με πέρυσι.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η γενική συνέλευση έδωσε έγκριση για τη διανομή μερίσματος ύψους 0,50 ευρώ ανά μετοχή, με την ημέρα αποκοπής να ορίζεται στις 21 Ιουλίου και η διανομή να γίνεται στις 24 Ιουλίου.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών