Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η παραδοξότητα με το νέο ομολογιακό της Aegean - Γιατί με ρευστότητα 800 εκατ. ζητά άλλα 250 εκατ. ευρώ

Η παραδοξότητα με το νέο ομολογιακό της Aegean - Γιατί με ρευστότητα 800 εκατ. ζητά άλλα 250 εκατ. ευρώ
Η αριθμητική των οικονομικών στοιχείων της αεροπορικής εταιρίας
Σχετικά Άρθρα
Είναι λογικό μια εταιρία που έχει πλημμυρίδα ρευστότητας να προχωρά σε νέα χρηματοδότηση;
Η απάντηση είναι όχι εκτός και αν επιθυμεί να επεκταθεί καθώς τα δανειακά κεφάλαια έχουν κόστος.
Στην περίπτωση της Aegean είναι σαφές ότι το ομολογιακό των 250 εκ ευρώ που εκδίδει και αντικαθιστά προηγούμενο 200 εκ ευρώ στο οποίο έχουν γίνει και αγορές ιδίων ομολογιών, δεν προκύπτει να είναι αναγκαίο έστω κι αν ένα μέρος προοορίζεται για επενδύσεις.
Από το ποσό που θα αντλήσει 122 εκ ευρώ θα διατεθούν για αγορά αεροσκαφών και κινητήρων αλλά και για κεφάλαιο κίνησης μέχρι το 2026.
Έχει δε ενδιαφέρον ότι τα 121 εκ ευρώ που αποτελούν το υπόλοιπο του ομολογιακού δανείου ύψους 200 εκ ευρώ δεν αναφέρεται ότι θα αποπληρωθούν άμεσα αλλά μέχρι την 12 Μαρτίου του 2026.
Αυτό σημαίνει πως μπορεί σχεδόν για εννιά μήνες από τώρα να διατηρεί πρόσθετη ρευστότητα που ξεπερνά τα 200 εκ ευρώ.

Τα διαθέσιμα

Η Aegean έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2025 με διαθέσιμα περί τα 800 εκ ευρώ ενώ την προηγούμενη χρήση παρήγαγε καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 388 εκ ευρώ.
Βέβαια το καθαρό της χρέος στο τέλος του 2024 αυξήθηκε στα 855 εκ ευρώ από 545 εκ ευρώ στο τέλος του 2024, αλλά μέσα στο χρέος αυτό περιλαμβάνονται και τα leasing των αεροσκαφών. Συγκεκριμένα οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου ανέρχονταν σε €383.623,46. χιλ. στις 31.12.2024 από €220.329,10 χιλ. την 31.12.2023, ενώ οι υποχρεώσεις από μισθώσεις ανέρχονταν σε €1.047.636,95. χιλ. στις 31.12.2024 από €901.199,94 χιλ. την 31.12.2023.
Στις 30/04/2025 οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου την 30.04.2025, ανέρχονταν σε €424.604,54. χιλ., ενώ οι υποχρεώσεις από μισθώσεις, κατά την ίδια ημερομηνία, ανέρχονταν σε €953.034,30. χιλ. Στις δανειακές υποχρεώσεις περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις για το ομολογιακό δάνειο που διαπραγματεύεται σήμερα στο Χρηματιστήριο.

Η πραγματικότητα του δανεισμού

Ουσιαστικά, η εταιρία αν ληφθούν υπό όψιν οι χρηματοδοτικές μισθώσεις αεροσκαφών έχει πολύ χαμηλό δανεισμό και θετικό καθαρό δανεισμό.
Με δεδομένο ότι η παραγωγή ταμειακών ροών θα συνεχιστεί και με τη ρευστότητα που έχει δεν φαίνεται να ήταν αναγκαία η υλοποίηση της έκδοσης.
Και με δεδομένη τη ρευστότητα που διακρατά είναι προφανές ότι θα συνεχίσει να αγοράζει ιδιόκτητα αερσκάφη ενώ έχει και τη δύναμη πυρός να προχωρήσει και σε εξαγορές ομοειδών εταιριών πράγμα στο οποίο φαίνεται να στοχεύει αν ληφθούν υπό όψι οι κινήσεις που έχουν με την Volotea.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης