Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στα άδυτα της T-Mobile στις ΗΠΑ και του μέλλοντος της Cosmote - Telekom

Στα άδυτα της T-Mobile στις ΗΠΑ και του μέλλοντος της Cosmote - Telekom
Το MagentaONE απευθύνεται σε όλους τους οικιακούς πελάτες της εταιρείας, οικογένειες, νέους, αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, και για πρώτη φορά, συνδέει τα τηλεπικοινωνιακά και τα μη τηλεπικοινωνιακά προϊόντα: σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση και έξυπνο σπίτι.
Το case study της Τ-Mobile, ο γκουρού COO και τι φέρνει στην Ελλάδα η ενσωμάτωση της Cosmote στον όμιλο Telekom
Η επίσκεψη στην έδρα της T-Mobile US στο Seattle των Ηνωμένων Πολιτειών πραγματικά αποτελεί εμπειρία για κάποιον που θέλει να γνωρίσει τον όμιλο Telekom του οποίου μέλος είναι ο ΟΤΕ και του οποίου η συμβολή στις οικονομικές επιδόσεις της TELEKOM είναι η τρίτη ισχυρότερη διεθνώς, μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.

Case study

Οι ΗΠΑ όμως αποτελούν case study για το πως μια εταιρία βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας μπορεί να κάνει ένα ισχυρό turn around και να γίνει πρωταγωνίστρια της αγοράς.
Με έδρα το Bellevue στο Seattle της πολιτείας της Washington, η T Mobile US σήμερα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μέσα σε περίπου μία δεκαετία, κατάφερε να φτάσει κοντά στην κορυφή, χάρη στην τολμηρή της στρατηγική, και την επένδυσή της στην καινοτομία.
Σήμερα προσφέρει το μεγαλύτερο, ταχύτερο και πιο βραβευμένο 5G δίκτυο στη χώρα.
Λειτουργεί υπό το παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand “T” του ομίλου TELEKOM, του οποίου είναι μέλος από το 2001.
Εξυπηρετεί περίπου 130 εκατομμύρια πελάτες παρέχοντας πέραν την κινητής τηλεφωνίας λύσεις για σταθερό internet υψηλών ταχυτήτων που βασίζονται στο 5G δίκτυό της (Fixed Wireless Access), ενώ λειτουργεί και ως δίκτυο υποδοχής για διάφορους εικονικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας (MVNOs).

Η μεγαλύτερη του ομίλου

Η T-Mobile US έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις οικονομικές επιδόσεις της TELEKOM συγκριτικά με τις υπόλοιπες εταιρείες (NatCos) του Ομίλου καθώς το 70% των εσόδων του προέρχεται από την Αμερική.
Η T-Mobile US έχει αποτελέσει επίσης βασικό μοχλό για την καθιέρωση του brand «T» ως του κορυφαίου τηλεπικοινωνιακού brand παγκοσμίως, στο ίδιο επίπεδο με κολοσσούς όπως η Apple και η Microsoft.
Καθοριστική για τη σημερινή επιτυχημένη πορεία της T-Mobile US υπήρξε η ριζοσπαστική στρατηγική "Un-carrier", που παρουσιάστηκε από την εταιρεία το 2013.
Πρόκειται μεταξύ άλλων για την κατάργηση των μακροχρόνιων συμβολαίων, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής.

Χάρη στη στρατηγική της, η T-Mobile US μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες.

Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο — γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο. 
Το 2020, η T-Mobile US ολοκλήρωσε έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προσπαθειών τη συγχώνευσή της με τον πρώην ανταγωνιστή Sprint Corp., η οποία ανήκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank.
H συγχώνευση έδωσε στην T-Mobile US πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της στο 5G και της ραγδαίας εξέλιξής της σε ηγέτη του 5G στις ΗΠΑ.
Η ανάπτυξη της εταιρείας συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile, οι οποίες διατηρούν ξεχωριστές εμπορικές επωνυμίες.

Καινοτομία

Η T-Mobile ξεχωρίζει ως ένας από τους πιο καινοτόμους παρόχους καθώς είναι από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο, που εφαρμόζουν δίκτυα ραδιοπρόσβασης με τεχνητή νοημοσύνη (AI-RAN), αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης στο δίκτυο και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες όπως η NVIDIA, το Google Cloud και η OpenAI, η T-Mobile αναβαθμίζει δυναμικά το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών. 
Παράλληλα συνεργάζεται με τη SpaceX του Elon Musk για τη δημιουργία του πρώτου διαστημικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ.

Ο … γκουρού

Η συνάντηση με τον Chief Operating Officer του ομίλου που θεωρείται ένα από μεγαλύτερα αστέρια των τηλεπικοινωνιών στον πλανήτη το Srini Gopalan, δεν μπορεί να μην σου προκαλέσει δέος
Ο κ. Gopalan, θεωρεί, στην Αμερική υπάρχουν 4 πάροχοι για πληθυσμό 340 εκατομμυρίων, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν 127 πάροχοι για μικρότερο πληθυσμό. Kαι λόγω αυτού του fragmentation, η δυνατότητα της Ευρώπης για επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι μικρότερη από αυτή της Αμερικής. 
Σύμφωνα με τον κ. Gopalan, σε αντίθεση με εκείνους που θεωρούν το ΑΙ ένα μέσο μείωσης κόστους, εκείνος πιστεύει ότι η καρδιά του ΑΙ είναι η αυτοματοποίηση των workflows ή customer journeys όπως τα χαρακτήρισε, που φέρνει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εμπειρία πελάτη. Έφερε ως παραδείγματα το predictive maintenance για το FWA, και προγράμματα AI στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο call agent γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, κι έτσι έχει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.

Θέτουμε τους κανόνες της αγοράς σε αμφισβήτηση

Αναφερόμενος στη μετάβαση της T-Mobile US από challenger σε champion ανέφερε ότι: «Είναι πιο εύκολο να είσαι challenger από το να είσαι champion.
Γιατί όταν είσαι challenger είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις.
Όταν έχεις ανέβει ήδη ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις.».
Αναλύοντας τι σημαίνει να είσαι champion, ο κ. Gopalan έφερε ως παράδειγμα το ότι η T-Mobile US αποτελεί τον μοναδικό πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G Stand-Alone.
Όπως σημειώθηκε, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως η πυροσβεστική στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιούν το δίκτυο της T-Mobile US για να ανταποκριθούν σε περιπτώσεις κρίσεων, έχοντας κατά προτεραιότητα πρόσβαση στο δίκτυο ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες (Τ-Priority).
Ερωτώμενος για το τι πρέπει να κρατήσει κανείς ως βασικά μαθήματα από το success story της T-Mobile US, ο κ. Gopalan ανέφερε δύο πράγματα: 1. όταν βάζεις τον πελάτη και τις ανάγκες του ως προτεραιότητα τότε έρχονται τα αποτελέσματα και 2. πρέπει πάντα να θέτουμε τους κανόνες της αγοράς υπό αμφισβήτηση (το un-carrier mindset)
Capture13.JPG
Η Cosmote στο AI

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 2025 η COSMOTE, ένωσε τις δυνάμεις της με τη μάρκα TELEKOM και μαζί δημιούργησαν την εμπορική μάρκα COSMOTE TELEKOM. Με την ένταξή της στο οικοσύστημα του παγκόσμιου brand TELEKOM, η COSMOTE ενισχύει τη θέση της στην αγορά και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία με το Perplexity..
Το Perplexity είναι μία AI εφαρμογή που λειτουργεί ως ψηφιακός / ΑΙ βοηθός για καθημερινές ανάγκες, όπως μετάφραση κειμένων σε πραγματικό χρόνο, λήψη απαντήσεων σε διάφορες ερωτήσεις, ενώ μπορεί ακόμα να γράφει e-mail και να συνοψίζει ή να μεταφράζει κείμενα χωρίς να χρειάζεται η εναλλαγή μεταξύ εφαρμογών και στο οποίο θα έχουν σύντομα πρόσβαση οι πελάτες της εταιρίας.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2022 στο Σαν Φρανσίσκο και σήμερα αποτελεί μια από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές αναζήτησης, παρέχοντας στον χρήστη μια τεράστια δεξαμενή διαδικτυακών πληροφοριών, οι οποίες είναι ακριβείς και επικαιροποιημένες.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι το Perplexity μπορεί να κάνει κρατήσεις σε εστιατόρια και ταξί, αγορές, παραγγελία φαγητού, να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις κ.ά.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές.
Στον τομέα της ψυχαγωγίας, η TELEKOM προχώρησε σε συνεργασία με το Netflix.
Η συνεργασία αυτή, αξιοποιείται σε αρκετές εταιρείες του Ομίλου TELEKOM, μεταξύ των οποίων και ο ΟΤΕ, καθώς το Netflix διατίθεται και μέσω της streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV.
tpMagenta
Στην Ελλάδα, επίσης η COSMOTE TELEKOM έχει ήδη διαθέσει στους πελάτες της το MagentaONE, έναν «κόσμο» προϊόντων και υπηρεσιών με πολλαπλά οφέλη για όλους.

Το MagentaONE απευθύνεται σε όλους τους οικιακούς πελάτες της εταιρείας, οικογένειες, νέους, αλλά και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, και για πρώτη φορά, συνδέει τα τηλεπικοινωνιακά και τα μη τηλεπικοινωνιακά προϊόντα: σταθερή, κινητή, τηλεόραση, παραγγελίες φαγητού, πληρωμές λογαριασμών, ασφάλιση και έξυπνο σπίτι.

Μέσω του MagentaONE ανάλογα με τις συνδέσεις που συνδυάζει, ο πελάτης κερδίζει:
• εκπτώσεις σε προγράμματα κινητής (συμβόλαια, καρτοσυμβόλαια )
• εκπτώσεις σε προγράμματα σταθερής (COSMOTE Fiber, COSMOTE 5G WiFi)
• δωρεάν λεπτά ομιλίας στα καρτοκινητά για επικοινωνία με όλα τα μέλη της οικογένειας
• επιπλέον χρηματική αξία με κάθε ανανέωση των καρτοκινητών, αλλά και επί του ποσού μηνιαίας ανανέωσης του COSMOTE Neo.

Επίσης, οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο MagentaONE μπορούν να επωφεληθούν από προσφορές που περιλαμβάνουν:

• κουπόνι 5€/μήνα για 12 μήνες για ενοικίαση ή αγορά ταινιών από το Movies Club της COSMOTE TV
• κουπόνια 5€ στο BOX σε συνεργαζόμενα καταστήματα για απεριόριστες παραγγελίες άνω των 20€
• 2% payzy cashback στην πληρωμή λογαριασμών κινητής, σταθερής, TV & ανανέωσης υπολοίπου στα καρτοκινητά μέσα από το COSMOTE App
• προνομιακή ασφάλεια περιεχομένου κατοικίας αξίας 3.000€ στο COSMOTE Insurance, μόνο με 12€/έτος
• έκπτωση 10% σε SmartHome προϊόντα από τα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και τα e-shop τους.
Επίσης, με τη δωρεάν υπηρεσία Always OnLine η COSMOTE TELEKOM προσφέρει συνεχή και αδιάλειπτη πρόσβαση στο internet στο σπίτι του πελάτη, ακόμα και αν υπάρξει διακοπή στη σταθερή σύνδεση.

Moments

Στο ίδιο πλαίσιο της εξαιρετικής εμπειρίας πελάτη, και των αποκλειστικών προνομίων, η COSMOTE TELEKOM λανσάρει το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments.
Το Magenta Moments, που έρχεται να αντικαταστήσει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων και εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών, μεταξύ των οποίων και το Perplexity, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες όπου δραστηριοποιείται η TELEKOM.
Διατίθεται μέσα από τα apps της COSMOTE TELEKOM και του WHAT’S UP.
Με το Magenta Moments οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM συλλέγουν «καρδιές» μέσα από διάφορες ενέργειες (συμμετοχή σε διαγωνισμούς, πληρωμή λογαριασμών, ανανεώσεις υπολοίπου, παραγγελίες από το ΒΟΧ, αγορές από το G App της ΓΕΡΜΑΝΟΣ, από το site του COSMOTE Insurance κ.ά.), τις οποίες μπορούν να εξαργυρώσουν σε μοναδικές εμπειρίες (συναυλίες, ταξίδια, cinema), πολυάριθμα προνόμια, προσφορές, συμμετοχές σε διαγωνισμούς, τηλεπικοινωνιακά δώρα κ.ά.
Επίσης, χάρη στο Magenta Moments, οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να έχουν 12 μήνες δωρεάν συνδρομή στο Perplexity Pro.

Ισχυρό δίκτυο

Επισημαίνεται ότι στην στην Ελλάδα, η COSMOTE TELEKOM διαθέτει τα καλύτερα δίκτυα σταθερής και κινητής βάσει ανεξάρτητων μετρήσεων, καθώς
• Η κάλυψη του δικτύου FTTH έχει ξεπεράσει ήδη τις 1.800.000 γραμμές, με στόχο να φτάσει σε 2.100.000 έως το τέλος του έτους
• Τα δίκτυα σταθερής είναι ανθεκτικότερα και λιγότερα ευάλωτα σε καιρικές συνθήκες από τα εναέρια δίκτυα.
• Το Core/Backhauling/Backbone Δίκτυο μας είναι εκτενές, στιβαρό και με τεράστια χωρητικότητα.
• Στην κινητή, η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου 5G είναι στο 99%, ενώ η κάλυψη του 5G+ (5G Stand Alone) ξεπερνά το 70%. Η COSMOTE TELEKOM είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει δίκτυο 5G+ στην Ελλάδα. 
Αξιοποιώντας την τεχνολογία Fixed Wireless Access (FWA) που στηρίζεται στο δίκτυο 5G και στο 5G+, η COSMOTE TELEKOM διαθέτει την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi, με την οποία παρέχει γρήγορο και αξιόπιστο internet στο σπίτι του πελάτη, εύκολα και γρήγορα, σε περιοχές που δεν έχει έρθει ακόμα η οπτική ίνα.
Μέσω ενός πανίσχυρου router, το δίκτυο COSMOTE 5G μετατρέπεται σε δίκτυο σταθερής, χωρίς δορυφορικά πιάτα και χωρίς το internet να επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες.
Ήδη, η υπηρεσία που λανσαρίστηκε πρόσφατα, μετρά πάνω από 12.000 πελάτες, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα θα εμπλουτιστεί και με Voice υπηρεσία, καθιστώντας τη μία ολοκληρωμένη λύση σταθερής.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης