Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μετά από παρεμβάσεις, οι μειώσεις τιμών στο βρεφικό γάλα και των απορρυπαντικών μπορεί να φτάσουν έως το 20%

Μετά από παρεμβάσεις, οι μειώσεις τιμών στο βρεφικό γάλα και των απορρυπαντικών μπορεί να φτάσουν έως το 20%
Η βιομηχανία τροφόμων φοβάται ότι οι δικές της μειώσεις θα πάνε σε αγορά προϊόντων του ανταγωνισμού
«Παγιδευμένη» στο ναρκοπέδιο της ακρίβειας παραμένει η κυβέρνηση ενώ τα τέσσερα νέα μέτρα που κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Ανάπτυξης συνθέτουν το δεύτερο  «κύμα» κατά της ακρίβειας όταν το πρώτο με τη μείωση της τιμής του -5% δεν έχει  αποδώσει σύμφωνα με τις αρχικές προσδοκίες.
Χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  Παύλος Μαρινάκης στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είπε ότι τα μέτρα  θα αξιολογηθούν άμεσα και αν χρειαστεί θα έρθουν και άλλα.  Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «είναι τόσο μεγάλη η κρίση αυτή, η εισαγόμενη κρίση, είναι τόσο επίμονη που θα χρειάζονται και A και B και C και D και E. Και δεν είναι ούτε η πρώτη παρέμβαση – ελπίζουμε να είναι η τελευταία – αλλά φαίνεται ότι χρειάζονται συνεχείς παρεμβάσεις.»

 Η αγορά προετοιμάζεται για τις νέες  συνθήκες.

Στελέχη της βιομηχανίας αφήνουν να εννοηθεί ότι οι τιμές του βρεφικού γάλακτος  μπορεί  να μειωθούν από 4 έως 6 ευρώ.
Οι σημερινές τιμές των 32,93  ευρώ  και 27,69 ευρώ  εκτιμάται ότι θα μειωθούν στα 26 και 22 ευρώ αντίστοιχα.
Τα ίδια έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο  την άνοδο των τιμών διότι η βιομηχανία  λειτουργούσε με μεικτό περιθώριο κέρδους άνω του 7% που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούσε ακόμη και  το 20%.
 
Οι  καραμπόλες μείωσης των τιμών στο βρεφικό γάλα και των απορρυπαντικών


Το δίλημμα  - φοβοςς της βιομηχανίας που έχει  στο χαρτοφυλάκιο της το βρεφικό  γάλα  όπως και άλλα  προϊόντα ευρείας κατανάλωσης είναι ότι όποιες μειώσεις προκύψουν από αυτό  το προϊόν , οι καταναλωτές  να διοχετεύσουν ότι κέρδισαν  στα αντίστοιχα δικά της προϊόντα.
Παράδειγμα  η Nestle μπορεί να φτιάξει συνδυαστικά πακέτα  με τον καφέ ή με τα δημητριακά πρωινού με σκοπό  περιορίσει τη... διαφυγή του χρήματος των 3 και  4 ευρώ από τα δικά της προϊόντα σε άλλα του ανταγωνισμού.
Πρόκειται  για καραμπόλες μείωσης τιμών μικρής εμβέλειας οι οποίες  θα αφήσουν έστω  και σε κέρματα διαθέσιμο εισόδημα σε καταναλωτές που θα το διοχετεύσουν σε  μικρο αγορές  όπως  είναι  το γάλα των αναψυκτικών της μπύρας των ζυμαρικών και άλλων προϊόντων  που χρειάζεται ένα  νοικοκυριό στην καθημερινότητά  του.
Αντίστοιχες πρακτικές θα ακολουθήσουν οι πολυεθνικοί όμιλοι  που διαχειρίζονται  τα απορρυπαντικά,  καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα,
σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
Οι παραπάνω κατηγορίες  με την εφαρμογή του μέτρου περιορισμού των προσφορών στο 30% με τη θεσμοθετημένη διατύπωση  προσδιορίζει ότι η μείωση της αρχικής τιμής ισούται κατ’ ελάχιστον με το τριάντα τοις εκατό (30%) του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων ή άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023 επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023.
Η τροπολογία ανά κατηγορία  μπορεί να φέρει  μείωση των τιμών από 9% έως 15%  όταν οι ετήσιες προσφορές για το 2023 ήταν στο 30% ή στο 50% αντίστοιχα.

Τι κερδίζει ο καταναλωτής και η αγορά των σούπερ  μάρκετ από τις μειώσεις  των τιμών    


Οι παραπάνω κατηγορίες  μπορεί να απελευθερώσουν  τουλάχιστον 10 ευρώ  στο στάδιο  της αγοράς και να ξοδευτουν στο επόμενο προϊόν  που έχουν ανάγκη.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο καλάθι αγορών ενός καταναλωτή  για τα αναγκαία δεν ξεπερνά  τα 20 ευρώ. Άρα οι  μικρές μειώσεις είναι σε θέση να τροφοδοτήσουν τις επόμενες  αγορές  μέσα στο ίδιο σούπερ μάρκετ.  
 
Ο ΣΕΒΤ  είπε το αυτονόητο στο ΒΝ: Θα εφαρμόσει τη νομοθεσία.
  

 Το BN ζήτησε από τον  Σύνδεσμο  Ελληνικών  Βιομηχανιών Τροφίμων να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα  από την εφαρμογή των μέτρων  του υπουργείου Ανάπτυξης  τα οποία  θα υλοποιηθούν μέσα στο Μάρτιο και θα είναι σε ισχύ μέχρι το Δεκέμβριο  του 2024.
 Η γενική διευθύντρια του Συνδέσμου κα  Βάσω  Παπαδημητρίου δεν μπήκε στην  ουσία  των ερωτημάτων  και αρκέστηκε μόνο να πει  ότι «Θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε απόλυτη συμφωνία με το νέο νομοθετικό πλαίσιο.»  σημειώνοντας  ότι τα Μέλη του ΣΕΒΤ συνεργάζονται διαχρονικά με τις Αρμόδιες Αρχές στα θέματα του κλάδου προς όφελος των καταναλωτών.
 Είναι  προφανές  ότι η Βιομηχανία είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει  το νέο πλαίσιο διότι σε αντίθετη περίπτωση μπορεί ο ελεγκτικός μηχανισμός να ρίξει πρόστιμο έως 2 εκατ.  ευρώ.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης