Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Σε ΤΕΡΝΑ - Intrakat η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού

Σε ΤΕΡΝΑ - Intrakat η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού
H λειτουργία και η συντήρηση των δύο τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, ανατολικού και δυτικού, μαζί με τους κάθετους άξονες, συνολικού μήκους 658 χλμ., που τα τελευταία τρία χρόνια ήταν στα χέρια της ΑΚΤΩΡ, περνούν «πακέτο» στις ΤΕΡΝΑ-Intrakat

Υπογράφηκαν λίγο πριν το κλείσιμο του 2023 οι συμβάσεις του διπλού διαγωνισμού για τη λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ. Ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τη Βόρεια Ελλάδα από άκρου εις άκρον περνά ως προς την καθημερινή του λειτουργία και συντήρηση περνά στο σχήμα ΤΕΡΝΑ-Intrakat για τα επόμενα δύο χρόνια ή τουλάχιστον μέχρι να υπογραφεί η 35ετής παραχώρηση που βάσει του σχεδιασμού του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται προ των πυλών.

Όπως ειδικά ορίσθηκε στη διακήρυξη των δύο διαγωνισμών, η συνολική προθεσμία εκτέλεσης είναι τα δύο έτη ή και νωρίτερα, εφόσον ο παραχωρησιούχος που θα αναδειχθεί από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, δεν επιθυμεί τη συνέχισή της. Σε αυτή την περίπτωση, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. καταγγέλλει εγγράφως τη σύμβαση αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕΔ.
Ειδικότερα, η λειτουργία και η συντήρηση των δύο τμημάτων του αυτοκινητόδρομου, ανατολικού και δυτικού, μαζί με τους κάθετους άξονες, συνολικού μήκους 658 χλμ., που τα τελευταία τρία χρόνια ήταν στα χέρια της ΑΚΤΩΡ, περνούν «πακέτο» στις ΤΕΡΝΑ-Intrakat. Εφόσον ολοκληρωθεί η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, διάρκειας 35 ετών, στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, που έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής από τον Αύγουστο του 2021, έναντι τιμήματος 1,496 δισ. ευρώ,

Ως προς το ανατολικό τμήμα, η σύμβαση περιλαμβάνει την τεχνική επίβλεψη και λειτουργία, τις εργασίες στοιχειώδους ή/και προληπτικής συντήρησης, καθώς και εργασίες αναβάθμισης όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των εξής τμημάτων:

  • αυτοκινητόδρομος Α2, από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ.
  • κάθετος άξονας «Α/Κ Αξιού/Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων» (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης – μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης)
  • κάθετος άξονας «Α/Κ Λαγκαδά - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα» (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά μέχρι τον Ι/Κ πριν το Συνοριακό Σταθμό Προμαχώνα
  • κάθετος άξονας «Κομοτηνή - Νυμφαία - ελληνοβουλγαρικά σύνορα» (οδικός άξονα Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Ι/Κ Κομοτηνής μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.


Αντικείμενο της δεύτερης σύμβασης για το δυτικό κομμάτι του έργου είναι η συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων του, ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων στα παρακάτω τμήματα:
αυτοκινητόδρομος Α2, από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι και τον Α/Κ 17 Κλειδίου, μήκους 289 χλμ.
κάθετο άξονα Α-29 της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας μέχρι τον Κ/Κ στη ΧΘ: 69,2, πριν το Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής.
Η συνολική αξία της σύμβασης για το ανατολικό τμήμα ανήλθε σε 57,16 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αντίστοιχα για το δυτικό σε 68,74 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης