Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η «μόνιμη» μείωση τιμής ήλθε μετά από μεγάλες αυξήσεις και τα 868 προϊόντα με -5% που δεν βρίσκεις στα super market

Η «μόνιμη» μείωση τιμής ήλθε μετά από μεγάλες αυξήσεις και τα 868 προϊόντα με -5% που δεν βρίσκεις στα super market

Ο υπουργός Κώστας  Σκρέκας...  έβαλε την ακρίβεια στο Μέγαρο Μαξίμου - Ο Σκλαβενίτης μοίρασε  9 εκατ. ευρώ  στους εργαζόμενους

 

Η ακρίβεια «έφαγε» ένα μήνα από το πρόγραμμα εξάμηνης «μόνιμης μείωσης της τιμής» του -5% όταν το σχέδιο του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα έχει ως βάση σύγκρισης των τιμών πριν την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του Σεπτεμβρίου δείχνουν μεσοσταθμική αύξηση κατά 9,4% στα τρόφιμα τον και κατά 9,9% τον Οκτώβριο.
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην καμπάνια με τη μειωμένη τιμή του -5% υπερκαλύπτεται από την αύξηση των προϊόντων με αποτέλεσμα τα προϊόντα να είναι πιο ακριβά τουλάχιστον κατά 4,9%.
Η βιομηχανία τροφίμων πρώτα ανέβασε τις τιμές και μετά έδωσε μία λίστα προϊόντων με την επισήμανση της μείωσης.
Έτσι δεν υπάρχει άμεσο όφελος για τους καταναλωτές όταν μάλιστα η λίστα περιλαμβάνει προϊόντα τα οποία μπορεί να είναι αλλά και όχι πρώτης ανάγκης.
Τα προϊόντα προέρχονται από 37 κατηγορίες και ανάμεσα τους είναι τα παγωτά το έτοιμο φαγητό ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει συμπεριληφθεί το λάδι.

Ο Κώστα Σκρέκας «χαλάει» τα Σάββατα του πρωθυπουργού.

Οι επισκέψεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε σουπερ μάρκετ για δεύτερο Σάββατο μαζί με τον υπουργό Ανάπτυξης, ερμηνεύονται ποικιλοτρόπως με στελέχη της αγοράς τροφίμων να λέει ότι η ακρίβεια είναι παρούσα τους τελευταίους 20 μήνες, την οποία διαχειρίστηκε ο ναν υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος την αντιμετώπισε με καθημερινές επισκέψεις παρακολουθώντας την πορεία του «καλαθιού του νοικοκυριού».
Η παρουσία πλέον του πρωθυπουργού και η ενεργή συμμετοχή του στο κάδρο της ακρίβειας κάνει πιο ευάλωτη την κυβέρνησή όταν οι δημοσκοπήσεις το εντοπίζουν ως το πρώτο θέμα που απασχολεί τους πολίτες.

Λιγότερα από τα μισά προϊόντα με το -5% στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Στα 868 ο αριθμός των προϊόντων που συμμετέχει στη λίστα του -5%, όπως μας ενημέρωσε το γραφείο του πρωθυπουργού μετά την πρόσφατη επίσκεψη του σε σουπερ μαρκετ στην περιοχή της λεωφόρου Αθηνών.
Οι καταναλωτές που εισέρχονται στις αλυσίδες τροφίμων για τα ψώνια βλέπουν τις χαρακτηριστικές ταμπέλες αλλά είναι αδύνατο σε ένα συνοικιακό σούπερ μάρκετ να ενταχθούν όλα τα προϊόντα διότι οι επιχειρήσεις βάζουν στα ράφια αυτά που αναζητούν οι καταναλωτές.
Στέλεχος λέει ότι δεν μπορούν να γεμίζουν τα ράφια με προϊόντα που δεν αγοράζονται από τους καταναλωτές.
Ο αριθμός των 868 προϊόντων μπορεί να ενταχθεί με περισσότερη ευκολία σε ένα υπερμαρκετ άνω των 2500 τετραγωνικών μέτρων όταν ένα συνοικιακό καταστήματα τροφίμων έχει ως ωφέλιμο χώρο που κυμαίνεται από 500 έως 700 τ.μ. τα οποία με δυσκολία βρίσκονται στην αγορά όταν ένα μέσο αντίστοιχο κατάστημα κινείται οριακά άνω των 400 τετραγωνικών μέτρων.
Οι καταναλωτές για να εντοπίσουν τα αντίστοιχα προϊόντα θα πρέπει να διοργανώσουν ένα μικρό ταξίδι πηγαίνοντας σε ένα υπερμάρκετ.
Πάντως οι τιμές … τρέχουν πιο γρήγορα από τη μόνιμη μείωση του -5% και τα οφέλη χάνονται όσο τα τρόφιμα αυξάνονται με διπλάσιο ποσοστό ενώ αν το υπουργείο Ανάπτυξης είχε σχεδιάσει τη μείωση σε προϊόντα με βάση τη ζήτηση ίσως τα αποτελέσματα να ήταν πιο άμεσα.

Ο Σκλαβενίτης μοίρασε 9 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενους.

Τέλος να σημειωθεί ότι ο όμιλος πίστωσε 300 ευρώ ανά εργαζόμενο με το συνολικό κόστος να διαμορφώνεται σε 9 εκατ. ευρώ αφού ο αριθμός των εργαζομένων αγγίζει τους 30.000. Πέρυσι είχε δώσει 200 ευρώ ανά εργαζόμενο ενώ φέτος αυξήθηκε κατά 50% σε σχέση με πέρυσι.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης