Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η βιομηχανία τροφίμων μειώνει την παραγωγή για να συγκρατήσει τις τιμές

Η βιομηχανία τροφίμων μειώνει την παραγωγή για να συγκρατήσει τις τιμές
Η  ΕΛΣΤΑΤ δεν  …ανιχνεύει τα προϊόντα με την επισήμανση του -5% με τον  πληθωρισμό να ενισχύεται
Σχετικά Άρθρα
Σε …μετωπική σύγκρουση οδεύουν οι καταναλωτές και η βιομηχανία τροφίμων ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης σε ρόλο «τροχονόμου» κραδαίνει τα πρόστιμα ως εργαλείο περιορισμού ανόδου των τιμών. Όμως τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ περνούν απαρατήρητα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου η οποία συνεχίζει να «μοιράζει» κλήσεις στη βιομηχανία τροφίμων ενώ παραβιάζει το ένα «κόκκινο» μετά το άλλο.
Η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε σούπερ μάρκετ στην περιοχή της Κερατέας υποδηλώνει την έντονη ανησυχία της κυβέρνησης του για την επιμονή του πληθωρισμού στα τρόφιμα.
Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους για την αγορά τροφίμων και η βιομηχανία τροφίμων απαντά με τη μείωση της παραγωγή της για τη διατήρηση της κερδοφορίας της.  
Ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής των τροφίμων μειώθηκε κατά 5,1% τον Σεπτέμβριο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Αντίθετα ο μέσος δείκτης παραγωγής από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2023 εμφάνισε θετικό πρόσημο κατά 3,8% αλλά το διάστημα 2021 – 2022 είχε άνοδο  κατά 5,9% το ίδιο διάστημα.
 Η  βιομηχανική παραγωγή στα τρόφιμα κατακρημνίστηκε σε διάστημα ενός μηνός έπεσε 19,8% τον Σεπτέμβριο του 2023 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023.
 
Μειώνουν την παραγωγή ενώ οι τιμές κινούνται ανοδικά.  
 
Η άνοδος του πληθωρισμού στο 3,4% τον Οκτώβριο προήλθε από επιμέρους κατηγορίες αγαθών με την ομάδα διατροφής να συμβάλει τα μέγιστα.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο δείκτης της ομάδας διατροφής και των μη αλκοολούχων ποτών ενισχύθηκε κατά 9,9% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε:  ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
Οι καταναλωτές για να τα φέρουν «βόλτα» δείχνουν την προτίμησή τους στα  προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ( PL). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η άνοδος της  ιδιωτικής ετικέτας στο φρέσκο γάλα το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της  προτίμησης των καταναλωτών ρίχνοντας στις πιο κάτω θέσεις τα επώνυμα προϊόντα. Η ζήτηση για το γάλα PL οφείλεται  στη σχετικά χαμηλή του τιμή  σε σχέση με τα επώνυμα που ξεπερνά τα 50 λεπτά του ευρώ το 1 λίτρο.    
 
 Το Υπουργείο Ανάπτυξης μετρά προϊόντα με το -5%
 
 Ξεπέρασαν τα 740 προϊόντα με τη μειωμένη τιμή του -5% και προέρχονται  από 63 εταιρείες . Ο στόχος του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα είναι ο συνολικός τους αριθμός να ξεπεράσει τα 1000 μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Ωστόσο η ΕΛΣΤΑΤ δεν είναι σε θέση  να τα ανιχνεύσει με αποτέλεσμα ο πληθωρισμός αντί να περιορίζεται – ενισχύεται έχοντας ως βασικό όχημα ανόδου την αγορά των τροφίμων. Οι διαφημιστικές καμπάνιες των σούπερ μάρκετ με τις προσφορές να φτάνουν το 50% σαρώνουν τους τηλεοπτικούς δέκτες των νοικοκυριών.
Οι τιμές των προϊόντων καλπάζουν στα ράφια των  σούπερ μάρκετ με τον υπουργό Ανάπτυξης να προαναγγέλλει νέα νομοθετική ρύθμιση με την οποία  προσδοκά να πετύχει μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι».

Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης