Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τα «προκλητικά τρικ» των Procter & Gamble και ΕΛΑΪΣ – UNILEVER για να μπουν στη καμπάνια του υπουργείου Aνάπτυξης με το -5%

Τα «προκλητικά τρικ» των Procter & Gamble και ΕΛΑΪΣ – UNILEVER για να μπουν στη καμπάνια του υπουργείου Aνάπτυξης με το -5%
Οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι συμμετέχουν σχεδόν στο 30% της νέας λίστας που διαμορφώθηκε από όλη την αγορά με το συνολικό τους αριθμό να φτάνει τα 598 προϊόντα
Σχετικά Άρθρα
Με τη «δεύτερη ομάδα» κατέβηκαν οι πολυεθνικοί όμιλοι στη μόνιμη μείωση της τιμής κατά -5%.
Η Procter & Gamble έβαλε σε ένα προϊόν μείωση 10% και η ΕΛΑΪΣ – UNILEVER έδωσε - 20% σε τρεις κωδικούς καθαριότητας για το σπίτι.
Το υπουργείο Ανάπτυξης δεν έβαλε κάποια κριτήρια στην επιλογή των προϊόντων με αποτέλεσμα οι διευθύνσεις marketing να βάζουν στη λίστα κωδικούς που πιθανόν να θέλουν …βοήθεια για να βρεθούν στο καλάθι των καταναλωτών.
Οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι συμμετέχουν σχεδόν στο 30% της νέας λίστας που διαμορφώθηκε από όλη την αγορά με το συνολικό τους αριθμό να φτάνει τα 598 προϊόντα.
Η ΕΛΑΪΣ – UNILEVER ακόμη έβαλε τρείς κωδικούς με παγωτά ΕΒΓΑ τα οποία συμπληρώνουν την λίστα αλλά όλοι γνωρίζουν ότι τα παγωτά το Χειμώνα δεν είναι μέσα στις προτεραιότητες των καταναλωτών
Η Procter & Gamble, έχει βάλει στη λίστα προϊόντα προσωπική υγιεινής, προϊόντα καθαριότητας και οικιακής φροντίδας και Βρεφικά και παιδικά είδη όπως είναι τα PAMPERS, τα οποία να σημειωθεί ήταν πάντα σε προσφορά από τη μία εβδομάδα στην άλλη και από τη μία αλυσίδα στη άλλη.

Το -5% για προϊόντα δεύτερης και τρίτης γραμμής είναι λίγο ως ποσοστό

Πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης «κατέβηκε» να «παίξει» με τους κολοσσούς και τους εγχώριους παίκτες της βιομηχανίας τροφίμων αλλά τους έδωσε πλήρη ελευθερία των κινήσεων ζητώντας απλά το -5% για διάστημα έξι μηνών.
Από την …απαίτηση του υπουργείου λείπει η ιεράρχηση των προϊόντων με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών.

Φωτιά οι λιανικές τιμές των πολυεθνικών

Επιπλέον οι «τιμωρημένες» πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά δεν έχουν μπει στον κόπο να εξηγήσουν οι τρέχουσες λιανικές τιμές που χρεώνει τα ελληνικά νοικοκυριά είναι υψηλότερες σε σχέση με τα νοικοκυριά άλλων ευρωπαϊκών χωρών;
Τα στοιχεία που τίθεται στη δημοσιότητα λένε ότι η σκόνη πλυντηρίου 45 πλύσεων πωλείται προς 0,32 ευρώ/τμχ. η οποία έχει απόκλιση από τη φθηνότερη χώρα της ΕΕ κατά 170%.
Σκόνη πλυντηρίου 67 πλύσεων πωλείται προς 0,31 ευρώ/τμχ η απόκλιση από τη φθηνότερη χώρα της ΕΕ κατά 160%.
Τα παραδείγματα δεν έχουν τέλος αλλά οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι τηρούν σιγή ιχθύος διότι δεν θέλουν να μπουν σε μία αντιπαράθεση.
Εύκολα όμως προκύπτει το συμπέρασμα ότι η μείωση του -5% είναι… σταγόνα στον Ωκεανό αφού για την εγχώρια αγορά αφού οι τιμές είναι υψηλότερες σε σχέση με τις χώρες της Ε.Ε.

Οι προσφορές δίνουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές

Τα απορρυπαντικά βέβαια απουσιάζουν από τη λίστα αλλά είναι στη λίστα των προσφορών.
Το ARIEL της Procter & Gamble με 70 μεζούρες μετά την προσφορά των 10,40 ευρώ η τελική λιανική το τιμή διαμορφώνεται στα 15,55 ευρώ ενώ χωρίς την προσφορά θα ήταν στα 25,95 ευρώ , αντίστοιχες προσφορές γίνονται σε κωδικούς απορρυπαντικών.
Ο καταναλωτής με τα δύο συγκρίσιμα στοιχεία που έχει, είναι προτιμότερες οι προσφορές από τη «μόνιμη» μείωση του -5% μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Το απορρυπαντικό με την στρατηγική του υπουργείου η τιμή του θα έπεφτε κάτω από τα 24 ευρώ ενώ με τη προσφορά η τιμή του είναι κάτω από τα 16 ευρώ όταν η αρχική τιμή πώλησης είναι τα 25,95 ευρώ.

Στο 2,5% οι κωδικοί με το -5% σε σύνολο 25.000 κωδικών

Ο όγκος των προσφερόμενων προϊόντων των 598 κωδικών μπορεί να είναι πιο ψηλά από το αρχικό στόχο του υπουργείου Ανάπτυξης αλλά ο συνολικός τους αριθμός είναι μικρός όταν ένα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς έχει προς πώληση περισσότερους από 20.000 κωδικούς και τα Hypermarket μπορεί να διαθέτουν 40.000 κωδικούς.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης