Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αττική Οδός: Προσφορές άνω των 2 δισ. ευρώ και μονοψήφια απόδοση ιδίων κεφαλαίων - Ποιο το παρασκήνιο;

Αττική Οδός: Προσφορές άνω των 2 δισ. ευρώ και μονοψήφια απόδοση ιδίων κεφαλαίων - Ποιο το παρασκήνιο;
Η τελευταία αλλαγή της αναπροσαρμογής των διοδίων στην πενταετία έφερε ουσιαστικά και το ενδιαφέρον διεθνών operators αυτοκινητοδρόμων
Προσφορές οι οποίες θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ εκτιμούν τραπεζικές πηγές για την Αττική Οδό, την οποία διεκδικούν έξι επενδυτικά ελληνικά και διεθνή σχήματα.
Μάλιστα, για τις προσφορές οι οποίες δεν έχουν αποσφραγιστεί επισήμως μεταδίδεται ότι, τουλάχιστον τρεις βρίσκονται κοντά, εξέλιξη η οποία ενδέχεται να οδηγήσει σε βελτιωτικές προσφορές προς το ΤΑΙΠΕΔ εφόσον η απόσταση του πλειοδότη και των επόμενων προσφορών ανέλθει στο 5%.

Η 25ετης παραχώρηση της Αττικής Οδού, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναμένεται να προσφέρει στους νικητές μονοψήφια απόδοση ίδιων κεφαλαίων – τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια – καθώς μετά την πενταετία προβλέπεται μια αναπροσαρμογή του τιμήματος των διοδίων, ανάλογα και με τις ροές κυκλοφορίας.
Η τελευταία αλλαγή της αναπροσαρμογής των διοδίων στην πενταετία έφερε ουσιαστικά και το ενδιαφέρον διεθνών operators αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι αποδέχθηκαν αρχικά τα χαμηλότερα διόδια καθώς γνωρίζουν ότι, δεν μπορούν να λειτουργήσουν εφόσον δεν υφίστανται αφενός κοινωνική αποδοχή και αφετέρου επενδύσεις.
Σε μια περίοδο, όμως, που δεν υπάρχουν αντίστοιχες παραχωρήσεις πανευρωπαϊκά, η Αττική οδός αναμένεται να προσφέρει τελικά υψηλότερες αποδόσεις καθώς σύμφωνα με αρμόδιο τραπεζικό στέλεχος ο δανεισμός προς τους επενδυτές θα πραγματοποιηθεί μ ένα “ανταγωνιστικό” επιτόκιο, το οποίο αποτελεί και το “κλειδί” για την επίτευξη των αποδόσεων.
Αντίθετα, στην Ευρώπη, σε έργα που δεν υπάρχουν σταθερά έσοδα τα υψηλά επιτόκια, αλλά και οι υψηλότερες αποδόσεις κεφαλαίων που ζητούν οι επενδυτές αποτρέπουν την πραγματοποίηση συμφωνιών και εξαγορών.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2023, ο κύκλο εργασιών της Αττικής Οδού ανήλθε σε 104 εκατ. ευρώ από 94,2 εκατ. ευρώ το 2022, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 54,4 εκατ. ευρώ από 35,7 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 42,2 εκατ. ευρώ από 27,5 εκατ. ευρώ το 2022.
O τραπεζικός δανεισμός είναι μηδενικός ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονται σε 175 εκατ. ευρώ.
Η Αττική οδός, όμως, αποδίδει ετησίως προμερίσματα και μερίσματα τα οποία αποτελούν και το ισχυρό δέλεαρ για τους επενδυτές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, η υφιστάμενη κοινοπραξία θα εισπράττει μερίσματα μέχρι το 2025.

Οι διεκδικητές

Τα επενδυτικά σχήματα τα οποία διεκδικούν το 25ετες “ομόλογο” είναι η υφιστάμενη κοινοπραξία
Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ – Μeridiam (Γαλλία ),
η Ισπανική διαχειρίστρια αυτοκινητοδρόμων Abertis (η οποία έχει δηλώσει ότι θα παραχωρήσει ποσοστό σε Έλληνα τοπικό εταίρο εφόσον κερδίσει),
η ελληνική κατασκευαστική Γεκ- Τέρνα,
η κοινοπραξία Βrisa – Autoestradas de Portugal – Rubicone (Πορτογαλία) – Iντρακάτ,
η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie - Fincop (Δημ. Κοπελούζος), και
η κοινοπραξία Vinci (Γαλλία) - Μυτιληναίος.


Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης