Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Oι 5 βασικοί μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού (17/7) - Φαβορί Macquarie - όμιλος Κοπελούζου

Oι 5 βασικοί μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού (17/7) - Φαβορί Macquarie - όμιλος Κοπελούζου
Τα έσοδα της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένονται γύρω από τα 2 δισ. ευρώ
Σχετικά Άρθρα
Με ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον μπαίνει στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Με οκτώ ενδιαφερόμενα σχήματα να έχουν κόψει το νήμα του αρχικού ενδιαφέροντος και πλήθος επιχειρηματικών ζυμώσεων στο ενδιάμεσο διάστημα, φαίνεται πως η ώρα της κρίσεως έχει φτάσει. Μετά από μία καθυστέρηση λόγω εκλογών που μέτρησε τουλάχιστον δύο μήνες, εκτιμάται πως περισσότεροι από 5 μνηστήρες θα δώσουν το «παρών» στις 17 Ιουλίου.
Το διάστημα κατά το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να προχωρήσουν σε μετοχικές αλλαγές παρήλθε και παρότι τα αιτήματα παράτασης δεν έχουν σταματήσει, λίγο πολύ το παζλ το παζλ των ενδιαφερομένων έχει σχηματοποιηθεί. Στη μάχη αναμένεται να ριχτούν όλοι οι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, που ως επί το πλείστον συμμαχούν με διεθνείς παίκτες.
Ειδικότερα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που με την προσθήκη και της Εγνατίας Οδού αποτελεί τον κυρίαρχο στον παιχνίδι των οδικών παραχωρήσεων, αναμένεται να κάνει αυτόνομη κάθοδο, δηλαδή χωρίς τη First Sentier που συμπλήρωνε αρχικώς το σχήμα.
Την ίδια στιγμή, η Intrakat, ο νέος ανερχόμενος παίκτης των κατασκευών μετά την απόκτηση και της ΑΚΤΩΡ -μένει η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού- μπορεί να μπήκε αργότερα στην κούρσα όμως, όπως πρόσφατα ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μετά από διαπραγματεύσεις με την ισπανική Brisa, το ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία με την οποία διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ανέβηκε σε 49% έναντι 30% που όριζε η αρχική συμφωνία.
Οι σημερινοί παραχωρησιούχοι δεν θα λείπουν φυσικά από τη διαδικασία, έτσι οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ συμμαχούν με τη γαλλική Meridiam (αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον με την επίσης γαλλική ADRIAN INFRASTRUCTURE). Ενώ και ο Όμιλος Μυτιληναίου συνεργάζεται με έναν έμπειρο στα ελληνικά πράγματα παίκτη, τη γαλλική VINCI. Την ελληνική πεντάδα συμπληρώνει ο Όμιλος Κοπελούζου, μέσω της FINCOP INFRASTRUCTURE με την αυστραλιανή με την αυστραλιανή Macquarie Asset Management Motorway Holdings, που οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αποτελεί και μια υπολογίσιμη δύναμη.
Τα έσοδα της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένονται γύρω από τα 2 δισ. ευρώ. Σε αυτό συμβάλλουν οι εξαιρετικά καλές επιδόσεις του αυτοκινητόδρομου σε όρους κυκλοφορίας που έχει ήδη ξεπεράσει κατά περίπου 10% τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι νέες επεκτάσεις που σχεδιάζονται θα φέρουν και νέα δεδομένα.

Άνοιγμα προσφορών

Αναλόγως του όγκου των φακέλων που θα πρέπει να μελετηθούν, είναι εφικτό το άνοιγμα των προσφορών να γίνει εντός του καλοκαιριού. Ορόσημο που θα είναι σημαντικό προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες που θα φέρουν τη νέα 25ετή παραχώρηση πάνω στη λήξη της υφιστάμενης η οποία τοποθετείται στον Οκτώβριο του 2024.
Βεβαίως για έναν τόσο μεγάλο διαγωνισμό, δεν είναι απίθανο να προκύψουν αντιδικίες μεταξύ των συμμετεχόντων, όπως έχουμε δει πολλάκις στο παρελθόν. Αυτό θα σημάνει βεβαίως καθυστερήσεις. Επιδίωξη παρόλα αυτά του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων είναι να «τρέξουν» οι διαδικασίες ώστε να μην χρειαστεί καμία παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, καθώς αυτό θα δώσει και ένα θετικό σήμα στους επενδυτές τόσο για το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και για τη χώρα εν γένει.

Διαβάστε περισσότερα στο www.worldenergynews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης