Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Γιατί θα επιδιώξει μεγαλύτερες αποδόσεις ο ΟΠΑΠ και στο επίγειο δίκτυο μετά την επιτυχία στο διαδικτυακό στοίχημα

Γιατί θα επιδιώξει μεγαλύτερες αποδόσεις ο ΟΠΑΠ και στο επίγειο δίκτυο μετά την επιτυχία στο διαδικτυακό στοίχημα
Τι δείχνει το πρώτο δίμηνο στα ακαθάριστα έσοδα
Σχετικά Άρθρα
Η τριπλάσια αύξηση των ακαθάριστων εσόδων στο διαδικτυακό στοίχημα σε σχέση με το επίγειο και η κυριαρχία του ΟΠΑΠ στο διαδικτυακό στοίχημα με συνολικό μερίδιο αγοράς στο 54% (48,5% Kaizen + 6,5% OΠΑΠ) εκ των πραγμάτων, θα στρέψει τον Οργανισμό στην βελτιστοποίηση του επίγειου δικτύου καταστημάτων, από πλευράς εσόδων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εποπτείας και ελέγχου παιγνίων ( ΕΕΕΠ ), για το πρώτο δίμηνο του 2023, τα ακαθάριστα έσοδα ( Gross gaming revenue ) από το επίγειο δίκτυο καταστημάτων ( ΟΠΑΠ – VLT ) αυξήθηκαν κατά 8,1% σε 227 εκατ. ευρώ, έναντι 209 εκατ. ευρώ. Συνολικά, εαν προστεθούν τα λαχεία και ο Ιππόδρομος τα ακαθάριστα έσοδα ανήλθαν σε 251,3 εκατ. ευρώ., έναντι 231,9 εκατ. ευρώ το 2022. (άνοδος 8,3%)
Την ίδια περίοδο, με βάση τα στοιχεία της ΕΕΕΠ τα ακαθάριστα έσοδα των διαδικτυακών εταιρειών ανήλθαν σε 144,5 εκατ. ευρώ, έναντι 116,4 εκατ. ευρώ (24,1%), εκ των οποίων όπως προαναφέρθηκε πάνω από το 50% ανήκει σε εταιρείες του ΟΠΑΠ, ενώ δεύτερη κατατάσσεται η Novibet με 13% και η Βet365 με 12,5%.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα στοιχεία τα ακαθάριστα έσοδα από τα φρουτάκια VLT για το 2022 ανήλθαν σε 319,7 εκατ. ευρώ πλησιάζοντας το Πάμε στοίχημα το οποίο εμφάνισε GGR ύψους 349,5 εκατ. ευρώ, από 266,9 εκατ. ευρώ το 2021.
Με άλλα λόγια τα VLT συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των ακαθάριστων εσόδων, γεγονός που αποτελεί ένα επιπρόσθετο λόγο προκειμένου να στραφεί περισσότερο ο ΟΠΑΠ σε μια ανανέωση των καταστημάτων στο επίγειο δίκτυο.

Ο νόμος του V. Pareto 80%-20%

Στο επίγειο δίκτυο του ΟΠΑΠ (περί τα 4.500 καταστήματα) λειτουργεί - όπως σε όλα τα δίκτυα πωλήσεων ο νόμος του Ιταλού μαθηματικού σύμφωνα με τον οποίο, το 80% του τζίρου προέχεται από το 20% των καταστημάτων, τα οποία παρέχουν είτε αυξημένο τζίρο από το Πάμε στοίχημα, Κινο, τζοκερ κ.α, είτε παρέχουν το σύνολο των παιγνίων ( VLT’s, μηχανήματα ).
Στην περίπτωση του ΟΠΑΠ, ο νόμος έχει εφαρμογή με ένα υψηλότερο ποσοστό, καθώς σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις περίπου από τα 1.200 καταστήματα προέρχεται το 80% των εσόδων.
Γι αυτό, άλλωστε η διοίκηση του ΟΠΑΠ προωθεί συνεχώς την αναβάθμιση των ψηφιακών δυνατοτήτων των καταστημάτων του δικτύου.
Η εκρηκτική, όμως, αύξηση των εσόδων από το διαδίκτυο θα αναγκάζει ολοένα και περισσότερο τον ΟΠΑΠ να στραφεί περισσότερο και στο επίγειο δίκτυο προωθώντας αλλαγές προκειμένου να επέλθει μια ισορροπία στα μεγέθη.
Το ζήτημα, λοιπόν, είναι τι είδους αλλαγές θα επιδιώξει ο ΟΠΑΠ.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης