Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Jumbo: Ο έλεγχος τιμών φέρνει υπερδιπλάσιες πωλήσεις έναντι των προβλέψεων

Jumbo: Ο έλεγχος τιμών φέρνει υπερδιπλάσιες πωλήσεις έναντι των προβλέψεων
Σε αναθεώρηση των προβλέψεων της για το σύνολο του έτους οδεύει η Jumbo καθώς οι συντηρητικές εκτιμήσεις για άνοδο 2-5% στις πωλήσεις ήδη έχουν ξεπεραστεί στο πρώτο οκτάμηνο.

Η "Jumbo στρατηγική" όχι μόνο κερδίζει τον πληθωρισμό, τις ακριβές μεταφορές, την ενέργεια αλλά περιορίζει και τις συνέπειες της ξέφρενης ανόδου του δολαρίου έναντι του ευρώ. 
Συγκριμένα, το 8άμηνο του 2022, η αύξηση των πωλήσεων του ομίλου ήταν υπερδιπλάσια των προβλέψεων καθώς διαμορφώθηκε κατά 11% και είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής της Jumbo της αναζήτησης και νέων προμηθευτών – πέραν της Κίνας –αλλά και της διαφορετικής κατανομής προϊόντων στα καταστήματα.
Πως, όμως, ο βιομήχανος της χαράς και ιδρυτής της Jumbo καταφέρνει να υπερσκελίζει τις αυξήσεις του πληθωρισμού και των μεταφορών στα πωλούμενα προϊόντα;
Όπως θα δούμε, ο έλεγχος των τιμών ή η καλύτερη σχέση τιμής και ποιότητας και ο αποκλεισμός των ακριβότερων προϊόντων– φέρνει τις αυξημένες πωλήσεις.
To πρωταρχικό στοιχείο της οργάνωσης του ομίλου προϋποθέτει πως τα προϊόντα είναι πάντοτε διαθέσιμα στην ώρα τους στο δίκτυο καταστημάτων ανάλογα με την περίοδο, γεγονός που σημαίνει π.χ ότι οι προμήθειες για την τρέχουσα σχολική περίοδο έχουν γίνει μήνες πριν και φυσικά σε χαμηλότερες τιμές από τις τρέχουσες.
Το κύριο, όμως, στοιχείο της επικράτησης της Jumbo στις λιανικές πωλήσεις είναι οι ίδιες οι τιμές.

Είναι τέτοια η εμμονή που έχει ο κ. Βακάκης με την τιμή κάθε προϊόντος, ώστε λέγεται πως εξεμάνη όταν διαπίστωσε ότι, ένα πακέτο καραμέλες ξένης πολυεθνικής πωλούνταν με φθηνότερη τιμή σε σύγκριση αυτή του δικτύου της Jumbo.

Αν μπορούσε δηλαδή ο οποιοσδήποτε να έχει φθηνότερες τιμές από την εισηγμένη η οποία κάνει μαζικές αγορές προϊόντων τότε απλά το μοντέλο της εταιρείας δεν θα λειτουργούσε. αυτή η απλή συλλογιστική επεκτείνεται σε κάθε προϊόν και φέρνει εκτός από τις πωλήσεις και τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Όταν λοιπόν υπάρχει τέτοιος εξονυχιστικός έλεγχος στις τιμές και ταυτόχρονα τα καταστήματα προμηθεύονται αυθημερόν τα προϊόντα από τις αποθήκες μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού συστήματος, τότε έρχεται το επιθυμητό αποτέλεσμα για την εταιρεία.

Η συμμαχία με την Ισραηλινή Fox Vizel

Στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου στις 19 Σεπτεμβρίου, θα γίνει γνωστό επίσης για το αν ξεκίνησαν οι πρώτες παραγγελίες από την έναρξη της συνεργασίας με την Ισραηλινή Fox Vizel η οποία αναμενόταν να λειτουργήσει τα πρώτα καταστήματα franchize στο Ισραήλ με την επωνυμία Jumbo.
Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο βασικός μέτοχος κατά την γενική συνέλευση οι πρώτες παραγγελίες αναμένονταν να τοποθετηθούν τον Αύγουστο.
Αυτή η συνεργασία εκτιμάται ότι, θα λειτουργήσει και ως αντίβαρο σε όποιες πιέσεις δέχεται η αλυσίδα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σ ότι αφορά τις πωλήσεις της μητρικής εταιρείας, στο οκτάμηνο στην Ελλάδα, οι πωλήσεις- δίχως τις ενδοεταιρικές συναλλαγές - ήταν αυξημένες κατά 16%, στην Κύπρο σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος με 23% ενώ στην Βουλγαρία οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 1% και στην Ρουμανία οριακή πτώση -1%.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης