Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Lavazza: Έσοδα 2,3 δισ. ευρώ το 2021 - Ετήσια αύξηση κατά 11%

Lavazza: Έσοδα 2,3 δισ. ευρώ το 2021 - Ετήσια αύξηση κατά 11%

Σημαντικά αποτελέσματα που αποδεικνύουν τη σταθερότητα του Ομίλου, παράγοντας κλειδί για την αντιμετώπιση ενός 2022 που χαρακτηρίζεται από ένα σύνθετο μακροοικονομικό σενάριο

Ο Όμιλος Lavazza παρουσίασε τα αποτελέσματά του για το οικονομικό έτος 2021, στα οποία ανέφερε κύκλο εργασιών 2,308 δισ. ευρώ, με βασικούς οικονομικούς δείκτες σε άνοδο και θετικό μείγμα καναλιών και προϊόντων.
Το μακροοικονομικό σενάριο το 2022 φαίνεται ότι θα είναι περίπλοκο, λόγω αφενός της πανδημίας του Covid-19 και αφετέρου μιας πληθωριστικής δίνης που ανεβάζει το κόστος των πρώτων υλών.
Το 2021 ξεκίνησε μια ιδιαίτερα ταραχώδης περίοδος για όλα τα αγαθά και, στον αγροτικό τομέα, ο καφές αντιμετώπισε τις πιο σημαντικές αυξήσεις τιμών, καταγράφοντας αύξηση περίπου 80% το 2021 για τις ποικιλίες Arabica και Robusta. Οι αυξήσεις αυτές οφείλονται κυρίως σε ζητήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και σε ζημιές που προκαλούνται από καιρικά φαινόμενα που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή. Αυτοί οι παράγοντες θα έχουν αντίκτυπο στην παραγωγή του 2022, με τις προβλέψεις να υποδεικνύουν μειωμένη συγκομιδή καφέ και τη συνέχιση του πληθωριστικού περιβάλλοντος, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές του καφέ θα παραμείνουν σημαντικά υψηλότερες.
Σε αυτό το ήδη δύσκολο περιβάλλον προστίθεται το δραματικό γεωπολιτικό σενάριο, στο οποίο η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει αντίκτυπο σε πολλά μέτωπα. Εκτός από τις διεθνείς κυρώσεις και την πτώση της αξίας στο ρούβλι, οι κύριες επιπτώσεις γίνονται αισθητές στις πρώτες ύλες των οποίων η Ρωσία και η Ουκρανία είναι κορυφαίοι παραγωγοί και εξαγωγείς, όπως το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και τα μέταλλα.
Η Lavazza αποφάσισε να αναστείλει όλες τις δραστηριότητες στη Ρωσία και, λόγω ανωτέρας βίας και αδυναμίας προμήθειας των προϊόντων μας στην αγορά, αναγκάστηκε επίσης να σταματήσει προσωρινά τη διανομή στην Ουκρανία.
«Η Ομάδα και το Ίδρυμα Lavazza έχουν δεσμευτεί να βοηθήσουν όσους επλήγησαν από τον πόλεμο από την έναρξή του, τόσο κάνοντας δωρεές σε διάφορες ΜΚΟ με τις οποίες συνεργαζόμαστε εδώ και χρόνια, όσο και στέλνοντας είδη πρώτης ανάγκης σε οργανισμούς που εργάζονται να παράσχουν υποστήριξη, με την ελπίδα ότι η κατάσταση επανέλθει στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό», δήλωσε ο Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza. «Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2021 δεν είναι μόνο ένα σημαντικό ορόσημο για τον Όμιλό μας, αλλά και το εφαλτήριο για την αντιμετώπιση μιας εξαιρετικά περίπλοκης και προκλητικής χρονιάς, λόγω της αύξησης των τιμών όλων των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε – αρχικά ο πράσινος καφές, αλλά και η συσκευασία, η ενέργεια, οι μεταφορές - και οι κίνδυνοι που απορρέουν από τη δραματική τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση».
Τα αποτελέσματα του 2021 που αναφέρθηκαν από τον Όμιλο Lavazza καταδεικνύουν τη σταθερότητα της εταιρείας, την τεράστια δημοτικότητα των προϊόντων της και την παγκόσμια αναγνώριση της αξίας της επωνυμίας της. Το 2021, σε ένα οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που εξακολουθεί να επηρεάζεται από πολλές πολυπλοκότητες που προκαλούνται από την έκτακτη υγειονομική κρίση του Covid-19, ο Όμιλος ανέφερε ανάπτυξη του κύκλου εργασιών άνω των 2,3 δισ. ευρώ για πρώτη φορά και βελτιωμένα αποτελέσματα σε όλα τα κανάλια και τις γεωγραφικές περιοχές.
Το 2021, ο Όμιλος ανέφερε έσοδα αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2020, ενώ η Καθαρή Δημοσιονομική Θέση είναι θετική στα 283 εκατ. ευρώ με τις λειτουργικές ταμειακές ροές να ανέρχονται σε 203 εκατ. ευρώ, βελτιωμένες σε σχέση με το 2020 (125 εκατ. ευρώ) επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική απόδοση του Ομίλου. 
Οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης είναι πρώτα απ' όλα η ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι "Out Of Home" (επιστροφή στο 80% της αξίας που αναφέρθηκε το 2019), μετά την επιβράδυνση που προκλήθηκε από τον Covid και η σταθερή αύξηση των εσόδων στο κανάλι Home (+6,3% σε σύγκριση με 2020 και +23,8% με το 2019), παρά το γεγονός ότι οι τάσεις της αγοράς είναι παρόμοιες με τα προ-Covid επίπεδα.
Και σε γεωγραφικό επίπεδο, ο Όμιλος ανέφερε αύξηση πωλήσεων και καλές επιδόσεις σε γενικές γραμμές, τόσο σε πιο ώριμες αγορές όπως η Ιταλία (+6%) και η Γαλλία (+10%), όσο και σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική (+21% ) και η Γερμανία (+14%), μαρτυρώντας την υγεία των σημάτων του Ομίλου σε όλες τις περιοχές.
Το μείγμα προϊόντων απέφερε σημαντικά οφέλη χάρη στην ανάπτυξη του τμήματος Beans, το οποίο είναι το πιο δυναμικό στην αγορά και όπου η Lavazza αναφέρει ανάπτυξη πωλήσεων με διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο όρο της αγοράς (+16,9% Lavazza έναντι +8,5% αγοράς). Στον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τομέα Single Serve (καφετιέρα και κάψουλες), ο Όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει το αρχικό του σχέδιο για κάψουλες αλουμινίου με ουδέτερο CO2.
Το EBITDA του Ομίλου ανέρχεται σε 312 εκατ. ευρώ έναντι 253 εκατ. ευρώ το 2020 (+23,3%), με περιθώριο EBITDA 13,5%, ή σε επίπεδα προ πανδημίας του 2019, έναντι 12,1% το 2020.
Το EBIT ανέρχεται σε 163 εκατ. ευρώ έναντι 108 εκατ. ευρώ το 2020 (+50,9%), με περιθώριο EBIT 7,1%. Όπως και με το EBITDA, το περιθώριο EBIT έχει επίσης επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα (το 2019 ήταν 7,1%).
Τα καθαρά κέρδη ύψους 105 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν κατά 44% έναντι 73 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Κατά τη διάρκεια του έτους, τα εξαιρετικά αποτελέσματα της κατάστασης λογαριασμού αποτελεσμάτων και του ισολογισμού συμπληρώθηκαν από μια ισχυρότερη διεθνή παρουσία, ιδίως μέσω της Κοινοπραξίας με την Yum China για την ανάπτυξη καφετεριών στην ασιατική χώρα. Επίσης, επιβεβαιώθηκαν οι επενδύσεις σε έργα Έρευνας και Ανάπτυξης ενώ ο Όμιλος παραμένει αποφασισμένος να συνεχίσει να ενσωματώνει τα κριτήρια ESG (πολιτικά, περιβαλλοντολογικά και κοινωνικά) στο επιχειρηματικό του μοντέλο.
Η δέσμευση της Lavazza στις αξίες της περιλαμβάνει μια στρατηγική περιβαλλοντικής βιωσιμότητας που βασίζεται σε τρία επίπεδα δράσης: μέτρηση επιπτώσεων, σχέδια μείωσης και σχέδια αντιστάθμισης, τα οποία μεταφράζονται σε αγορά πιστώσεων άνθρακα με στόχο την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Πιο αναλυτικά, ο Όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει τον «Οδικό Χάρτη Αειφόρου Συσκευασίας», ο οποίος στοχεύει να καταστήσει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο συσκευασιών επαναχρησιμοποιήσιμο, ανακυκλώσιμο ή κομποστοποιήσιμο έως το 2025. Ο οδικός χάρτης καθοδηγείται από την προσέγγιση Sustainable By Design της Lavazza, η οποία στοχεύει στην εξασφάλιση μιας πιο υπεύθυνης και αποτελεσματικής χρήσης υλικών με βάση τις αρχές οικολογικού σχεδιασμού.
Το 2022, ο Όμιλος Lavazza συγκαταλέγεται και πάλι στις 100 πιο αξιόπιστες εταιρείες του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη «2022 Global RepTrak®» που δημοσιεύτηκε από την The RepTrak Company, η οποία ειδικεύεται στη μέτρηση της εταιρικής φήμης στα μάτια της κοινής γνώμης. Είναι η πέμπτη στην κατάταξη, ιταλική επιχείρηση και η μόνη εταιρεία στις 100 που εξειδικεύεται στον τομέα των ροφημάτων.
Τέλος, ο Όμιλος συνεχίζει να είναι Κορυφαίος Εργοδότης στην Ιταλία, χάρη στη συνεχή βελτίωση που επικεντρώνεται στους ανθρώπους και στη συνεχή αναζήτηση αριστείας στις διαδικασίες και τις στρατηγικές διαχείρισης ανθρώπινων πόρων.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης