Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο διαγωνισμός στα «μουλωχτά» για το Θριάσιο II και η COSCO - Αποκλείστηκε μεγάλη μερίδα ενδιαφερόμενων

Ο διαγωνισμός στα «μουλωχτά» για το Θριάσιο II και η COSCO - Αποκλείστηκε μεγάλη μερίδα ενδιαφερόμενων
Ο Παραχωρησιούχος επί της ουσίας απέκλεισε μεγάλη μερίδα ενδιαφερόμενων
Σχετικά Άρθρα

Στα «μουλωχτά» ή στα «μουγκά» βγήκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο II δύο μέρες πριν από τα Χριστούγεννα του 2021.
Ο Παραχωρησιούχος επι της ουσίας απέκλεισε μεγάλη μερίδα ενδιαφερόμενων καθώς μετά από 10 ημέρες που βγήκε στον αέρα η προκήρυξη, οι συμμετέχοντες δεν ήταν σε θέση να λάβουν πληροφορίες για τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους του διαγωνισμού .
Ο κύριος του έργου είναι η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε.» και η Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στις αρχές Δεκεμβρίου εγκρίθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή το τεύχος της προκήρυξης του διαγωνισμού αλλά δεν είχε την προβολή που ανέμενε η αγορά και οι ενδιαφερόμενοι κα η προκήρυξη είναι κάπου «κρυμμένη» στην ιστοσελίδα για δημόσιους διαγωνισμούς.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΒΝ ορισμένοι ενδιαφερόμενοι πληροφορήθηκαν το δημόσιο διαγωνισμό κατόπιν εορτής και συγκεκριμένα μετά την παρέλευση του δεκαημέρου με συνέπεια να μην έχουν πρόσβαση σε στοιχεία για τους ενδιαφερόμενους του διαγωνισμού.
Η τελευταία ημέρα εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι η Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022 και οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας που θα αναδείξει τον προτιμητέο ανάδοχο του έργου.
Στελέχη της αγοράς δεν μπορούν να κατανοήσουν με τη μυστικότητα που καλύφθηκε ένας δημόσιος διαγωνισμός αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο αγοραστής ήταν έτοιμος πριν δημοσιευθεί το τεύχος του διαγωνισμού.
Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι ο διαγωνισμός είναι φωτογραφικός για την COSCO καθώς η έκταση παραχώρησης θα συνδεθεί με εμπορικές αμαξοστοιχίες και για τους Κινέζους θα μπορεί να λειτουργεί και ως χώρος αποθήκευσης κοντέινερς.
Με βάση το Τεύχος Διακήρυξης του ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης προβλέπει ότι ο Χώρος Παραχώρησης αναμένεται να αποτελείται από τις ακόλουθες λειτουργικές ενότητες/περιοχές λειτουργίας:
Σιδηροδρομικό Σύστημα Χώρος Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (ΧΜΣΜ) Χώρος Εξυπηρέτησης Ε/Κ (ΧΕΕΚ) Χώρος Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (ΧΜΦΒ) Χώροι Μεταφόρτωσης Γενικού Φορτιού (ΧΜΓΦ), Χώρος Μεταφόρτωσης Οχημάτων (ΧΜΟ) Οδικό Σύστημα Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου (ΚΔΕ) Χώρος Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων (ΧΜΥΦ)

Άνω των 500 εκατ. ευρώ η αξία παραχώρησης

Η εκτιμώμενη αξία της Σύμβασης Παραχώρησης, υπολογιζόμενη με αντικειμενική μέθοδο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθ. 8 Ν. 4413/2016, ανέρχεται κατά προσέγγιση σε πεντακόσια εξήντα ένα εκατομμύρια σαράντα οκτώ χιλιάδες τριακόσια ογδόντα έξι ΕΥΡΩ (€ 561.048.386), μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Σύμβουλοι του Διαγωνισμού

Η Αναθέτουσα Αρχή, για τις ανάγκες του Διαγωνισμού, υποστηρίζεται από τους παρακάτω
συμβούλους: Την εταιρία Grant Thornton Ανώνυμη Εταιρία Παροχής Φορολογικών και Συμβουλευτικών Υπηρεσιών, ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο
Την εταιρία ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές ΑΕ, ως σύμβουλο οργάνωσης και
διαχείρισης. Τη δικηγορική εταιρεία Ποταμίτης-Βεκρής, ως νομικό σύμβουλο.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά όπως και νομικά πρόσωπα αλλά και κοινοπραξίες με έδρα την Ελλάδα και χώρες της Ε.Ε. Να έχουν εξειδίκευση σε αντίστοιχες δραστηριότητες. Απαιτείται η εταιρεία να έχει κύκλο εργασιών άνω των 5 εκατ. ευρώ και να έχει δημοσιοποιήσει οικονομικές καταστάσεις τα τρία τελευταία χρόνια.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης