Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Jumbo: Ένα βήμα για να «σπάσει» το ιστορικό φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ σε πωλήσεις

Jumbo:  Ένα βήμα για να «σπάσει» το ιστορικό φράγμα του 1 δισεκ. ευρώ σε πωλήσεις

Η στρατηγική για το κόστος μεταφοράς, τα νέα μέλη του ΔΣ και οι σχέσεις τους με τη ναυτιλία

Σχετικά Άρθρα

Στα τέλη του 2022 , η Jumbo, θα βρίσκεται ένα βήμα πριν “σπάσει” ένα ιστορικό φράγμα : 1 δισ. ευρώ πωλήσεις, ύστερα από έξι χρόνια συνεχούς ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή η Jumbo ο κύκλος εργασιών για το 2021 θα καταγράψει άνοδο σχεδόν 20% ( 19,87% ) σε σύγκριση με το 2020, δηλαδή οι ενοποιημένες πωλήσεις για το 2021 αναμένεται να διαμορφωθούν κοντά στα 831 εκατ. ευρώ.
O τζίρος, κατά την διοίκηση της εταιρείας, θα υπολείπεται κατά 2% από τις πωλήσεις του 2019 (847,94 εκατ. ευρώ) και πραγματοποιήθηκε παρά τις αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και την εφαρμογή των περιορισμών λειτουργίας λόγω της πανδημίας, κυρίως, σε Βουλγαρία – Ρουμανία.
Εφόσον λοιπόν η “βιομηχανία της χαράς” διατηρήσει τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης για τη νέα χρονιά, και δεν διαταραχθούν περαιτέρω οι πωλήσεις από την εφοδιαστική αλυσίδα ή την πανδημία, στα τέλη του τρέχοντος έτους η Jumbo θα προετοιμάζεται να καταγράψει ένα ιστορικό ρεκόρ.
Η ανάπτυξη της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις βαλκανικές χώρες κινήθηκε ραγδαία. Το 2016, οι ενοποιημένες πωλήσεις της Jumbo διαμορφώθηκαν μόλις σε 637,6 εκατ. ευρώ, και μέχρι τα τέλη του 2021 καταγράφεται μια σωρευτική άνοδο κατά 30,3%.
Το πέρασμα της Jumbo σε ένα μέγεθος πωλήσεων κοντά σε 1 δισ. ευρώ, εκ των πραγμάτων, απαιτεί νέα στρατηγική. Ήδη η εταιρεία, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα και την κερδοφορία της εταιρείας διαχειρίστηκε την πανδημία μέσω της αναζήτησης φθηνότερων προμηθευτών τόσο από την Ελλάδα, όσο και απο άλλες χώρες του εξωτερικού.
“Κλειδιά” της διαχείρισης ήταν φυσικά οι αποθηκευτικοί χώροι, το νέο μείγμα προϊόντων, ο επανασχεδιασμός καταστημάτων και το σύστημα διανομής προϊόντων. Το πρόβλημα, όμως, του υπερδιπλασιασμού του κόστους μεταφοράς παραμένει και τη νέα χρονιά, συνεπώς έχει ιδιαίτερη σημασία πως έχει αποφασίσει να κινηθεί ο επιχειρηματίας κ. Α. Βακάκης. Σε προσωπικό επίπεδο, ο επιχειρηματίας έχει επενδύσει στη ναυτιλία 74,6 εκατ. ευρώ μέσω του γαμπρού του κ. Π. Διαμαντίδη. Η εισηγμένη Jumbo, όμως, αποτελεί διαφορετική υπόθεση, δεδομένης της δέσμευσης πρός τους μετόχους. Άλλωστε, ο ίδιος δεν συνηθίζει ποτέ να εμπλέκεται σε τομείς τους οποίους δεν γνωρίζει καλά.

Μερίσματα 157 εκατ. ευρώ – Η νέα χρηματική διανομή

Η Έκτακτη Γενική συνέλευση των μετόχων της Jumbo στις 19 Ιανουαρίου καλείται να εγκρίνει την τρίτη κατά σειρά χρηματική διανομή από το περασμένο καλοκαίρι καθώς θα ληφθεί απόφαση για την διανομή, ύψους 52,3 εκατ. ευρώ ( έκτακτα αποθεματικά φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα των χρήσεων 2016- 2017 -2018 ). Συγκεκριμένα, στούς μετόχους θα διανεμηθεί μεικτό ποσό 0,3850 ευρώ ανά μετοχή ενω προηγουμένως είχαν διανεμηθεί 0,77 ευρώ ανά μετοχή ( μεικτό ) για τα κέρδη της χρήσης 2021. Συνολικά, η Jumbo θα έχει διανείμει 157 εκατ. ευρώ ή 1,09 ευρώ ως καθαρό ποσό ανά μετοχή, μια μερισματική απόδοση άνω του 8%.

Οι δυο νέες επιλογές για τα ανεξάρτητα μέλη στο δ.σ

Στην ίδια έκτακτη Γενική συνέλευση αναμένεται η εκλογή των δυο ανεξάρτητων μελών των κ. κ Σ. Κάουρα, Π. Πολυκάρπου. Η νέα χρηματική διανομή, αλλά και ο ορισμός των δυο ανεξάρτητων μελών ερμηνεύθηκε ως κίνηση “καλής θέλησης” του κ. Βακάκη προς τους ξένους επενδυτές, καθώς ο εις εξ αυτών διετέλεσε επι δυο δεκαετίες οικονομικός αναλυτής στην Citigroup και Deutshe bank. Ο πρώτος, όμως, από τα δυο ανεξάρτητα μέλη ο κ. Σ. Κάουρας διετέλεσε ελεγκτής και σύμβουλος επιχειρήσεων ( Grant Thornton, RSM) και από το 2014 μέχρι σήμερα είναι επικεφαλής οικονομικού τμήματος ναυτιλιακού ομίλου, έτσι αρκετοί συνδέουν την εκλογή του νέου ανεξάρτητου μέλους με μια πιθανή επέκταση της εισηγμένης στον χώρο της ναυτιλίας.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης