Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η ανατομία ενός εγκλήματος της Ελλάκτωρ στον διαγωνισμό της Εγνατίας οδού – Να εξεταστεί γιατί αποσύρθηκε η Roadis

Η ανατομία ενός εγκλήματος της Ελλάκτωρ στον διαγωνισμό της Εγνατίας οδού – Να εξεταστεί γιατί αποσύρθηκε η Roadis
Η υπόθεση βρίσκεται ήδη υπό διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού που έστειλε επιστολές σε ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίο
Σχετικά Άρθρα

Η υπόθεση παραχώρησης του μεγαλύτερου δημόσιου έργου της περιόδου, η διαχείριση της Εγνατίας οδού, αναβαθμίζεται καθώς η εξέταση της αποκτά ευρύτερη σημασία.
Πρόκειται για «την ανατομία ενός εγκλήματος» που δεν έχει γίνει ακόμα αλλά δεν θα παραμείνει για μεγάλο διάστημα στο σκοτάδι.

Η υπόθεση βρίσκεται ήδη υπό διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού που έστειλε επιστολές ζητώντας ενημέρωση από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έδωσε ένα υψηλό όπως θεωρείται από την αγορά, τίμημα και ανέλαβε το έργο αλλά και από την κοινοπραξία με επικεφαλής της Μυτιληναίος που προσέφερε πολύ χαμηλό τίμημα και απορρίφθηκε.

Ωστόσο έχει ιδιαίτερη σημασία και όσον αφορά την διασφάλιση των όρων του ανταγωνισμού να ερευνηθεί γιατί ο επικρατέστερες όπως είχε θεωρηθεί διεκδικητής η Ελλάκτωρ αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή, με δικαιολογία ότι η Roadis, μέλος της κοινοπραξίας της ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμετέχει στον διαγωνισμό.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα πρέπει να απευθύνει ερώτημα στην Roadis, που είναι μια μεγάλη διεθνής εταιρεία με δραστηριότητα στα έργα υποδομών, γιατί είκοσι μέρες πριν από την υποβολή των προτάσεων, αποσύρθηκε.
Ποιες είναι οι εξηγήσεις για την συμπεριφορά αυτή, ποιοι λόγοι την οδήγησαν στην εγκατάλειψη του έργου για το οποίο είχαν εργαστεί κατά την μακρά περίοδο προετοιμασίας που προηγήθηκε.
Ποιοι λόγοι την οδήγησαν στην επιλογή αυτή.

Επίσης θα πρέπει να διερευνηθεί ποιες ήταν οι ενέργειες της διοίκησης της Ελλάκτωρ όταν ενημερώθηκε ότι εγκαταλείπει την διαδικασία μέλος της κοινοπραξίας.
Τι έκαναν;
Με ποιους τρόπους επιχείρησαν να καλύψουν το κενό;
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ελλάκτωρ, Μπουλούτας και Ξενόφος, που όπως έχει αποκαλύψει το bankingnews.gr τοποθετήθηκαν στις θέσεις αυτές από τους επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πως αντέδρασαν στην εξέλιξη;

Δεν φάνηκε πάντως να ανησύχησαν ιδιαίτερα, παρότι η Ακτωρ συντηρούσε το οδικό δίκτυο της Εγνατίας 16 χρόνια και συνεπώς μπορούσε να υποβάλλει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική προσφορά…
Πάντως η υπόθεση του διαγωνισμού της Εγνατίας, έχει και μία ακόμα κρίσιμη λεπτομέρεια που δεν έχει ακόμα διερευνηθεί.

Στον διαγωνισμό στην αρχική φάση είχε υποβληθεί μία μόνον προσφορά από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στη συνέχεια και μετά από παρέμβαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δόθηκε τρίμηνη παράταση στην προθεσμία υποβολής των προτάσεων.
Στη φάση αυτή η Ελλάκτωρ δεν συμμετείχε επειδή αιφνιδίως χάθηκε μέλος της κοινοπραξίας και συμμετείχαν οι άλλοι δύο.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ πρόκειται για τον ίδιο διαγωνισμό που απλά παρατάθηκε η προθεσμία υποβολής προτάσεων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με έναν μαγικό τρόπο κατάφερε να αποσύρει την προσφορά που είχε υποβάλλει αρχικά και να καταθέσει δεύτερη.

Έγινε δηλαδή το πρωτοφανές, να πάρει πίσω την προσφορά της όταν ήταν η μοναδική που είχε κατατεθεί και προφανώς ήταν χαμηλή και να καταθέσει καινούργια όταν υπήρχαν κι άλλοι διεκδικητές.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλλε δύο προτάσεις στον ίδιο διαγωνισμό και τελικά κέρδισε πανηγυρικά.

Τα πολύπλοκα θέματα συχνά καταλήγουν σε απλές ερωτήσεις.
Και το ερώτημα για την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι:
Γιατί κανένας από τους υποψήφιους και ειδικά η Ελλάκτωρ δεν αντέδρασε νομικά να αποτρέψει στην ανταγωνιστική εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να υποβάλει νέα προσφορά προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα δηλαδή προσφορά που λαμβάνει υπόψη της ότι δεν θα είναι μόνη;
Αφού ο διαγωνισμός δεν ακυρώθηκε πως είναι δυνατόν οι ανταγωνιστές να μην αντιδράσουν νομικά σε αυτήν την καταφανώς παράτυπη διαδικασία που εξασφάλιζε σημαντικό πλεονέκτημα σε έναν από τους συμμετέχοντες;
Απλό ερώτημα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης