Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η κυβέρνηση βρήκε επενδυτές για τα Ναυπηγεία αλλά δεν έχει να τους δώσει καράβια να φτιάξουν!

Η κυβέρνηση βρήκε επενδυτές για τα Ναυπηγεία αλλά δεν έχει να τους δώσει καράβια να φτιάξουν!
Tο «ρουσφέτι» των επιχειρηματιών Προκοπίου και Ξενοκώστα στην κυβέρνηση
Σχετικά Άρθρα

Η αμυντική συμφωνία της Ελλάδας με την Γαλλία περιλαμβάνει την αγορά 3 +1 φρεγάτες Belh@rra και ακολουθούν 2 κορβέτες παρότι έχει αρκετά πλεονεκτήματα για τη χώρα, προκαλεί την αλλαγή των αρχικών κυβερνητικών σχεδίων για την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας που περιλαμβάνει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά
Η σχετική συμφωνία θα έρθει σύντομα στη Βουλή προς ψήφιση και θα γίνουν γνωστές όλες οι λεπτομέρειες όπως και το έργο που πρόκειται να αναλάβουν τα δύο Ναυπηγεία.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κ Ευάγγελος Μπαλογιάννης παρότι δεν έχει πλήρη γνώση της συμφωνίας για το έργο που θα αναλάβουν τα ναυπηγεία, όμως οι πρώτες πληροφορίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από τον ηλεκτρονικό και τον έντυπο Τύπο, τις αξιολογεί και λέει ότι «η συμφωνία για τις Belh@rra που θα κατασκευαστούν επί γαλλικού εδάφους είναι «ταφόπλακα» για τα ελληνικά ναυπηγεία τα οποία θα μείνουν χωρίς παραγωγική δραστηριότητα με αποτέλεσμα να χαθεί η τρέχουσα τεχνογνωσία του προσωπικού και όπως είναι αντιληπτό και φυσιολογικό δεν μπορούμε να ελπίζουμε στην επόμενη παραγγελία για να παραμείνουν εν ζωή τα ναυπηγεία.»

 Η δικαίωση του εφοπλιστή Πριόβολου για την αξία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά !!
 
Οι πρόσφατες εξελίξεις  με την επιλογή  των γαλλικών φρεγατών μπορεί να είναι μια προσωπική δικαίωση για το εφοπλιστή Πριόβολο, ο οποίος κράτησε χαμηλά των πήχη των προσδοκιών όσο και το τίμημα, αλλά έχασε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τον  εφοπλιστή Προκοπίου , ο οποίος είχε προσφέρει τίμημα υψηλότερο φθάνοντας τα 25 εκατ . ευρώ κα ανακηρύχτηκε ο κύριος ανάδοχος των ναυπηγείων
Ο εφοπλιστής Προκοπίου απέκτησε και τον τομέα του ναυπηγείου που ανήκε στη ΕΤΑΔ δίνοντας 37 εκατ. ευρώ, με το συνολικό τίμημα  να ανέλθει για τον εφοπλιστή σε 62 εκατ ευρώ.
 
 Η ONEX επιθυμούσε  η παραγγελία να αφορά  αμερικανικά  πλοία.
 
Η ONEX του Πάνου Ξενοκώστα και η εμπλοκή στα Ναυπηγεία τη Σύρου και της Ελευσίνας είχαν ως προοπτική να συμμετέχουν στο «χτίσιμο» των πλοίων που θα αποφάσιζε η κυβέρνηση. Η ζυγαριά είχε γύρει προς την αμερικανική πρόταση καθώς η Γαλλία  είχε λάβει το πακέτο ενίσχυσης της Πολεμικής Αεροπορίας με τα Rafale.
Είναι γνωστές οι λεπτομέρειες πως η κυβέρνηση κατέληξε στις γαλλικές Belh@rra αλλά αφήνουν τα ναυπηγεία χωρίς μελλοντικές κατασκευές πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό.
Πάντως η ΟΝΕΧ δεν αλλάζει τα αρχικά της σχέδια καθώς η αμερικανική κυβέρνηση χαιρέτησε τη συμφωνία της Ελλάδας με τη Γαλλία και αναμένεται να συνεχιστεί  η χρηματοδότηση της εταιρείας του Πάνου Ξενοκώστα  από την αμερικανική   κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας  προχωρά κανονικά . Προβλέπει ότι η ONEX θα αναλάβει την εξόφληση  χρέους των ναυπηγείων που θα διαμορφωθούν στα 230  εκατ. ευρώ μετά «κούρεμα» με το Δημόσιο να είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής σε ποσοστό άνω το 60%.
Αξιόπιστες πηγές λένε ότι η ΟΝΕΧ δεν επιθυμεί να «κουρέψει» τις απαιτήσεις της Τράπεζας Πειραιώς καθώς έχει υποθήκες στο Ναυπηγείο Ελευσίνας και θέλει να έρθει σε συμφωνία με τη διοίκηση της τράπεζας για την άρση της υποθήκης.
Βρέθηκαν ναυπηγεία βρήκαν  επενδυτές αλλά ξέμειναν από φρεγάτες!  
Πάντως τα ναυπηγεία  βρήκαν επενδυτές χάρη στις προσπάθειες της κυβέρνησης  και του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη αλλά οι καταιγιστικές   εξελίξεις της Γαλλίας με την Αυστραλία και η διαμάχη της γαλλικής κυβέρνησης με την κυβέρνηση των ΗΠΑ , είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να βρεθεί με τις Belh@rra και τα ναυπηγεία χωρίς φρεγάτες.
Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η «σφήνα» Προκοπίου να δώσει 62 εκατ. ευρώ με τη «φιλική» παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου, βγαίνει ένας λογαριασμός για τους ιδιώτες επενδυτές που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.
Σε πιο δυσμενής θέση είναι η ΟΝΕΧ διότι το κόστος απόκτησης είναι τετραπλάσιο από το κόστος αγοράς των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με συνέπεια να ξεκινά από δυσμενή οικονομική θέση για την προσέλκυση εμπορικών πλοίων από την ιδιωτική αγορά.

Νίκος  Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnrews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης