Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Jumbo: Υπάρχει μετοχικό καρτέλ στις δημοπρασίες; Τι συμβαίνει με τη μετοχή

Jumbo: Υπάρχει μετοχικό καρτέλ στις δημοπρασίες; Τι συμβαίνει με τη μετοχή

Η Jumbo, ανακοίνωσε για το πρώτο επτάμηνο (Ιανουάριος – Ιούλιος) αύξηση πωλήσεων 10% στην Ελλάδα ενώ διψήφια αύξηση πωλήσεων εμφάνισαν και η Κύπρος (12%) – Βουλγαρία (16%). 

Σχετικά Άρθρα

Αντιμέτωπος και με… ένα μετοχικό καρτέλ βρίσκεται ο “βιομήχανος της χαράς” κ. Απόστολος Βακάκης της Jumbo, αλλά και οι μέτοχοι της γνωστής αλυσίδας. 
Παρά τα ανοδικά κλεισίματα των τελευταίων ημέρων όσοι παρατηρούν προσεκτικότερα τις δημοπρασίες τους τελευταίους μήνες έχουν διαπιστώσει ότι, στις δημοπρασίες ενεργοποιείται ένα ιδιότυπο “καρτέλ”. 
Ο όγκος των μετοχών αλλά και ορισμένα ματσαρίσματα μετοχών - όπως λέγεται  χαρακτηριστικά - πραγματοποιούνται στο κλείσιμο της συνεδρίασης με την μετοχή να πιέζεται. 
Αίφνης, οι μετοχές της Jumbo εμφανίζουν “διαθεσιμότητα”  στο κλείσιμο της συνεδρίασης και αυτό είναι αξιοπερίεργο. 

Γιατί επιλέγεται ο χρόνος των δημοπρασιών; 

Η ερώτηση είναι βεβαίως ρητορική διότι ο καθείς αντιλαμβάνεται γιατί επιλέγεται, όπως συμβαίνει, κατά καιρούς, και σε άλλες μετοχές εισηγμένων εταιρειών. 
Όμως, στην περίπτωση της Jumbo σε αρκετές περιπτώσεις διακινούνται και ιδιαίτερα αυξημένοι όγκοι, σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των μετοχών που έχουν αλλάξει χέρια μέσα στην ημέρα. 
Επίσης, η μετοχή μπορεί να κλείνει και ανοδικά, επί της ουσίας, όμως, συντηρείται σε χαμηλά επίπεδα. 
Και σ ένα μεγαλύτερο βάθος χρόνου καταγράφει απώλειες. 
Η μετοχή χάνει περίπου 23% από τις 13 Απριλίου και το υψηλό σημείο που βρέθηκε κοντά στα 17 ευρώ. 

Το παιχνίδι με τις διαθεσιμότητες των Containers

Οι αρχικές καταγγελίες του κ. Βακάκη για τους εφοπλιστές και τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας που αυξάνουν δυσανάλογα τα κόστη στο προϊόντικό μίγμα της Jumbo, αλλά και οι κατηγορίες στο α΄τρίμηνο για “αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζονται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων”, εκ των πραγμάτων επηρέασαν την πορεία της μετοχής.

Οι αρνητικές αναφορές για τα υπέρογκα κόστη ναύλων – έως 800% -  δεν επηρεάζουν προσώρας την καθημερινή εικόνα και τις πωλήσεις οι οποίες συνεχίζουν, παρά τις δυσκολίες, να διαμορφώνονται σε διψήφια ποσοστά. 

Η Jumbo, ανακοίνωσε για το πρώτο επτάμηνο (Ιανουάριος – Ιούλιος) αύξηση πωλήσεων 10% στην Ελλάδα ενώ διψήφια αύξηση πωλήσεων εμφάνισαν και η Κύπρος (12%) – Βουλγαρία (16%). 

Επιπλέον, η ανάπτυξη του ΑΕΠ στην Ρουμανία οδηγεί σε άνοδο τζίρου 28%.

Με άλλα λόγια, η Jumbo έχει προχωρήσει σε μια μείωση των αποθεμάτων της ενώ, όπως θα δούμε, συνεχίζει να αναζητά νέες χώρες (Τουρκία, Ισραήλ) προκειμένου να  προμηθεύεται φθηνά προϊόντα τα οποία δεν θα διαταράσσουν την πάγια πολιτική της, αλλά και την χαμηλή μέση τιμή προϊόντος. 

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα (κόστος) για την Jumbo διαμορφώνεται σε υψηλότερα επίπεδα στα προϊόντα με όγκο ενώ αντίθετα στα προϊόντα με μικρότερο όγκο - που είναι περισσότερα σ ένα container - διαθέτουν χαμηλότερο έως μηδαμινό κόστος. 
To placement των μετοχών σε υψηλότερες τιμές - “Οι άνθρωποι αγοράζουν μετοχές για να κερδίσουν”
Αίσθηση είχε προκαλέσει στην αγορά (18 Μαρτίου)  η διάθεση από τον ιδιοκτήτη ενός πακέτου μετοχών (3,68% ή 5,2 εκατ. μετοχές ) έναντι τιμής 14,70 ευρώ, μ ένα σημαντικό discount έναντι της τότε χρηματιστηριακής τιμής 15,40 ευρώ. 
Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο αγοραστής ήταν εις εκ των δυο μεγάλων μετόχων της εταιρείας  Fidelity – Capital Group. 
Ο ίδιος μάλιστα είχε δηλώσει ότι πώλησε τις μετοχές για να διευθετήσει τα χρήματα για τις δυο του κόρες ενώ δικαιολόγησε την έκπτωση λέγοντας “ότι οι άνθρωποι αγοράζουν μετοχές για να βγάλουν χρήματα, όχι για να χάσουν”.
Έκτοτε, η εταιρεία προχώρησε και σε έκτακτη χρηματική διανομή 0,47 ευρώ ανά μετοχή.             

Crash test  

Οι αυξημένες εποχικές πωλήσεις του Σεπτεμβρίου, αλλά και η εικόνα των αποτελεσμάτων του εξαμήνου θα αποτελέσουν ένα πρώτο crash test για την Jumbo. 
Οι πιθανότητες, όμως, η εταιρεία να χάσει τους τωρινούς ρυθμούς πωλήσεων, αλλά και την κερδοφορία της είναι μηδαμινές έως ελάχιστες – ιδιαίτερα όταν αναμένεται αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες. 
Οι προβλέψεις αναλυτών για την χρήση 2021 κυμαίνονται μεταξύ 147-177 εκατ. κερδών, εξέλιξη η οποία θα οδηγήσει την διοίκηση να τηρήσει τον λόγο της για διανομή μερίσματος αφού πρώτα έχει διατηρήσει την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν. 
Απομένει, βεβαίως, να δικαιωθούν και οι μέτοχοι, μέχρι τότε.                            

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com 
www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης