Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

PotPan: Εξαγορές και συγχωνεύσεις έρχονται στην αγορά των έτοιμων γευμάτων

PotPan: Εξαγορές και συγχωνεύσεις έρχονται στην αγορά των έτοιμων γευμάτων
Σε ρόλο πρωταγωνίστριας η εταιρία η PotPan μετά 20 χρόνια παρουσίας στον κλάδο του έτοιμου φαγητού είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο «γεύμα» ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά

Σε ρόλο πρωταγωνίστριας η εταιρία η PotPan μετά 20 χρόνια παρουσίας στον κλάδο του έτοιμου φαγητού είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο «γεύμα» ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά καθώς το έτοιμο φαγητό κερδίζει μερίδια αγοράς και χιλιάδες καταναλωτές, οι οποίοι χάρη στο νέο τρόπο ζωής τους, απομακρύνονται από την κουζίνα τουλάχιστον τις εργάσιμες ημέρες.
Η εγχώρια αγορά ήδη βρίσκεται στο στόχαστρο Fund που επιθυμούν να πάρουν θέση στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στη διανομή φαγητού (delivery) με τις εταιρείες e food και wolt και τελευταία και η εταιρεία box της Cosmote να κυριαρχούν στην αγορά.
Ο κλάδος του έτοιμου φαγητού στον κλάδο των τροφίμων είναι μία ανερχόμενη κατηγορία όπως δείχνουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ που προσφέρουν γεύματα έτοιμα προς κατανάλωση.
Ο γενικός διευθυντής της Pot Pan κ. Κωνσταντίνος Μπινιάρης με συνέντευξη του στο ΒΝ μας βάζει στον κόσμο των έτοιμων γευμάτων καθώς η εταιρεία έχει παραγωγική δυναμικότητας έως 60.000 γεύματα την ημέρα.
Είναι δημιούργημα δύο ανθρώπων που διέγνωσαν από το 2001 και σήμερα είναι μία εταιρεία που ικανοποιεί αιτήματα εκατοντάδων πελατών στην παραγωγή γευμάτων.
Η PotPan επένδυσε σε ανθρώπινο δυναμικό δημιουργώντας μια ομάδα έτοιμη να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά στην υλοποίηση πολύπλοκων projects αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της.

Ακολουθεί η συνέντευξη του Κωνσταντίνου Μπινιάρη

Τι διακρίνατε στον συγκεκριμένο κλάδο και ποιες είναι οι προοπτικές του;

Ο κλάδος των έτοιμων γευμάτων κ έτοιμων λύσεων για την κουζίνα δείχνει booming σημεία και μεγάλες προοπτικές τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα.
Παρατηρούμε μεγάλη ανάπτυξη στα supermarket, αυξανόμενη ζήτηση από αλυσίδες εστίασης και καφέ, και μια γενικότερη αναζήτηση λύσεων στη μείωση του κόστους παραγωγής γευμάτων.
Η αγορά Food Service και Horeca Στρέφεται σε έτοιμες λύσεις υψηλής ποιότητας που εξασφαλίζουν μείωση του κόστους και έτσι στρέφονται στους εξειδικευμένους παραγωγούς για outsourcing.
Μια μεγάλη αγορά από νοσοκομεία, ξενοδοχεία προσαρμόζεται στις νέες αυτές συνθήκες και προχωράει σε outsourcing λύσεις για την κουζίνα με στόχο τη μείωση κόστους.
Στον κλάδο των έτοιμων γευμάτων η Ελλάδα για πρώτη φορά αποκτά καταναλωτικές συνήθειες που χρόνια επικρατούσαν στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα και οι διεθνείς αγορές αναζητούν πια νέα προϊόντα σε έτοιμα γεύματα βασισμένα στην Μεσογειακή διατροφή.

Πως είναι τοποθετημένη η εταιρία σας για να επωφεληθεί από αυτή την ανάπτυξη και τις προοπτικές του κλάδου;

Φέτος, η PotPan γιορτάζει 20 χρόνια λειτουργίας στον χώρο του contract catering και της παρασκευής έτοιμων γευμάτων και η εμπειρία μας, μας καθιστά πια αναμφισβήτητα ως έναν από τους leaders του κλάδου.
Η μακροχρόνια συνεργασία μας με τους πιο απαιτητικούς πελάτες τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού πιστοποιούν την αξιοπιστία και την μεγάλη τεχνογνωσία μας.
Η εταιρία λειτουργεί 3 υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής γευμάτων, με δυνατότητα ημερήσιας παραγωγής 60.000 έτοιμων γευμάτων και δυνατότητα παράλληλα και παραγωγής κι άλλων συσκευασμένων προϊόντων διατροφής.
Η επένδυσή μας στην νέα μονάδα στο Περιστέρι με εξειδίκευση στην παραγωγή σνακ και σάντουιτς μετράει ήδη έναν χρόνο επιτυχημένης λειτουργίας, εξυπηρετώντας με τα προϊόντα της μια μεγάλη γκάμα ιδιωτικών πελατών.
Συνολικά, η PotPan προσφέρει ετησίως περισσότερες από 9 εκατομμύρια μερίδες μαγειρεμένου φαγητού, με συνεχόμενη αύξηση παραγωγής και επέκταση της σε νέα προϊόντα.
Η εμπειρία της εταιρείας την καθιστά το πιο δυνατά brand name στον τομέα του B2B πωλήσεων του κλάδου παραγωγής γευμάτων, και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε μακροχρόνια με όλες τις αλυσίδες super market και τις πιο γνωστές αλυσίδες εστίασης.
Η πρόσφατη ανάπτυξη του δικού μας brandGourmetCuisineήδη βρίσκει θερμή υποδοχή στον τελικό καταναλωτή.

Υπάρχει έρευνα και ανάπτυξη σε νέα προϊόντα;

Η PotPan ανταποκρίθηκε στις δύσκολες συνθήκες και στις νέες καταναλωτικές συνήθειες που έφερε η πανδημία μέσω της έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.
Σε συνεργασία με αλυσίδες εστίασης, ανέπτυξε προϊόντα convenience όπως σνακ, πρωινά και επιδόρπια για επιχειρήσεις καφέ ή casual dining.
Επιπλέον, η εξειδικευμένη ομάδα R & D της συνεργαζόμενη με γνωστές εταιρίες τροφίμων ανέπτυξε έτοιμα προϊόντα σε σάλτσες, γεμίσεις σφολιατοειδών κλπ.για δική τους αλλά και για ευρύτερη χρήση.
Για την παραγωγή και διάθεση νέων προϊόντων διαθέτει ένα διαρκές πρόγραμμα επενδύσεων σε σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και κατάλληλες υποδομές.
Παράλληλα, με συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ολοκληρώνει επενδύσεις σε νέες μηχανές για eco-friendly συσκευασίες για τα γεύματά της.
Μέσω του προγράμματος “Ερευνώ και Καινοτομώ” σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, υλοποιεί πρόγραμμα παραγωγής γευμάτων με την υποστήριξη blockchain, μια μέθοδο που επιτρέπει ιχνηλασιμότητα στις πρώτες ύλες του τελικού προϊόντος από το αρχικό στάδιο παραγωγής.

Mπορείτε να μας σχολιάσετε λίγο την πορεία των οικονομικών στοιχείων σας και τον στρατηγικό σας σχεδιασμό της εταιρίας σας;

Η εταιρία μας καθόλη τη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας έχει βραβευτεί για τις επιδόσεις της για τους ρυθμούς ανάπτυξης και τα οικονομικά της αποτελέσματα, ως GreekBusinessChampion.
Από το 2016 η εταιρία παρουσιάζει κάθε χρόνο δυναμική ανάπτυξη, νέα projects και έτσι καταφέραμε σε μια 5ετία να 5πλασιάσουμε τις πωλήσεις και τα κέρδη μας.
Το 2020, παρά τις αντίξοες συνθήκες, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει το μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 35% που έχει πετύχει όλα τα τελευταία 5 έτη, χάρη στις συνεχείς επενδύσεις σε σύγχρονες υποδομές και στελεχιακό δυναμικό.
Ενδεικτικά, τον τελευταίο χρόνο η PotPan δημιούργησε ξανά νέες θέσεις εργασίας, με το δυναμικό της να ανέρχεται πλέον στα 240 άτομα.
Με νέους πελάτες και συνεργασίες, έπιασε τα 26 εκ. κύκλο εργασιών, διατηρώντας και τα υψηλά περιθώρια κέρδους της, γεγονός που την καθιστά μια από τις κορυφαίες στον κλάδο της.
Στόχος μας είναι τόσο η διατήρηση διψήφιου ρυθμού ανάπτυξης την επόμενη 5ετία, όσο και η διατήρηση 10% Ebitdamarginεπί των πωλήσεων.

Υπάρχουν σχέδια για εξαγορές ομοειδών εταιρειών;

Η ρευστότητα της εταιρείας, με συνεχή υποστήριξη από την λειτουργική της κερδοφορία και τις θετικές ταμειακές ροές, είναι πια σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και μεθοδικά περιμένουμε να ξεκαθαρίσει η εικόνα της αγοράς για να αξιοποιήσουμε πιθανόν ευκαιρίες μέσω εξαγορών.
Η εταιρία μας, πέραν της υλοποίησης του επιχειρηματικού πλάνου οργανικής ανάπτυξης, είναι σε θέση να αξιοποιήσει την εμπειρία της διοικητικής της ομάδας και την παραγωγική της τεχνογνωσία, ώστε να αναπτυχθεί και μέσω εξαγορών σε νέους παρεμφερείς κλάδους στο συσκευασμένο τρόφιμο.
Σε ένα τέτοιο γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον η εταιρία μας διαθέτει την κατάλληλη πλατφόρμα υποδομών ( στελεχιακή και παραγωγικών υποδομών), να παίξει καθοριστικό ρόλο και να προσφέρει συνέργειες στις αλλαγές του κλάδου της.

Ποιοί τομείς του κλάδου σας είναι αυτοί που στοχεύετε για το επόμενο διάστημα;

Οι τομείς οι οποίοι πιστεύουμε και έχουμε επενδύσει στην ανάπτυξη τους στην μετά πανδημίας εποχή είναι οι εξαγωγές.
Μετά από μια 3ετία συνεχούς παρουσίας σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις SIAL, ANUGA, Wabel Κλπ, το 2021 είναι η πρώτη χρονιά που θα φανούν οι καρποί της προσπάθειας εξαγωγικού προσανατολισμού μας, μιας κ θα ξεκινήσουν οι πρώτες μεγάλες εξαγωγές στην αγορά της Γερμανίας σε πολύ αξιόπιστο πελάτη και καινοτόμο προϊόν βασισμένο σε Ελληνική συνταγή και πρώτες ύλες.
Η εταιρία έχει εξαγωγική εμπειρία και συνεργασία στις αγορές της Γερμανίας, του Βελγίου και της Αγγλίας σε συνεργασία με γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Για την επερχόμενη τουριστική περίοδο, η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συνεργασίες με επτά νέες τουριστικές μονάδες αναλαμβάνοντας την υποστήριξη της κουζίνας τους, ιδιαίτερα σε αβέβαιες εποχές που οι αφίξεις δεν είναι προβλέψιμες.
Έχουμε ένα ευρύ δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα και μπορούμε να υποστηρίξουμε και το πιο απομακρυσμένο κατάλυμα.
Στέλνουμε γεύματα από την Μύκονο μέχρι και την Κίμωλο.
Η εταιρία μας ανέπτυξε εδώ και 1,5 χρόνο περίπου την πλατφόρμα homedeliverygourmetcuisine.
Έτσι, μέσα σε 48 ώρες από την παραγγελία παραδίδουμε ποιοτικά γεύματα σε εξαιρετικές τιμές, ελεγμένα διατροφολογικά από διαιτολόγο με διάρκεια ζωής 15 ημερών για καλύτερο διατροφικό προγραμματισμό του εβδομαδιαίου μενού.
Η ανταπόκριση ήταν καταπληκτική και μας έκανε να αναπτύξουμε περισσότερο την γκάμα μας προσφέροντας και ολοκληρωμένα εβδομαδιαία μενού αλλά και κουζίνες υπογεγραμμένες από γνωστούς σεφ.
Σύντομα θα παρουσιάσουμε την κρητική κουζίνα με πολύ ενδιαφέροντα γεύματα που συναντάμε μόνο στην Κρήτη.

Κ. Μπινιάρη φαίνεται πως ο κλάδος του τροφίμου έχει τραβήξει το ενδιαφέρον μεγάλων στρατηγικών παικτών όσο κ funds. Παρατηρείται μια τάση συγκέντρωσης του κλάδου με συγχωνεύσεις κ εξαγορές. Πως προετοιμάζεται η εταιρία σας σε αυτές τις εξελίξεις;

Το φαινόμενο αυτό είναι παγκόσμιο και αφορά πολλούς κλάδους.
Παρόλα αυτά ο κλάδος μας έχει ένα παραπάνω ενδιαφέρον μιας και υπάρχουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ελληνικό τρόφιμο με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές.
Η πανδημία επηρέασε αρνητικά πολλές επιχειρήσεις στον κλάδο μας και δημιούργησε μεγάλες προκλήσεις για το 2021.
Ένα τέτοιο περιβάλλον δημιουργεί ευκαιρίες και σε συνδυασμό με το ευνοϊκό φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο που προωθείτε, εξελίσσονται τα σχήματα και τείνουν να μεγαλώσουν με συγχωνεύσεις ή εξαγορές.
Η εταιρία μας παρακολουθεί στενά και με ενδιαφέρον τις τρέχουσες αυτές εξελίξεις του κλάδου μας, την είσοδο των funds και την τάση συγκέντρωσης της αγοράς.
Μελετάμε προσεκτικά την τοποθέτηση της εταιρείας μας στους μετασχηματισμούς αυτούς και την νέα εικόνα της αγοράς και προετοιμαζόμαστε για τις ευκαιρίες, ώστε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης