Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Καίνε» τους καταναλωτές οι αυξήσεις σε πολλά προιόντα των σούπερ μάρκετ

«Καίνε» τους καταναλωτές οι αυξήσεις σε πολλά προιόντα των σούπερ μάρκετ
Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ φέρνουν τις αυξήσεις προϊόντων στη Βουλή με σχετική ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς.
Σχετικά Άρθρα

 Ακριβότερο γίνεται το καλάθι της νοικοκυράς κοντά στα επίπεδα του 5% κατά μέσο όρο σε σχέση με πέρυσι με αποτέλεσμα πολλά βασικά είδη διατροφής να εμφανίζουν νέες υψηλότερες τιμές από 10 έως 15 λεπτά του ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις η αύξηση έχει ξεπεράσει τα 50 λεπτά ανά προϊόν.
Πρόκειται για το πρώτο κύμα ανατιμήσεών το οποίο αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες της χρονιάς.
Ανώτατο στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων που δραστηριοποιείται στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων εκτιμά ότι οι αυξήσεις θα ξεπεράσουν το 10%.
Η αιτία των ανατιμήσεων αποδίδεται στην άνοδο πρώτων υλών και των ναύλων στις μεταφορές σε διεθνές επίπεδο.
Αναφερόμενος στην εγχώρια αγορά αιτιολογεί τις αυξήσεις στην άνοδο των βασικών υλών της βιομηχανίας όπως και στην άνοδο των τιμών των υγρών καυσίμων της ενέργειας και του φυσικού αερίου. Ειδικά για τα γαλακτοκομικά προϊόντα που αξιοποιούν ως πρώτη ύλη το αιγοπρόβειο γάλα, προαναγγέλλει αυξήσεις12%.
Ειδικά στη φέτα η λιανική της τιμή θα «αγγίζει» και πιθανόν να ξεπεράσει το 10 ευρώ το κιλό στα ράφια των σουπερ μαρκετ.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι ανατιμήσεις στη φέτα προέρχονται από τα κόστη της πρώτης ύλης με τους παραγωγούς κτηνοτρόφους να λαμβάνουν τιμές έως 20% υψηλότερες σε σχέση με το 2019 για την πρώτη ύλη.
Ωστόσο οι κτηνοτρόφοι δεν καρπώθηκαν τις υψηλότερες τιμές που έλαβαν για το γάλα καθώς τα έσοδα κατευθύνθηκαν στη βιομηχανία ζωοτροφών που σημείωσαν άνοδο άνω του 10%.
Το ανώτατο στέλεχος μεγάλης γαλακτοβιομηχανίας έκανε λόγο για καραμπόλες ανατιμήσεων που θα φτάσουν στον καταναλωτή και σταδιακά θα περνούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ διότι κανένα ενδιάμεσο στάδιο δεν μπορεί να απορροφήσει πρωτογενή κόστη.

Το ίδιο υποστηρίζει ότι οι προσφορές από τη βιομηχανία προσφορών θα περιοριστούν ακόμη και να μηδενιστούν στην περίπτωση που η αλυσίδα σούπερ μάρκετ δεν επιθυμεί τη συμμετοχή της στις προσφορές
Οι ανατιμήσεις που πραγματικά εκπλήσσουν δυσάρεστα τους καταναλωτές είναι τα ηλιέλαια , σπορέλαια που οι νέες λιανικές τιμές να αυξήθηκαν έως 50%.
Στα χαρτικά για οικιακή χρήση κατά μέσο όρο ανατιμήθηκαν έως 6% , τα άλευρα κατά 10% κι άλλα προϊόντα πρώτης ανάγκης.
Οι ανατιμήσεις στον κλάδο τροφίμων αποτελούν ένα μέρος του πάζλ. Στη συνέχεια θα προστεθούν νέα κομμάτια δημιουργώντας σημαντικές πιέσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι τιμές των καυσίμων σημειώνουν άνοδο έως 12% σε σχέση με πέρυσι και ανάλογα με την πορεία των διεθνών τιμών μπορεί να εισέλθουν σε έντονα ανοδική τροχιά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ φέρνει το θέμα των αυξήσεων στη Βουλή

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία ανεβάζει τα το πολιτικό θερμόμετρο επιδιώκοντας να φέρει στο προσκήνιο την σκληρή καθημερινότητα των πολιτών φτιάχνοντας τη δική του πολιτική ατζέντα.
Πιο συγκεκριμένα 55 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με τον υπεύθυνο του τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ Αλέξης Χαρίτσης να καταθέτουν ερώτηση στη Βουλή προς τον αρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών με τίτλο «Θεατής η Κυβέρνηση στις ανεξέλεγκτες αυξήσεις τιμών ειδών πρώτης ανάγκης».
Με την ερώτησή τους ζητούν και την κατάθεση εγγράφων από τους αρμόδιους υπουργούς. Ο τομεαρχης του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτηση του, επικαλείται στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)εμφανίζουν αύξηση των τιμών τους σε επιμέρους γαλακτοκομικά είδη, στα αυγά, στα λαχανικά Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει ο Αλ. Χαρίτσης, η Κυβέρνηση δεν μπορεί να παρακολουθεί αδρανής αλλά οφείλει να λάβει μέτρα προκειμένου να μην εκτοξευτούν οι τιμές βασικών αγαθών και παράλληλα να κινήσει διαδικασίες ελέγχου μέσω των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν συγκεκριμένες επιχειρήσεις προβαίνουν σε ανεπίτρεπτες πρακτικές εναρμόνισης τιμών.
Τέλος καλούνται τα συναρμόδια Υπουργεία να δωσουν στη δημοσιότητα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών στο καλάθι του καταναλωτή από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης