Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στην τελική ευθεία για την κατασκευαστική εκκίνηση η Γραμμή 4 του Μετρό - Μέχρι το τέλος του μήνα οι υπογραφές

Στην τελική ευθεία για την κατασκευαστική εκκίνηση η Γραμμή 4 του Μετρό - Μέχρι το τέλος του μήνα οι υπογραφές
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται και οι πρόδρομες εργασίες
Σχετικά Άρθρα

Μία «ανάσα» από τις υπογραφές βρίσκεται πλέον το εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο της Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Η ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με τη σύμβαση ολοκληρώθηκε και πλέον το μόνο βήμα που χωρίζει το έργο από την κατασκευαστική του εκκίνηση είναι η υπογραφή του «χρυσού» συμβολαίου με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport, η οποία θα πραγματοποιηθεί έως το τέλος του τρέχοντος μήνα.

Οι πρόδρομες εργασίες

Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται και οι πρόδρομες εργασίες που θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι προς διευκόλυνση του βασικού έργου.
Η σχετική σύμβαση μεταξύ Αττικό Μετρό και της αναδόχου ΕΡΕΤΒΟ υπογράφηκε τον περασμένο Μάρτιο έναντι 33,5 εκατ. ευρώ.
Οι πρόδρομες εργασίες –δηλαδή, αρχαιολογικές εργασίες, μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις- προβλέπεται να διαρκέσουν 2,5 χρόνια και θα πραγματοποιηθούν σε συνολικά 25 θέσεις του έργου, ήτοι σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα.
Το βέβαιο είναι ότι ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την εμφάνιση των εργοταξίων στο κέντρο της Αθήνας έπειτα από αρκετά χρόνια, όπως φαίνεται άλλωστε και από σειρά αποφάσεων του ΥΠΥΜΕ, που δίνουν το «πράσινο φως» για την προσωρινή κατάληψη χώρων για την κατασκευή του έργου.
Στην πρώτη φάση ανάπτυξή της η Γραμμή 4 θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, φτάνοντας για πρώτη φορά σε νευραλγικά σημεία του κέντρου όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.
Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται σε περίπου 1,6 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ.
Πέρα όμως από το πρώτο τμήμα 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδή, ωριμάζει και η επέκταση της νέας Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη. Όπως ενημέρωσε ο Υπουργός, το έργο (σ.σ. επέκταση μήκους 8 χλμ. με 6 νέους σταθμούς), θα ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση. Σημειώνεται ότι η σύμβαση για την εκπόνηση των τοπογραφικών μελετών της εν λόγω επέκτασης υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021.

Φίλιππος Παναγόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης