Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου για να τρέξουν έργα 13 δισ. ευρώ

Πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου για να τρέξουν έργα 13 δισ. ευρώ

Οι κινήσεις του Υπουργείου Υποδομών και το κόστος της συμβουλευτικής υποστήριξης

Σχετικά Άρθρα

Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής συνολικού ύψους 13 δισ ευρώ, τα οποία αναμένει τόσο οι κατασκευαστικός κλάδος όσο και ο παραγωγικός ιστός της χώρας για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε προ ημερών τη δέσμευση ποσού 46,5 εκατ. ευρώ για τη δημοπράτηση του έργου με τίτλο «Συμφωνία πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου της Διοίκησης σε διαφορετικά στάδια ωρίμανσης και υλοποίησης των έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Το πακέτο εργων

Όπως σημειώνεται στην απόφαση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάρτισε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δις. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει πλήθος εμβληματικών έργων όπως μεταξύ άλλων τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τον ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης), την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνα, το βόρειο τμήμα του Ε65, τη νέα Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης (γνωστή και ως “Flyover”), παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια και αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα.
Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις για την ωρίμανση και υλοποίηση έργων, δεδομένης και της ανάγκης ταχείας απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης της Ε.Ε. καθώς και από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 (ΕΣΠΑ), απαιτείται η άμεση υποστήριξη των δομών του Υπουργείου σε όλα τα στάδια υλοποίηση των έργων του προαναφερόμενου προγράμματος.

Η ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Νσ σημειωθεί ότι προ ημερών κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος.
Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα προεπιλεγέντα σχήματα θα προχωρήσουν στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού έως τη συμβασιοποίηση του έργου. Το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Εργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας» θα έχει κατασκευαστική διάρκεια πέντε έτη και προϋπολογισμό 350 εκατ ευρώ.
Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει αναλυτικά: 1) το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη λεωφόρο Σχιστού, συνολικού μήκους 4,5 χλμ., ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, 2) την υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και 3) τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου έως το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της.

Τα πέντε σχήματα για Μεσσηνία

Παράλληλα δημοσιεύτηκε στην Διάυγεια η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών που καλεί τα 5 σχήματα που προκρίθηκαν, σε Ανταγωνιστικό Διαλόγο για το έργο Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
Οι εταιρείες που έχουν προκριθεί είναι Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Το έργο είναι 312,23 εκατ ευρώ και σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει «την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού, τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, και την επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου».
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ παράλληλα έχει αποφασιστεί η συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής του έως του ποσού των 50 εκ. ευρώ κατά μέγιστο και την ένταξη του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης