Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Υπ. Υποδομών: Βρέθηκε λύση στο έργο του φράγματος Πείρου - Παραπείρου μετά από 15 χρόνια

Υπ. Υποδομών: Βρέθηκε λύση στο έργο του φράγματος Πείρου - Παραπείρου μετά από 15 χρόνια

Η δημοπράτηση του 2005 και οι νέες εξαγγελίες

Σχετικά Άρθρα
Ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής το χαρακτήρισε «γεφύρι της Άρτας», και η αγορά ως ένα «από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της προχειρότητας, της έλλειψης σχεδιασμού αλλά και των μεγάλων εκπτώσεων με τα οποία γινόταν οι δημοπρατήσεις δημοσίων έργων στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια».

O λόγος για το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου, το οποίο η κατασκευή του έργου ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια και σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή έχει βρεθεί λύση, μετά από τόσα χρόνια που ταλαιπωρείται η περιοχή με το θέμα της ύδρευσης.

Δέσμευση 24,3 εκ ευρώ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουν ήδη δεσμευθεί 24,3 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 8,7 εκατ. τα χρηματοδοτεί το Υπουργείο για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να έχει δοθεί λύση και στο θέμα λειτουργίας και συντήρησης του έργου για 5 χρόνια.
Το έργο θα αναλάβει ιδιωτικός φορέας, αλλά όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής την τιμολογιακή πολιτική δεν θα την ασκεί ο ιδιώτης.
Να σημειωθεί ότι το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 με ανάδοχο την Μηχανική.
Το έργο ήταν αρχικού προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ και με την εκμετάλλευση των νερών του ποταμού Πείρου και του παραπόταμου του Παραπείρου, τα οποία θα διοχετεύονται στο φράγμα, αναμένεται να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης περιοχών της Πάτρας, της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρων και όλης της βορειοδυτικής και δυτικής Αχαΐας.
Στελέχη της αναδόχου εταιρείας έχουν κατά καιρούς δηλώσει ότι ο δρόμος από την αρχή που σχεδιάστηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε προβλήματα.
«Λόγω των περιορισμένων χρημάτων που είχαν δοθεί για τις απαλλοτριώσεις του δρόμου, στην μελέτη προβλέπονταν απότομες τομές στα πρανή και θα είχαμε προβλήματα με βραχοπτώσεις.
Εγινε προσπάθεια να γίνουν διορθώσεις όμως αυτό προκάλεσε καθυστερήσεις», έχουν αναφέρει στελέχη κατασκευής του έργου.
Δεν ήταν όμως μόνο αυτό το πρόβλημα.
Η εταιρεία Μηχανική, η οποία πολλές φορές στο παρελθόν κατηγορήθηκε για κακοτεχνίες, αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα και συνέπραξε με τους Ιταλούς της «GD Infrastrutture» προκειμένου να επανακάμψει στα ελληνικά κατασκευαστικά δρώμενα.

Στάσιμο

Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα το έργο να παραμείνει στάσιμο για αρκετά χρόνια.
Πλέον το Υπουργείο προωθεί την ανάληψη του έργου από ιδιωτικό φορέα, με τον Υπουργό Υποδομών να αναφέρει ότι η «σύσταση φορέα διαχείρισης και λειτουργίας είναι απαραίτητη για να έχουμε ύδρευση στην Πάτρα και απορώ πως είναι δυνατόν επί πολλά χρόνια, να τσακώνονται οι τοπικοί φορείς αν θα είναι κρατικός φορέας, αν θα είναι διαδημοτικός ή ιδιωτικός», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τόνισε ότι «ιδιωτικός φορέας στη λειτουργία δεν είναι ιδιωτικοποίηση» και πρόσθεσε: «Ας ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτή τη χώρα και ας δούμε πως λειτουργούν τα φράγματα σε όλη την Ευρώπη και καλό θα είναι να ξεφύγουμε από αυτές τις ιδεοληψίες και αντιπαραθέσεις χωρίς νόημα που καθυστερούν τα έργα και βάζουν σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση».

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης