Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Aπόλυτος κυρίαρχος των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας θέλει να γίνει ο Σαββίδης

Aπόλυτος κυρίαρχος των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας θέλει να γίνει ο Σαββίδης
Ο Ιβάν Σαββίδης θα επικεντρώσει ακόμη περισσότερο την επενδυτική του δραστηριότητα στην Ελλάδα, δίνοντας έμφαση  σε άλλα μεγάλα έργα
Στον απόλυτο κυρίαρχο των εμπορευματικών μεταφορών της Βόρειας Ελλάδας, θέλει να καταστεί ο Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος εκτός από το Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, διεκδικεί τόσο την Εγνατία Οδό όσο και το εμπορευματικό κέντρο της ΓΑΙΑΟΣΕ στη συμπρωτεύουσα.
Με 1,6 δισ. δολάρια από την πώληση της καπνοβιομηχανίας Donskoy Tabak στην Japan Tobaccο, ο Ιβάν Σαββίδης, σύμφωνα με πληροφορίες θα επικεντρώσει ακόμη περισσότερο την επενδυτική του δραστηριότητα στην Ελλάδα, δίνοντας έμφαση  σε άλλα μεγάλα έργα, στους τομείς των logistics, της παραγωγής τροφίμων και των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων.
Επόμενο στοίχημα για τον ίδιο είναι η διεκδίκηση της Εγνατίας Οδού, ένα από τα μεγαλύτερα «φιλέτα» που ιδιωτικοποιείται στην χώρα μας, για την οποία έχουν εκφράσει ενδιαφέρον μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι.
Είναι ενδεικτικό ότι Εγνατία Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομοςμήκους 670 χλμ και εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού, το 33% του ΑΕΠ, το 54% των αγροτικών περιοχών, το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας.
Στο διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού συνεργάζεται με την Deutsche Invest Equity Partners, ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει στο διαγωνισμό της ΓΑΙΟΣΕ και για το πρώην Στρατόπεδο Γκόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη όπου θα αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο.
Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου βρίσκεται σε μια στρατηγική θέση, με σιδηροδρομική σύνδεση και μεγάλη έκταση (670.000 τετραγωνικών μέτρων), κάτι που το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών υπερτοπικής σημασίας.
Η έκταση διαθέτει συνδέσεις με το λιμάνι και τον εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ.
Ο «κίνδυνος» να μετατραπεί ο Σαββίδης σε κυρίαρχο των εμπορευματικών μεταφορών της Βόρειας Ελλάδας, έχει θορυβήσει τους Αμερικάνους, ενώ αρκετές φορές ο πρέσβης των ΗΠΑ στη χώρα μας έχει αφήσει αιχμές κατά της κοινοπραξίας που ανέλαβε τον ΟΛΘ.
Ενδεικτικό είναι το πρόσφατο εκτενές αφιέρωμα του αμερικανικού περιοδικού  The American Interest στον Ιβάν Σαββίδη, με υπονοούμενα για ενδεχόμενους δεσμούς του με τα συμφέροντα του καθεστώτος Πούτιν στη Ρωσία, δημοσιεύει το αμερικανικό περιοδικό, το οποίο ειδικεύεται σε θέματα εξωτερικής πολιτικής.
Το δημοσίευμα, με τίτλο «Η νέα ολιγαρχία της Ελλάδας - Από τη Ρωσία με αγάπη» επισημαίνει ότι το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα του κ. Σαββίδη στη Θεσσαλονίκη έχει προκαλέσει ερωτήματα όσον αφορά την προέλευση των πόρων του και τις επιδιώξεις του.
«Πώς ένας άνδρας που στα χαρτιά έχει περιουσία 760 εκατομμύρια δολάρια έχει επενδύσει σχεδόν το ήμισυ αυτού του ποσού στην Ελλάδα μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία;», ρωτά χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Το «The American Interest» σημειώνει πως η επένδυση Σαββίδη στο στρατηγικής αξίας λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαντάζει κίνηση που θα μπορούσε να περιορίσει την πρόσβαση του Ναυτικού του NATO στα Βαλκάνια, την περιοχή όπου εφάπτονται οι σφαίρες της Δύσης και της Ρωσίας.
Αιχμές για την υπόθεση του ΟΛΘ έχει αφήσει και ο αμερικανός πρεσβευτής στην Αθήνα.
Υπενθυμίζει επίσης τις μεγάλες δωρεές του κ. Σαββίδη για έργα σε μοναστήρια του Αγίου Όρους, αφήνοντας να εννοηθεί πως η αυτονομία της περιοχής θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να εξυπηρετήσει αδιαφανείς συναλλαγές.
Το περιοδικό αναγνωρίζει πως οι καταγγελίες σχετικά με τον κ. Σαββίδη μπορεί να είναι άστοχες, όμως υπογραμμίζει ότι ακόμα και σε αυτή την περίπτωση ο ρωσοπόντιος επιχειρηματίας έχει μία μεγάλη διαφορά από τους παραδοσιακούς «ολιγάρχες» της Ελλάδας:
Οι υπόλοιποι μεγαλοεπιχειρηματίες είναι πάντοτε φιλοδυτικοί Ευρω-Ατλαντιστές, ενώ ο κ. Σαββίδης θυμίζει περισσότερο το γκρίζο τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης