Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο όμιλος Fourlis περιμένει ανάπτυξη από τις αγορές του εξωτερικού

tags :
Ο όμιλος Fourlis περιμένει ανάπτυξη από τις αγορές του εξωτερικού
Η στρατηγική του στοχεύει, επίσης, σε βιώσιμη κερδοφορία, περαιτέρω μείωση δανεισμού και χαμηλό budget επενδύσεων
Ανάπτυξη από τις αγορές του εξωτερικού προσδοκά ο όμιλος Fourlis ενώ η Ελλάδα θα διαδραματίσει ένα νέον ρόλο κι αυτός θα είναι η κάλυψη των λειτουργικών κερδών και ο εγχώριος τζίρος να ανέρχεται μέχρι το 40% του συνολικού τζίρου την επόμενη πενταετία.
Η στρατηγική του στοχεύει επίσης σε βιώσιμη κερδοφορία, περαιτέρω μείωση δανεισμού, κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ (από 124,8 εκατ. ευρώ το 2015) και χαμηλό budget επενδύσεων (μέσο ετήσιο 10-15 εκατ. ευρώ).
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των μελλοντικών στόχων και της ανάλυσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης 2015 η διοίκηση του ομίλου Fourlis εμφανίστηκε ενώπιων των εκπροσώπων της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών αισιόδοξη μεν, επιφυλακτική δε.
Η επιφυλακτικότητα, έγκειται στο γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί κρίσιμα μέτρα (ασφαλιστικό, φορολογικό κ.ο.κ.) κι επομένως δεν μπορεί να εκτιμηθεί ο αντίκτυπός τους στην κατανάλωση, όπως εξήγησε ο Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του ομίλου Fourlis.
Η αισιοδοξία εκπορεύεται από την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία (εμφάνισε καθαρά κέρδη 0,3 εκατ. ευρώ το 2015 από καθαρές ζημιές 11,5 εκατ. ευρώ το 2014), παρά τις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, γεγονός που τοποθετεί την επιχειρηματική δραστηριότητα σε νέα αφετηρία.
Η διοίκηση προσβλέπει σε βιώσιμη κερδοφορία τα επόμενα χρόνια διότι χάρη στη χρηστή διαχείριση του κόστους σε συνδυασμό με τα θετικά μηνύματα από τα EBITDA τα τελευταία 3-4 χρόνια, στο εξής κάθε αύξηση του τζίρου θα ευνοεί τη λειτουργική κερδοφορία και τις ελεύθερες ταμειακές ροές.
Βασική επιδίωξη του ομίλου είναι η περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων του τόσο στην αγορά οικιακού εξοπλισμού, όπου δραστηριοποιείται με το δίκτυο ΙΚΕΑ, όσο και στην αγορά αθλητικού εξοπλισμού/ένδυσης, όπου δραστηριοποιείται με την Intersport και την The Athlete`s Foot. Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων αλυσίδων βαίνουν αυξανόμενες την τελευταία πενταετία, με το μερίδιο της ελληνικής αγοράς στον συνολικό κύκλο εργασιών (παρά το θετικό πρόσημο των πωλήσεων σε ίδια καταστήματα), να μειώνεται σταθερά για να φθάσει στο 65,2% το 2015 (από 85,4% το 2010).
Η πρόβλεψη αναφέρει περαιτέρω υποχώρηση τα επόμενα χρόνια.

Οι επενδύσεις

Αναφερόμενος στις επιδόσεις των καταστημάτων το 2016, ο κ. Φουρλής σημείωσε ότι κατά το α` τρίμηνο η πορεία των πωλήσεων στην ελληνική αγορά είναι καλύτερη για την ΙΚΕΑ απ` ότι για την Intersport, η οποία επηρεάζεται από τον ήπιο χειμώνα.
Ικανοποιημένος εμφανίστηκε για την πορεία των πρώτων έξι καταστημάτων Τhe Athlete's Foot, αλυσίδα που αναπτύσσει ο όμιλος με μακροπρόθεσμο στόχο τα 50 σημεία σε Ελλάδα και Τουρκία.
Για το 2016 στόχος είναι η ανάπτυξη επιπλέον 2 καταστημάτων, καθώς για ένα χρόνο το μοντέλο θα μελετάται προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις.
Για την Intersport, που σήμερα αριθμεί ένα δίκτυο 106 καταστημάτων, στόχος είναι η ανάπτυξη επιπλέον 4 το 2016 (ενώ μακροπρόθεσμος στόχος είναι τα 150 σημεία).
Πάντως το συνολικό κονδύλι για επενδύσεις αναμένεται να κυμανθεί κοντά στα περσινά επίπεδα (13,5 εκατ. ευρώ), δεδομένου ότι δεν είναι στα άμεσα σχέδια του ομίλου η ανάπτυξη νέου καταστήματος ΙΚΕΑ - κάποιες πιθανότητες έχει η Βουλγαρία αλλά σίγουρα όχι η Ελλάδα λόγω της μεγάλης πτώσης της αγοράς οικιακού εξοπλισμού - αν και η επισκεψιμότητα στα καταστήματα ΙΚΕΑ αυξήθηκε με ρυθμό 6% το 2015.
Το αντίστοιχο ποσοστό για την Intersport είναι 4,2%.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης