Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Frigoglass: Τα οικονομικά μεγέθη μιας εταιρείας που θυμίζουν καμένη γη

tags :
Frigoglass: Τα οικονομικά μεγέθη μιας εταιρείας που θυμίζουν καμένη γη
Σύμφωνα με την λογιστική κατάσταση του 9μήνου τα ίδια κεφάλαια των μετόχων της Frigoglass είναι αρνητικά κατά 7,29 εκατ. ευρώ
Σε ιδιαίτερα δυσχερή χρηματοοικονομική θέση βρίσκεται η Frigoglass, με τα ίδια κεφάλαια να έχουν εξαϋλωθεί και τη μετοχή να θυμίζει καμένη γη.
Στις 7 Αυγούστου το bankingnews.gr ανέφερε ότι τα μεγέθη της Frigoglass δείχνουν εικόνα καμένης γης!!
Η μετοχή βρίσκεται στα 2 ευρώ καταγράφοντας σήμερα (10 Νοεμβρίου) απώλειες -1,96%.
Επειδή – έχοντας διαβάσει την χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου ως έχει στις 30.6.2015 – αν έπρεπε να αρχίσουμε να παραθέτουμε τις παρατηρήσεις μας θα ξημερωνόμαστε, απλά σημειώστε τα εξής παραστατικά μεγέθη της Frigoglass που δείχνουν εικόνα καμένης γης…

1. Τα ίδια κεφάλαια εξαυλώθηκαν σε… 10,7 εκατ. ευρώ.
2. Η  κεφαλαιοποίηση στο ταμπλό ανέρχεται σε 94,6 εκατ. ευρώ, που δίνει p/bv στο… 8,8!
3. Ο δείκτης δανειακής μόχλευσης αισίως έφθασε στο… αστρονομικό 28!!!
4. Στα ύψη οι αμοιβές της ελίτ του ομίλου στα 1,8 εκατ. ευρώ. [Εδώ τσιγκουνιές δεν χωράνε, δείχνουμε και την νοοτροπία μας…]

5. Έκθεση Επισκόπησης – σχόλιο ελεγκτών: Το εύρος της επισκόπησης είναι ουσιωδώς μικρότερο από αυτό του ελέγχου που διενεργείται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Ελέγχου και συνεπώς, δεν μας δίδει τη δυνατότητα να αποκτήσουμε τη διασφάλιση ότι έχουν περιέλθει στην αντίληψή μας όλα τα σημαντικά θέματα τα οποία θα μπορούσαν να εντοπιστούν σε έναν έλεγχο.
Κατά συνέπεια, με την παρούσα δεν διατυπώνουμε γνώμη ελέγχου."
-----
Και έρχεται σήμερα η δημοσίευση της 9μηνης λογιστικής κατάστασης [πολύ έγκαιρα - και μπράβο στη διοίκηση - στη γνώση στη χρήση του κοινού και των επενδυτών κυρίως και όχι στις ... 31 του μηνός...] για να επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μας και τους φόβους που εκφράζαμε σε άλλες αναφορές μας προς τους αναλυτές που κάλυπταν την μετοχή της και εξακολουθούσαν να δίνουν τιμές στόχου πέραν κάθε λογικής αλλά και κάθε αρρωστημένης φαντασίας σε ορισμένες περιπτώσεις.
Σύμφωνα λοιπόν με την λογιστική κατάσταση του 9μήνου τα ίδια κεφάλαια των μετόχων της Frigoglass είναι αρνητικά κατά 7,29 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να αποτιμάται σε... 100 εκατ. ευρώ.
Φυσικά ο δείκτης P/BV είναι αρνητικός και ο δείκτης δανειακής μόχλευσης στη... στρατόσφαιρα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα 9μηνο της Frigoglass

Aύξηση, κατά 26,5%, κατέγραψαν οι πωλήσεις της Frigoglass το γ' τρίμηνο και διαμορφώθηκαν στα 66,061 εκατ. ευρώ, από 52,225 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 4,1% στα 263,733 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης διεύρυνση των συνολικά προσαρμοσμένων καθαρών ζημιών, που ανήλθαν σε 16,609 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο και σε 20,517 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο.
Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 209.000 ευρώ το γ' τρίμηνο, από -1,612 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου υποχώρησαν κατά 2,2% στα 20,261 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, υπήρξε συνέχιση της αύξησης των πωλήσεων στους εμφιαλωτές της Coca-Cola κατά 39%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων προερχόμενη από την Αφρική και την Ασία ανήλθε στο 27%, ενισχυμένη από την ευνοϊκή συγκριτική βάση του αντίστοιχου περσινού τριμήνου
Την ίδια ώρα, η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη Ρωσία επηρέασε τις επενδύσεις των πελατών
Τα EBITDA στο γ' τρίμηνο βελτιώθηκαν λόγω της εστίασης της εταιρείας στον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων
Η Frigoglass επισημαίνει επίσης στην ανακοίνωσή της πως η πώληση του Κλάδου Υαλουργίας προχωρά βάσει του αρχικού σχεδιασμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: "Η υπεροχή μας στον τομέα της καινοτομίας συνέβαλε στην ισχυρή αύξηση των πωλήσεων προς τους εμφιαλωτές της Coca-Cola για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο. Ολοκληρώσαμε το τρίμηνο με διψήφια άνοδο των πωλήσεων, προερχόμενη κυρίως από αυξημένες τοποθετήσεις επαγγελματικών ψυγείων σε Αφρική και Ασία, υποβοηθούμενη επίσης από τις χαμηλές πωλήσεις στην Αφρική την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η αύξηση των πωλήσεων, οι πρόσφατες πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης και η μείωση των λειτουργικών εξόδων οδήγησε σε βελτίωση του EBITDA.
Για το υπόλοιπο του έτους, αναμένουμε τη συνέχιση των δυσμενών συνθηκών σε κάποιες από τις βασικές αγορές μας. Ειδικότερα, αναμένουμε ότι η οικονομική επιβράδυνση που σημειώθηκε στη Ρωσία και επηρέασε τις επενδύσεις των πελατών μας θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό το Δ' τρίμηνο. Προκειμένου να περιορίσουμε τον αντίκτυπο στην κερδοφορία μας επικεντρωνόμαστε στην αύξηση της παραγωγικότητας και στη βελτίωση της κοστολογικής μας διάρθρωσης.
Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο και αναμένουμε την ολοκλήρωση της πώλησης του Κλάδου Υαλουργίας έως το τέλος του έτους. Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην Frigoglass να επικεντρωθεί στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης."

Επιχειρηματικές προοπτικές

Σύμφωνα με την εταιρία, το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον σε μερικές από τις βασικές της αγορές επηρέασε την απόδοση της στο τρίμηνο.
Οι πωλήσεις στη Ρωσία μειώθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Οι συνθήκες της συγκεκριμένης αγοράς θα παραμείνουν αντίξοες και θα οδηγήσουν σε σημαντική πτώση των επενδύσεων των πελατών της εταιρίας το τέταρτο τρίμηνο.
Η εταιρία αναμένει το γεγονός αυτό να υπεραντισταθμίσει την αύξηση των πωλήσεων που σημειώθηκε στη διάρκεια του εννιαμήνου.
Προκειμένου να μετριαστεί ο παραπάνω αντίκτυπος στην κερδοφορία το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρία παραμένει εστιασμένη στην αύξηση της παραγωγικότητας και στη συνεχή μείωση του κόστους.
Η σταδιακή ομαλοποίηση της παραγωγής της σειράς ICOOL, θα συντελέσει στη βελτίωση της παραγωγικότητας.
Η πτωτική τάση των λειτουργικών δαπανών θα συνεχιστεί και στο τέταρτο τρίμηνο, λόγω των ήδη υλοποιημένων πρωτοβουλιών αναδιάρθρωσης, καθώς και των συνεχιζόμενων προσπαθειών περιορισμού του κόστους λειτουργίας.
Σε ότι αφορά τους στρατηγικού πυλώνες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, η εταιρία τονίζει ότι παραμένουν αμετάβλητοι. Στην Ευρώπη τα καινοτόμα προϊόντα θα εξακολουθήσουν να οδηγούν σε αύξηση του μεριδίου της εταιρίας.
Αξιοποιώντας την επιτυχία του ICOOL, αναπτύσσει μια νέα σειρά επαγγελματικών ψυγείων για τον κλάδο της ζυθοποιίας και για άλλους πελάτες, με βάση τη νέα, χαμηλού κόστους και ευέλικτης στην κατασκευή, πλατφόρμα προϊόντων.
Επιπλέον, στις αρχές του 2016, θα παρουσιάσει την πρώτη της ψηφιακή ψυκτική συσκευή, EvoCool.
Το EvoCool θα οδηγήσει στον μετασχηματισμό της προϊοντικής γκάμας στην κατεύθυνση της ολοκληρωμένης διαχείρισης επαγγελματικών ψυγείων από τους πελάτες της, με την ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών.
Στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Αφρικής, η εταιρία είναι στρατηγικά τοποθετημένη ώστε να επωφεληθεί των αυξημένων επενδύσεων των πελατών της.
Η θετική ανταπόκριση των πελατών για το ILOOK και οι επερχόμενες προϊοντικές καινοτομίες θα ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία στην Αφρική. Εν μέσω ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην Ασία, εστιάζει στην βελτιστοποίηση της κοστολογικής της βάσης και στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας.
Τέλος, η εταιρία αναμένει, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, την ολοκλήρωση της πώλησης του Κλάδου Υαλουργίας έως το τέλος του έτους.
Με την ολοκλήρωση, η Frigoglass θα επικεντρωθεί εξολοκλήρου στην παραγωγή επαγγελματικών ψυγείων, κατευθύνοντας όλους τους πόρους της στην επίτευξη βιώσιμης και κερδοφόρου ανάπτυξης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης