Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Άντεξε και «ψήλωσε» η Όλυμπος στην κρίση - Αύξηση 28% στον κύκλο εργασιών στην εποχή των Μνημονίων

Άντεξε και «ψήλωσε» η Όλυμπος στην κρίση - Αύξηση 28% στον κύκλο εργασιών στην εποχή των Μνημονίων
Στο 17,7% το μερίδιο γάλακτος το 2014 από 15,1% το 2012
Αύξηση των μεριδίων αγοράς και του κύκλου εργασιών σημείωσε η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση που γνώρισε η ελληνική οικονομία.
Οι αδελφοί Σαράντη με 6 εκατομμύρια αγόρασαν τη συνεταιριστική εταιρεία Όλυμπος που εμφάνιζε μόνο χρέη το 1999.
Μετά από 15 χρονιά σκληρής δουλειάς και σωστών επιλογών …στρίμωξαν στη γωνία τις μεγάλες παραδοσιακές μονάδες της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής.
Οι αδελφοί Σαράντη από τα Τρίκαλα κατέβηκαν στην Αθήνα έχοντας στις αποσκευές τους γαλακτοκομικά προϊόντα που στη συνέχεια λάτρεψαν οι καταναλωτές.
Το μερίδιο αγοράς στο γάλα ανήλθε στο 17,7% το 2014 από 16,7,% το 2013 και 15,1% το 2012.
Οι χυμοί ψυγείου κατέλαβαν το 21,9% το 2014 του μεριδίου αγοράς από 19,9% που ήταν το 2013. Ωστόσο τα προϊόντα της Όλυμπος είχαν υψηλότερη θέση στην αγορά το 2012 καθώς έφθαναν στο 24,5%.
Η πρόσκαιρη υποχώρηση προήλθε κυρίως από τις βίαιες περικοπές των αποδοχών και οι καταναλωτές κινήθηκαν σε άλλα πιο φθηνά και λιγότερα ποιοτικά προϊόντα.
Η δύναμή και η κυριαρχία της γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος αποτυπώνεται καθαρά μέσα από τον κύκλο εργασιών.
Στα χρόνια του Μνημονίου ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε 28 % καθώς διαμορφώθηκε στα 163,07 εκατ. ευρώ το 2014 από 127,3 εκατ. το 2010.
Οι κύκλος εργασιών εισήλθε σε ανοδική τροχιά φθάνοντας τα 141,6 εκατ. ευρώ το 2011, στα 151,2 εκατ. το 2012 για να υποχωρήσει πρόσκαιρα στα 148,6 εκατ. το 2013.
Οι συνολικές υποχρεώσεις τα εταιρείας ανέρχονται σε 58,7 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια στα 54,2 εκατ. ευρώ , ο συντελεστής μόχλευσης διαμορφώθηκε στο 52% το 2013.
Η οικονομική κρίση δεν έφθασε στη γαλακτοβιομηχανία της Λάρισας καθώς η διοίκηση σε συνεργασία με το προσωπικό της εταιρείας αντιμετώπισαν με το καλύτερο τη κατάσταση. Την ίδια στιγμή είχαν θετικό αποτέλεσμα στην αύξηση των πωλήσεων. Τα προϊόντα της γαλακτοβιομηχανίας εντάσσονται στον σκληρό πυρήνα των ανελαστικών δαπανών μίας οικογένειας.
Η «Όλυμπος» δίνει στο κτηνοτρόφο 0,46 ευρώ το λίτρο και φτάνει στο εργοστάσιο στα 0,5 λεπτά του ευρώ λόγω του μεταφορικού κόστους.
Το μεγαλύτερο κόστος για την επεξεργασία του προϊόντος είναι η κατανάλωση ρεύματος που καθίσταται κυρίαρχο μέγεθος στο συνολικό κόστος και συμβάλει σε σημαντικό βαθμό στην τελική τιμή του προϊόντος.
Η διεύρυνση της διάρκειας ζωής του γάλακτος έλυσε το μεγάλο πρόβλημα των επιστροφών γάλακτος αλλάζοντας προς το καλύτερο το περιβάλλον για τον καταναλωτή καθώς το προϊόν είχε και έχει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης