Επιχειρήσεις

Ποιές ιδιωτικοποιήσεις θέλει να ακυρώσει ο ΣΥΡΙΖΑ - Ποιές συμβάσεις έργων ελέγχονται

Ποιές ιδιωτικοποιήσεις θέλει να ακυρώσει ο ΣΥΡΙΖΑ - Ποιές συμβάσεις έργων ελέγχονται
Σε περίπτωση ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, όλες οι «λεόντειες συμβάσεις» που υπεγράφησαν τα προηγούμενα χρόνια θα εξεταστούν εξονυχιστικά
Ενώ το πολιτικό θερμόμετρο ανεβαίνει στα ύψη, ενόψει της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας, ορατό είναι το ενδεχόμενο κυβερνητικών αλλαγών, όπως τουλάχιστον εκτιμούν κορυφαίοι πολιτικοί και οικονομικοί αναλυτές.
Σε περίπτωση ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, όλες οι «λεόντειες συμβάσεις» που υπεγράφησαν τα προηγούμενα χρόνια θα εξεταστούν εξονυχιστικά και όπου διαπιστωθούν παρατυπίες… θα ακυρωθούν.
Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ο πρόεδρος του κόμματος Α. Τσίπρας, ο οποίος έχει δεσμευτεί προσωπικά για την ακύρωση όλων των συμβάσεων που υπογράφησαν στα χρόνια του μνημονίου.

Οι μεγάλες πάντως συμβάσεις που θα τεθούν στο μικροσκόπιο είναι:

Ελληνικό: Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ το χαρακτηρίζουν ως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της μεταπολίτευσης.
Ο λόγος για το Ελληνικό, όπου με βάση τη σύμβαση που υπεγράφη, παραχωρούνται 6.000 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου, καθώς και 13 χιλιόμετρα της παραλίας του Αγίου Κοσμά, στην εταιρεία Lamda Development του ομίλου Λάτση.
Η παραχώρηση της έκτασης για 99 χρόνια έγινε μετά από διαγωνισμό στον οποίο η Lamda Development ήταν ο μοναδικός διαγωνιζόμενος.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ, που είναι ο τεχνικός σύμβουλος του κράτους, το οικονομικό αντάλλαγμα της παραχώρησης είναι 222% χαμηλότερο από τη σημερινή εμπορική του αξία.
Η σύμβαση ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τη Lamda Development υπογράφτηκε εσπευσμένα, χωρίς το κείμενο να έχει δοθεί επίσημα στη δημοσιότητα και παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες.
Το Ζ' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου έχει επισημάνει στη σύμβαση πληθώρα ουσιαστικών -και όχι τυπικών ή τεχνικών- παραβιάσεων.

ΔΕΠΑ –ΔΕΣΦΑ: Σε ακύρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ θα προχωρήσει μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, καθώς όπως εκτιμούν τα στελέχη του κόμματος, τα δίκτυα πρέπει να βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.

Οδικοί άξονες: «Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων αποτελούν ένα διαρκές και τεράστιο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο».
Αυτό υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ όπως έχουν αποκαλύψει, η κυβέρνηση Σαμαρά χάρισε στους εργολάβους των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία οδός, Ιόνια οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Ε65) 497 εκ. ευρώ.
Όπως αναφέρουν «ενώ το 2011 το δημόσιο είχε αρνηθεί να αποδεχθεί την αποκλειστική υπευθυνότητα για την αναστολή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από τις τράπεζες, δύο χρόνια μετά τον Απρίλιο του 2013 επί Χατζηδάκη για τις ανάγκες του επικοινωνιακού show που ήθελε να στήσει ο Σαμαράς γύρω από την επανεκκίνηση των εργασιών άλλαξε γνώμη.
Δέχτηκε ότι είναι δική του ευθύνη και πλήρωσε τους εργολάβους για τις ζημιές του παρελθόντος, τις δαπάνες επανεκκίνησης ενώ δεσμεύτηκε ότι θα τους πληρώσει στο μέλλον ακόμη και για τμήματα του δρόμου που δεν θα γίνουν».
Και όλα αυτά τη στιγμή που χιλιάδες χρήστες πλήρωναν καθημερινά διόδια για δρόμους που ποτέ δεν είχαν ξεκινήσει.

Μεταλλεία χρυσού: Την ακύρωση των συμβάσεων εξόρυξης χρυσού στην Ελλάδα εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας  έχουν επίσης προαναγγείλει τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Η λεηλασία της φύσης, των φυσικών πόρων και των ανθρώπων δεν συνιστά ανάπτυξη, γιατί οι ζημιές είναι τεράστιες συγκριτικά με τα όποια κέρδη», υποστηρίζουν.
Πρώτη στον κατάλογο έρχεται η υπόθεση των μεταλλείων χρυσού στη Χαλκιδική όπου «με 11 εκατ. ευρώ η εταιρεία αγόρασε πάνω από 300. 000 στρέμματα αρχέγονου δάσους στις Σκουριές και όλη την περιουσία των παλιών μεταλλείων, από τη μεταπώληση των οποίων κέρδισε πάνω από 2 δισ. ευρώ».

Πρώτη ενημέρωση: 08:14, Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης