Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Εμπλοκή στον φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ - Αναβάλλεται η ΓΣ - Κίνδυνος για την επένδυση των 230 εκατ. ευρώ

tags :
Εμπλοκή στον φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ - Αναβάλλεται η ΓΣ - Κίνδυνος για την επένδυση των  230 εκατ. ευρώ
Προς αναβολή η σημερινή γενική συνέλευση
(upd)Στον αέρα φαίνεται ότι βρίσκεται η έγκριση του κειμένου του Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ για την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, με την έκβαση της υπόθεσης να μετατίθεται για τον επόμενο μήνα, καθώς η σημερινή Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, οδεύει προς αναβολή.
Ο λόγος, αφορά το σκεπτικό της πρόσφατης απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου τον οποίο είναι αδύνατον να τους αγνοήσουν οι μέτοχοι και να προχωρήσουν στην υπογραφή της απόφασης.
Να υπενθυμίσουμε ότι ένας όρος αφορά την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος το ανώτερο μέχρι 7 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης κατασκευής του δυτικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ και ο δεύτερος της επέκτασης του ενοικίου που καταβάλλει η ΣΕΠ ΑΕ (Cosco) για ολόκληρη την προβλήτα ΙΙΙ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι αποδέχονται το δεύτερο όρο, δεν δέχονται όμως καμία συζήτηση για τον πρώτο, καθώς επιμένουν ότι το εγγυημένο αντάλλαγμα πρέπει να «παγώσει» μέχρι το ΑΕΠ να επανέλθει στα επίπεδα του 2009.
Υπενθυμίζεται πως ο Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ συνολικής επένδυσης 230 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ της νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, καθώς και τη μηχανολογική αναβάθμιση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, μετά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και την αναβάθμιση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.
Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και εκπροσώπων των εργαζομένων, η βασική διαφωνία της κινεζικής πλευράς ΣΕΠ-COSCO είναι η μία από τις δύο παρεμβάσεις του ελεγκτικού συνεδρίου για το φιλικό διακανονισμό που αφορά το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα.
Η κινεζική πλευρά ζητά η διαμόρφωση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ να συνδεθεί με τα επίπεδα του ΑΕΠ, τα οποία ήταν διαφορετικά το 2009 στην Ελλάδα, οπότε υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης προς την κινεζική πλευρά και διαφορετικά σήμερα, που η χώρα έχει επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση.
Το θέμα του φιλικού διακανονισμού συζητήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες και στη συνάντηση που είχε χθες στον ΟΛΠ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με τον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Ανωμερίτη.
Το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ ο ΣΕΠ (COSCO) μεταβάλλεται προς τα πάνω. Επίσης σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η κινεζική πλευρά για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ καταβάλλει κάθε χρόνο προς τον ΟΛΠ, ποσοστά επί του τζίρου της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων 24,5% που θα παραμένει σταθερό από το 2017.
Εφόσον το έργο προχωρήσει, κάτι που πλέον θεωρείται αμφίβολο, η ετήσια δυναμικότητα για τη ΣΕΠ ΑΕ θα ανέλθει μετά την κατασκευή των έργων σε 6.200.000 εμπορευματοκιβώτια (TEU), τα οποία μαζί με το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ-προβλήτας Ι- δυναμικότητας 1.000.000 TEU θα καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.

(πρώτη ενημέρωση 11 Νοεμβρίου 2014, 09:01)

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης