Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στον FTSE 25 από 1η Δεκεμβρίου η Aegean Airlines – Απόλυτη δικαίωση της συνεπούς επιχειρηματικής διαδρομής

Στον FTSE 25 από 1η Δεκεμβρίου η Aegean Airlines – Απόλυτη δικαίωση της συνεπούς επιχειρηματικής διαδρομής
Με ισχυρό ισολογισμό και ταμιακά διαθέσιμα, μηδενικό δανεισμό και συνεπή επιχειρηματική πορεία, η Aegean Airlines αποτελεί φωτεινό παράδειγμα εταιρείας που σέβεται τα κεφάλαια των μετόχων της...
Απόλυτη δικαίωση του μοντέλου συνεπούς ανάπτυξης και σταθερότατης επιχειρηματικής διαδρομής – ασχέτως συνθηκών - είναι για την Aegean Airlines η είσοδος στο δείκτη μεγάλης κεφαλαιοποίησης FTSE 25!
Η μετοχή της εταιρείας που έχει μακράν τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στο χώρο του Mid Cap και ξεπερνά και πολλές του FTSE 25, μπαίνει από την 1η Δεκεμβρίου επίσημα στο χώρο των blue chips, αντικαθιστώντας την Intralot.
Πρόκειται για αποτέλεσμα της τακτικής εξαμηνιαίας αναθεώρησης της σύνθεσης των δεικτών FTSE του X.A. για το διάστημα Απρίλιος 2014 - Σεπτέμβριος 2014. Κριτήρια για την είσοδο στον FTSE 25 είναι η μέση κεφαλαιοποίηση του 6μήνου καθώς και η μέση εμπορευσιμότητα και το ικανό free float.
Άλλη αλλαγή δεν υπάρχει στον FTSE 25, ενώ στο δείκτη των Mid Cap εκτός από την Intralot, εισέρχονται οι Πλαίσιο Computers και ΕΛΤΕΧ Άνεμος, ενώ αποχωρούν – πλην της Aegean Airlines – οι μετοχές των Ιατρικό Αθηνών και Σαράντη.
Όλες οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν πριν την έναρξη των συναλλαγών της συνεδρίασης της Δευτέρας, 1η Δεκεμβρίου, 2014.
Η Aegean Airlines αποτιμάται στα 450,6 εκατ. ευρώ που σημαίνει ότι «πλασάρεται» - αν έμπαινε σήμερα – στη 16η θέση στον FTSE 25, ξεπερνώντας σε αποτίμηση μετοχές όπως Ελλάκτωρ, ΜΕΤΚΑ, ΕΧΑΕ, ΟΛΠ, Τέρνα Ενεργειακή, MIG, ΓΕΚ Τέρνα και Intralot!
H επιχείρηση έχει ισχυροποιήσει σημαντικά την έτσι κι αλλιώς ισχυρή μετοχική της ομάδα μετά και το μεγάλο placement 6 εκατ. μετοχών, ήτοι το 8,4% του μετοχικού της κεφαλαίου που έκανε την περασμένη Άνοιξη.
Πρόκειται για συναλλαγή που πέρασε 7,36 ευρώ ανά μετοχή μέσω πολλαπλών πακέτων συνολικής αξίας 44,16 εκατ. ευρώ.

Ένα χρόνο μετά τη συνένωση με την Olympic Air

Παράλληλα, συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη συνένωση με την Olympic Air, που ασχέτως με τις εύλογες ενστάσεις για μονοπωλιακή πλέον θέση, γενικώς έχει επιτύχει περαιτέρω ανάπτυξη, καλύπτοντας όλο το φάσμα του εσωτερικού της χώρας, επενδύοντας συνεχώς στη στρατηγική της εξωστρέφειας με ενίσχυση του δικτύου του εξωτερικού.
Μετά τον πρώτο χρόνο συνένωσης, η Aegean Airlines μετρά 50 αεροσκάφη, 9,8 εκατ. επιβάτες, 2400 εργαζομένους και 2 τεχνικά hangars. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για την περίοδο 2015-2016 η εταιρεία επενδύει 300 εκατ. δολάρια για την προσθήκη 7 ολοκαίνουργιων Airbus A320ceos στο στόλο της.
Ως αποτέλεσμα της συνένωσης, η Aegean και η Οlympic Αir καλύπτουν συνολικά, από κοινού, το 2014 ένα δίκτυο 120 προορισμών εξωτερικού και εσωτερικού σε 33 χώρες με 13 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,2 εκατ. περισσότερες από την αρχή της συνένωσης.
Η εκτόξευση του ελληνικού τουρισμού το 2014 συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση των εργασιών της εταιρείας, που συνεχίζει να διεκδικεί περαιτέρω μερίδιο αγοράς από τη διαρκώς αυξανόμενη «πίτα» ξένων τουριστών προς ελληνικούς προορισμούς…

Κίνδυνοι, οφέλη και ανταγωνισμός

Η εταιρεία ευνοήθηκε – όπως προαναφέρθηκε από τη γεωμετρική αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας, τόσο το 2013 όσο και το 2014, ενώ ρόλο σ’ αυτό έπαιξε και το γεγονός ότι όλες οι γύρω ανταγωνιστικές χώρες Βόρειας Αφρικής, Τουρκία κ.λπ. είχαν τεράστια θέματα ασφάλειας. Παράλληλα, ευνοείται τα μέγιστα από τη διαρκή μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Όμως, η ιστορία με τον Έμπολα ήδη έχει προξενήσει πλήγμα στις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς και αναλόγως με το πώς θα κλιμακωθεί η κατάσταση, κανείς δεν ξέρει έως που μπορεί να φτάσει η ιστορία…
Παράλληλα, στα εγχώρια κυρίως δρομολόγια είναι σαφές ότι θα αντιμετωπίσει κλιμακούμενο ανταγωνισμό, καθώς ισχυροποιεί την παρουσία της η Ryanair. Παράλληλα, υπάρχει και η σχετικά νεοσύστατη Ellin Aair που δημιούργησε η εταιρεία Mouzenidis Travel που έχει παρουσία σε Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα, ανοίγει γραμμή και με την Κρήτη (Ηράκλειο) και γενικώς αναπτύσσεται.

Διαμάντι ο ισολογισμός της

Η Aegean Airlines είναι μια από τις ελάχιστες στο χρηματιστήριο που – σε τέτοια δυσχερή περίοδο – έχει μηδενικό δανεισμό! Στο πρώτο εφετινό εξάμηνο είχε τζίρο 388,6 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 15,9 εκατ. ευρώ.
Το κυριότερο όμως είναι ότι διαθέτει μετρητά και εταιρικά ομόλογα, συνολικής αξίας 368,3 εκατ. ευρώ!! Ακόμα και αν αφαιρεθούν τα 71 εκατ. της επιστροφής κεφαλαίου, μένουν 297,3 εκατ. ευρώ! Με τιμή στα 6,31 ευρώ και κεφαλαιοποίηση στα 450,4 εκατ. ευρώ, τα μετρητά της Aegean Airlines, αντιστοιχούν στο 65% της κεφαλαιοποίησής της!
Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο βρίσκεται στα ενδότερα του ισολογισμού της εταιρείας. Κατά το Α΄εξάμηνο του 2013, οι ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν 78,6 εκατ. ευρώ και στο εφετινό εξάμηνο αυξήθηκαν σε 136,7 εκατ. ευρώ!!! Η δε απόδοσή τους, ανέρχεται σε 29,9%, που είναι η υψηλότερη στο Χρηματιστήριο!

Εκμεταλλεύτηκε σωστά την εισαγωγή στο Χ.Α.

Η Aegean Airlines είναι εισηγμένη στο ελληνικό χρηματιστήριο από τις 11 Ιουλίου του 2007, ενώ η τιμή εκκίνησης ήταν στα 7,60 ευρώ. Έκτοτε, έχει πολλαπλασιάσει το επιχειρηματικό της εκτόπισμα, όντας από τα φωτεινά παραδείγματα εταιρειών που εκμεταλλεύτηκαν χρηστά τα κεφάλαια από την εισαγωγή τους στη χρηματιστηριακή αγορά, όπως έχει γίνει π.χ. και με εταιρείες όπως Πλαίσιο Computers, Folli Follie, Κρι – Κρι κ.α.
Θυμίζουμε ότι τότε, τον Ιούλιο του ’07 ο Γενικός Δείκτης είδε το υψηλότερο σημείο της ιστορίας του, αν εξαιρεθεί η υπερβολή του ’99, φτάνοντας έως τις 5.334 μονάδες. Διαπραγματεύονται 71.417.100 μετοχές. Η ανάπτυξη της Aegean Airlines ευνοήθηκε ασφαλώς και από τη συγκυρία καθώς «πάτησε» και πάνω στην πορεία απαξίωσης της (παλαιάς) Ολυμπιακής, καταφέρνοντας να γίνει η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα και υπολογίσιμη δύναμη στην Ευρώπη. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια παίρνει τον τίτλο της καλύτερης περιφερειακής αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης, διάκριση καθόλου αμελητέα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης