Η επαναλειτουργία του αγωγού αναμένεται να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των Σκοπίων και να περιορίσει το παράνομο εμπόριο καυσίμων
Την επαναλειτουργία του αγωγού πετρελαίου Θεσσαλονίκης - Σκοπίων έως τα τέλη του έτους ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός των Σκοπίων.
Ο αγωγός παραμένει ανενεργός για 12 χρόνια, καθώς είχε διακοπεί η λειτουργία του το 2013.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επαναλειτουργία του αγωγού, ο οποίος είχε υποστεί σημαντικές φθορές και έλλειψη συντήρησης.
Όπως ανέφερε, οι τεχνικές δοκιμές βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ενώ έχει εγκριθεί και ο σχετικός τιμοκατάλογος για τη χρήση του αγωγού.
Ο αγωγός, συνολικού μήκους περίπου 213 χιλιομέτρων (εκ των οποίων τα 70 χλμ. εντός Ελλάδας), κατασκευάστηκε το 2002 από την εταιρεία VARDAX.
Στην εταιρεία αυτή, η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο των Σκοπίων το 20%.
Ο αρχικός σκοπός ήταν η μεταφορά αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια, θυγατρική της HELLENiQ ENERGY.
Το 2013, η δραστηριότητα διύλισης στην ΟΚΤΑ κρίθηκε ασύμφορη και αποφασίστηκε η μετατροπή του αγωγού για τη μεταφορά έτοιμων προϊόντων διύλισης, κυρίως πετρελαίου κίνησης, που αποτελεί το καύσιμο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στα Σκόπια.
Παρά τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και τις τεχνικές τροποποιήσεις, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια λόγω εκκρεμοτήτων σχετικά με αδειοδοτήσεις και τεχνικά ζητήματα.
Η επαναλειτουργία του αγωγού αναμένεται να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των Σκοπίων και να περιορίσει το παράνομο εμπόριο καυσίμων.
Παράλληλα, η HELLENiQ ENERGY εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη θέση της στην περιοχή, διερευνώντας ευκαιρίες επέκτασης εξαγωγών προς χώρες όπως η Σερβία και το Κοσσυφοπέδιο.
Σήμερα, τα Σκόπια εισάγουν το 86% των πετρελαϊκών προϊόντων τους από την Ελλάδα, ενώ η HELLENiQ ENERGY δραστηριοποιείται στη χώρα τόσο μέσω της ΟΚΤΑ όσο και στη λιανική αγορά καυσίμων.
www.bankingnews.gr
Ο αγωγός παραμένει ανενεργός για 12 χρόνια, καθώς είχε διακοπεί η λειτουργία του το 2013.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επαναλειτουργία του αγωγού, ο οποίος είχε υποστεί σημαντικές φθορές και έλλειψη συντήρησης.
Όπως ανέφερε, οι τεχνικές δοκιμές βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ενώ έχει εγκριθεί και ο σχετικός τιμοκατάλογος για τη χρήση του αγωγού.
Ο αγωγός, συνολικού μήκους περίπου 213 χιλιομέτρων (εκ των οποίων τα 70 χλμ. εντός Ελλάδας), κατασκευάστηκε το 2002 από την εταιρεία VARDAX.
Στην εταιρεία αυτή, η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο των Σκοπίων το 20%.
Ο αρχικός σκοπός ήταν η μεταφορά αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στα Σκόπια, θυγατρική της HELLENiQ ENERGY.
Το 2013, η δραστηριότητα διύλισης στην ΟΚΤΑ κρίθηκε ασύμφορη και αποφασίστηκε η μετατροπή του αγωγού για τη μεταφορά έτοιμων προϊόντων διύλισης, κυρίως πετρελαίου κίνησης, που αποτελεί το καύσιμο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στα Σκόπια.
Παρά τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού και τις τεχνικές τροποποιήσεις, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια λόγω εκκρεμοτήτων σχετικά με αδειοδοτήσεις και τεχνικά ζητήματα.
Η επαναλειτουργία του αγωγού αναμένεται να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των Σκοπίων και να περιορίσει το παράνομο εμπόριο καυσίμων.
Παράλληλα, η HELLENiQ ENERGY εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη θέση της στην περιοχή, διερευνώντας ευκαιρίες επέκτασης εξαγωγών προς χώρες όπως η Σερβία και το Κοσσυφοπέδιο.
Σήμερα, τα Σκόπια εισάγουν το 86% των πετρελαϊκών προϊόντων τους από την Ελλάδα, ενώ η HELLENiQ ENERGY δραστηριοποιείται στη χώρα τόσο μέσω της ΟΚΤΑ όσο και στη λιανική αγορά καυσίμων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών