Ο International Maritime Organization (IMO) έχει δηλώσει ότι το νέο πλαίσιο, εφόσον υιοθετηθεί και θα τελούν σε ισχύ το 2027, θα είναι το πρώτο παγκοσμίως που θα συνδυάζει υποχρεωτικά όρια εκπομπών και τιμολόγηση αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα
Ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών που είναι αρμόδιος για τη ρύθμιση της παγκόσμιας ναυτιλίας ψήφισε στις 17 Οκτωβρίου υπέρ της αναβολής της υιοθέτησης ενός προτεινόμενου πλαισίου που θα επέβαλλε παγκόσμιο φόρο άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία — ρύθμιση την οποία οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δηλώσει ότι αντιτίθενται σθεναρά.
Τα κράτη-μέλη του International Maritime Organization (IMO), του οργανισμού που λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, επρόκειτο να εγκρίνουν την πρόταση στις 17 Οκτωβρίου, όταν η Σαουδική Αραβία, που έχει εκφράσει την αντίθεσή της στο σχέδιο, υπέβαλε πρόταση για αναβολή της ψηφοφορίας για έναν χρόνο.
Η πρόταση εγκρίθηκε με 57 ψήφους υπέρ και 49 κατά.
Το προτεινόμενο πλαίσιο για μηδενικές καθαρές εκπομπές θα απαιτούσε από τα πλοία να συμμορφώνονται με παγκόσμιο πρότυπο καυσίμου για μεγάλα εμπορικά πλοία άνω των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της παγκόσμιας ναυτιλίας στο μηδέν έως το 2050.
Η πρόταση του IMO έχει προκαλέσει έντονη αντίδραση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στον κόσμο.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump δήλωσε πριν από την ψηφοφορία ότι οι ΗΠΑ δεν θα υποστηρίξουν τον φόρο άνθρακα στη ναυτιλία «με κανέναν τρόπο, μορφή ή έκφραση».
«Είμαι αγανακτισμένος που ο International Maritime Organization ψηφίζει στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα για να επιβάλει έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα», ανέφερε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social στις 16 Οκτωβρίου, καλώντας τους ηγέτες να απορρίψουν την πρόταση.
«Δεν θα ανεχθούμε αυξημένες τιμές για τους Αμερικανούς καταναλωτές ούτε τη δημιουργία μιας “πράσινης γραφειοκρατίας” που θα ξοδεύει τα χρήματά σας στα λεγόμενα Green dreams», πρόσθεσε.
Ο IMO, που αριθμεί 176 κράτη-μέλη, απαιτεί πλειοψηφία δύο τρίτων μόνο από τα 108 κράτη που έχουν ήδη επικυρώσει προηγούμενες ρυθμίσεις για τη μείωση της ρύπανσης από τη ναυτιλία, προκειμένου να εγκριθεί η πρόταση.

Βλάπτει τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού
Ο οργανισμός έχει δηλώσει ότι το νέο πλαίσιο, εφόσον υιοθετηθεί και θα τελούν σε ισχύ το 2027, θα είναι το πρώτο παγκοσμίως που θα συνδυάζει υποχρεωτικά όρια εκπομπών και τιμολόγηση δικαιωμάτων αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα.
Σε κοινή δήλωση στις 10 Οκτωβρίου, ο Υπουργός Εξωτερικών Marco Rubio, ο Υπουργός Ενέργειας Chris Wright και ο Υπουργός Μεταφορών Sean Duffy τόνισαν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα στηρίξουν καμία διεθνή συμφωνία που «βλάπτει τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού».
«Η κυβέρνηση απορρίπτει κατηγορηματικά αυτή την πρόταση ενώπιον του IMO και δεν θα ανεχθεί καμία ενέργεια που αυξάνει το κόστος για τους πολίτες μας, τους παρόχους ενέργειας, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους πελάτες τους ή τους τουρίστες», ανέφεραν οι αξιωματούχοι.
Πρόσθεσαν ότι «οι οικονομικές επιπτώσεις από αυτό το μέτρο θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές, με ορισμένες εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση του κόστους της παγκόσμιας ναυτιλίας έως και 10% ή περισσότερο».
Οι αμερικανικές αρχές εξετάζουν πιθανά αντίμετρα κατά των χωρών που στηρίζουν την πρόταση του IMO, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν:
• Απαγόρευση εισόδου πλοίων που είναι νηολογημένα σε αυτές τις χώρες σε λιμάνια των ΗΠΑ,
• Περιορισμούς θεωρήσεων (visa) στα πληρώματα,
• και εμπορικές κυρώσεις σε πλοία με σημαία χωρών που υποστηρίζουν τους κανονισμούς μηδενικών εκπομπών.
www.bankingnews.gr
Τα κράτη-μέλη του International Maritime Organization (IMO), του οργανισμού που λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, επρόκειτο να εγκρίνουν την πρόταση στις 17 Οκτωβρίου, όταν η Σαουδική Αραβία, που έχει εκφράσει την αντίθεσή της στο σχέδιο, υπέβαλε πρόταση για αναβολή της ψηφοφορίας για έναν χρόνο.
Η πρόταση εγκρίθηκε με 57 ψήφους υπέρ και 49 κατά.
Το προτεινόμενο πλαίσιο για μηδενικές καθαρές εκπομπές θα απαιτούσε από τα πλοία να συμμορφώνονται με παγκόσμιο πρότυπο καυσίμου για μεγάλα εμπορικά πλοία άνω των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της παγκόσμιας ναυτιλίας στο μηδέν έως το 2050.
Η πρόταση του IMO έχει προκαλέσει έντονη αντίδραση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στον κόσμο.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump δήλωσε πριν από την ψηφοφορία ότι οι ΗΠΑ δεν θα υποστηρίξουν τον φόρο άνθρακα στη ναυτιλία «με κανέναν τρόπο, μορφή ή έκφραση».
«Είμαι αγανακτισμένος που ο International Maritime Organization ψηφίζει στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα για να επιβάλει έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα», ανέφερε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social στις 16 Οκτωβρίου, καλώντας τους ηγέτες να απορρίψουν την πρόταση.
«Δεν θα ανεχθούμε αυξημένες τιμές για τους Αμερικανούς καταναλωτές ούτε τη δημιουργία μιας “πράσινης γραφειοκρατίας” που θα ξοδεύει τα χρήματά σας στα λεγόμενα Green dreams», πρόσθεσε.
Ο IMO, που αριθμεί 176 κράτη-μέλη, απαιτεί πλειοψηφία δύο τρίτων μόνο από τα 108 κράτη που έχουν ήδη επικυρώσει προηγούμενες ρυθμίσεις για τη μείωση της ρύπανσης από τη ναυτιλία, προκειμένου να εγκριθεί η πρόταση.

Βλάπτει τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού
Ο οργανισμός έχει δηλώσει ότι το νέο πλαίσιο, εφόσον υιοθετηθεί και θα τελούν σε ισχύ το 2027, θα είναι το πρώτο παγκοσμίως που θα συνδυάζει υποχρεωτικά όρια εκπομπών και τιμολόγηση δικαιωμάτων αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα.
Σε κοινή δήλωση στις 10 Οκτωβρίου, ο Υπουργός Εξωτερικών Marco Rubio, ο Υπουργός Ενέργειας Chris Wright και ο Υπουργός Μεταφορών Sean Duffy τόνισαν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα στηρίξουν καμία διεθνή συμφωνία που «βλάπτει τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού».
«Η κυβέρνηση απορρίπτει κατηγορηματικά αυτή την πρόταση ενώπιον του IMO και δεν θα ανεχθεί καμία ενέργεια που αυξάνει το κόστος για τους πολίτες μας, τους παρόχους ενέργειας, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους πελάτες τους ή τους τουρίστες», ανέφεραν οι αξιωματούχοι.
Πρόσθεσαν ότι «οι οικονομικές επιπτώσεις από αυτό το μέτρο θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές, με ορισμένες εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση του κόστους της παγκόσμιας ναυτιλίας έως και 10% ή περισσότερο».
Οι αμερικανικές αρχές εξετάζουν πιθανά αντίμετρα κατά των χωρών που στηρίζουν την πρόταση του IMO, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν:
• Απαγόρευση εισόδου πλοίων που είναι νηολογημένα σε αυτές τις χώρες σε λιμάνια των ΗΠΑ,
• Περιορισμούς θεωρήσεων (visa) στα πληρώματα,
• και εμπορικές κυρώσεις σε πλοία με σημαία χωρών που υποστηρίζουν τους κανονισμούς μηδενικών εκπομπών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών